Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@13:38:00 GMT

صادرات ۳۱ میلیون دلار محصولات کشاورزی از همدان

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۶۵۷۷۴

صادرات ۳۱ میلیون دلار محصولات کشاورزی از همدان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با بیان اینکه میزان صادرات بخش کشاورزی استان از گمرک در ۹ ماهه امسال ۳۱ میلیون و ۲۷۳ هزار دلار بوده است، گفت: بخش کشاورزی ۲۸ درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده است. ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

حمیدرضا متین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان در مورد صادرات بخش کشاورزی استان در 9 ماهه امسال اظهار داشت: میزان صادرات بخش کشاورزی استان در 9 ماهه امسال 31 میلیون و 273 هزار دلار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تراز تجاری همدان مثبت شد؛ صادرات ‌110 میلیون دلاری کالا از گمرک‌همدان| هنرمند همدانی برای چهارمین سال متوالی صادرکننده برتر صنایع دستی کشور شدصادرات 4 میلیون و 500 هزار دلار صنایع‌دستی از همدان

 وی افزود: صادرات بخش کشاورزی استان سهمی برابر 28 درصد از صادرات همدان را به خود اختصاص داده است. 

متین با اشاره به اینکه در این مدت کشمش دومین کالای صادراتی استان بوده، گفت: کشمش با صادرات 16.3  میلیون دلار 8 /14 درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تأکید بر اینکه در بخش کشاورزی لبنیات به عنوان سومین کالای صادراتی با صادرات 9 میلیون و 965 هزار دلار 9 درصد از صادرات استان را در بر دارد، بیان کرد: محصولات صادراتی بخش کشاورزی شامل 38 قلم کالا بوده است.

متین با بیان اینکه در 9 ماهه امسال صادرات استان از گمرک همدان از نظر ارزشی 110 میلیون 693 هزار  دلار بوده است، عنوان کرد: صادرات استان به لحاظ وزنی به 302  هزار و 511 تن رسیده است.

وی با اشاره به اینکه 228 قلم کالا در نه ماهه امسال از استان به  35 کشور جهان صادر شده است، گفت: کشورهای مقصد صادرات همدان شامل آمریکا، انگلستان، آلمان، ایتالیا، هلند، رومانی، بلژیک، اکراین، لهستان، بلغارستان، ارمنستان، قزاقستان، گرجستان، آذربایجان، چک، بلاروس، روسیه، استرالیا، ترکیه، اردن، کویت، عمان، قطر، بحرین، امارات، عراق، سوریه، هند، اندونزی، سریلانکا، بنگلادش، سودان، کنیا، پاکستان و افغانستان می‌شود و که این میزان در سال قبل در مدت مشابه 111 قلم کالا و  28 کشور بوده است.

انتهای پیام/ش

R41405/P/S6,75/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۵۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات مازندران بازار خوبی در عمان دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد فلاح شامگاه چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در بازدید از غرفه مازندران در ایران اکس پو۲۰۲۴ با اشاره به اینکه در سال گذشته بیشترین رشد صادرات ایران به عمان رخ داده و این تجارت رشد ۵۲ درصدی در صادرات را تجربه کرده است، تصریح کرد: در سال‌جاری حجم تجارت ایران به عمان به دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار رسیده است که در بین ۱۵ کشور همسایه رتبه هشتم را کسب کردیم.

وی با اشاره به اینکه مازندران پتانسیل‌های مناسبی در بخش شیلات و کشاورزی دارد، تصریح کرد: پرورش ماهی و میگو در قفس که در مازندران از جمله اولویت هاست بازار خوبی در عمان دارد و نیز صیفی جات مازندران در این استان مشتری‌ها خوبی دارند.

فلاح از افزایش تبادلات تجاری مازندران و عمان خبر داد و افزود: یک هیأت اقتصادی در سال گذشته از مازندران در عمان حضور یافت و امیدواریم با تجدید این دیدارها، بتوانیم زمینه‌های توسعه اقتصادی را فراهم کنیم.

رایزن بازرگانی ایران در کشور عمان با تاکید بر اینکه گردشگری در ایران مورد توجه عمانی‌ها است، افزود: عمانی‌ها ایران را به شیراز و کلاردشت می‌شناسند و تمایل به این دو شهر دارند از این رو ضرورت دارد شرکت‌های گردشگری مازندران برای حضور گردشگران عمانی برنامه ریزی مناسبی انجام دهند.

فلاح با بیان اینکه خط پروازی مستقیم مسقط به رامسر که در سال گذشته دایر شده و امروز متوقف شده است می‌تواند مجدداً راه اندازی شود، بر توسعه تبادلات گردشگری عمان و مازندران تاکید کرد.

کد خبر 6094729

دیگر خبرها

  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • محصولات مازندران بازار خوبی در عمان دارد
  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • همدان زیرساخت‌های خوبی برای مبادلات تجاری با روسیه دارد
  • ارزش صادرات محصولات کشاورزی به ۶.۲ میلیارد دلار رسید
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران