Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر در جریان بررسی برنامه ۵ ساله سوم شهرداری تهران مواد ۳۴ و ۳۵ مورد بررسی قرار گرفت. ماده ۳۴ به موضوع کاهش هزینه های توسعه و نگهداری فضای سبز  اختصاص دارد.

در جریان بررسی این ماده، اعضای شورا پیشنهاد کردند تبصره ۴ این ماده در خصوص اجرای طرح های موضعی برای معابر ویژه و بوستان های فرامنطقه ای حذف شود که اعضا با ۱۸ رأی با حذف این تبصره موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین به پیشنهاد احمد مسجدجامعی در خصوص تبصره ۲ که در آن برای کاهش هزینههای نگهداشت، پیشنهاد حذف المان های غیرضروری را داده بودند نیز مورد اصلاح قرارگرفت و حذف آنها از این تبصره حذف شد.

مسجد جامعی در توضیح این پیشنهاد گفت: آنچه فضای سبز را با جنگل متفاوت می کند همین آثار هنرمندانه و ارزشمند و شناسنامه دار است. به طور مثال تندیس رفتگر در پارک شهر یک اثر ارزشمند است و من مخالف حذف المان ها از فضای سبز هستم.

صدراعظم نوری توضیح داد: این بند هدفش کاهش هزینه ها و مدیریت توسعه فضای سبز و بوستانها است. گاهی هزینه های المان ها هیچ نسبتی با ساخت و ساز خود بوستان ندارد که محسن هاشمی از وی خواست مثالی در این رابطه عنوان کند.

حق شناس نیز با بیان اینکه توجه مدیریت شهری به فضاهای عمومی افزایش یافته است، گفت: این المان ها می تواند نگاه عابران را به آثار هنری جذب کند و این هزینه هوشمندانه ای است که در نهایت این تبصره با ۱۸ موافق اصلاح شد.

در ادامه اعضای شورا ماده ۳۵  که به موضوع تعیین تکلیف بدهی های دولت به شهرداری اختصاص داشت را مورد بررسی قرار دادند که برخی از اعضا پیشنهاد حذف آن را دادند که هاشمی به شوخی به اعضا گفت: اگر همه مواد را همین گونه حذف کنیم خودمان بی ماده می مانیم.

مجید فراهانی با اشاره به بند یک این ماده گفت: مشابه همین تبصره را در ماده ۲۷ داریم و به دلیل تشابه پیشنهاد حذف آن را مطرح می کنم. اعطا نیز همین پیشنهاد را به دلیل تکراری بودن مطرح کرد که اعضا با آن موافقت کردند.

در ادامه محسن هاشمی درخصوص ماده ۳۵ برنامه که به تعیین تکلیف بدهی‌های شهرداری تاکید دارد گفت: در بند ۳ ماده ۳۵ شهرداری مجاز است مطالبات قطعی اشخاص حقیقی و حقوقی، خصوصی و تعاونی که در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه تا پایان سال ۹۶ ایجاد شده را با اسناد خزانه اسلامی، یا سایر اوراق بهادار دولتی قابل واگذاری به غیر، در سقف بودجه غیرنقدی مصوب و بر اساس تخصص اداره کل خزانه داری به ارزش اسمی آنها تسویه نمایند.

وی افزود : اگر اعضای شورای شهر این بند از ماده ۳۵ را حذف کنند در خصوص تهاتر ها دست شهرداری بسته می‌شود.

هاشمی در توضیح این بند از ماده ۳۵ برنامه سوم توسعه به جلسه صبح امروز خود با نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شهرداری ۲ هزار میلیارد تومان از نیروهای مسلح طلب دارد که این بدهی از محله پسماند و عوارض نوسازی است که تاکنون محقق نشده است.
در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران ماده ۳۵ شهرداری با ۱۹ رأی موافق تصویب کردند.

کد خبر 4512501 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران شورای شهر تهران محسن هاشمی رفسنجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۵۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین، مردم یمن امروز جمعه راهپیماییهایی را برای حمایت از مردم غزه برگزار کردند و ضمن ابراز انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی در گورهای جمعی این شهر، بر اهمیت اقدامات مردمی و رسمی در حمایت از این مردم تأکید کردند.

مردم یمن ضمن درخواست مجدد برای ایجاد گذرگاههای زمینی امن، تأکید کردند که از طریق این گذرگاهها خود را به فلسطین خواهند رساند تا در کنار نیروهای مقاومت، وارد درگیری مستقیم با صهیونیستها شوند.

در بیانیه پایانی این راهپیماییها، ضمن تبریک به نیروهای مسلح یمن به خاطر عملیاتهای اثربخش در برابر رژیم صهیونیستی، از نیروهای یمنی خواستند که عملیاتهای خود را علیه صهیونیستها افزایش دهند.

مردم یمن ضمن تمجید از عملیاتهای نیروهای مقاومت در لبنان و عراق علیه اسرائیل، از همه ملتهای آزاده جهان خواستند که با سلاح «تحریم کالاهای اسرائیلی و آمریکایی» به جنگ با صهیونیستها بروند.

در ادامه عملیاتهای یمن علیه صهیونیستها، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح این کشور روز گذشته خبر داد که نیروهای موشکی یمن چندین موشک و پهپاد به سمت کشتی «ام‌اس‌سی داروین» در خلیج عدن شلیک کردند.

یحیی سریع تصریح کرد نیروهای مسلح یمن کماکان با جلوگیری از حرکت کشتی‌های اسرائیلی به حمایت از مردم فلسطین ادامه می‌دهند.

وی همچنین گفت که عملیات نیروهای مسلح یمن تا زمان پایان تجاوزگری‌های اسرائیل و برداشتن حصر نوار غزه ادامه خواهد داشت.

کد خبر 847265 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین یمن

دیگر خبرها

  • ◄ تعیین حق توقف کامیون ها وظیفه سازمان راهداری است/ محکومیت شورای عالی هماهنگی ترابری
  • ۳ میلیون یورو در اختیار نیروهای مسلح برای انسداد مرزها +جزئیات مهم
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • مشوق‌های مهارت‌آموزی اعلام شد + جزئیات
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • آمادگی نیروهای مسلح کشور برای پاسخگویی خطای دشمن
  • اعلام آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با اسرائیل
  • ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت
  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن
  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی