Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان،  در آئین کلنگ زنی مدرسه شهید نوشادی روستای شیوه‌ای بخش سندرک اظهار داشت: این واحد آموزشی مشارکتی با 2 میلیارد و 500 میلیارد ریال اعتبار در مدت کمتر از یکسال به همت خیر نیکوکار احداث خواهد  شد.

 موسی دادی‌زاده سرخایی، افزود: توسعه فضاهای آموزشی به همت خیرین نیکوکار و اداره‌کل نوسازی مدارس هرمزگان شتاب گرفته است و در دو ماه اخیر عملیات اجرایی 30 واحد آموزشی با اعتباری افزون بر یک‌صد میلیارد ریال در شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان، ادامه داد: طرح‌هایی که اخیرا در شهرستان بستک و بخش سندرک آغاز شده است شامل دبستان سه کلاسه حسین‌آباد، مدرسه راهنمایی زنگارد و دبستان شش کلاسه انجیردان در  شهرستان بستک و همچنین دبستان دو کلاسه روستای شیوه‌ای در سندرک است که با اعتباری حدود 30 میلیارد ریال با مشارکت خیرین نوع دوست احداث می‌شود.

به گفته وی، با ساخت این فضاهای آموزشی 250 دانش آموز از فضای استاندارد و ایمن بهره‌مند خواهند شد که نقش مهمی در ارتقاء شاخص‌های آموزشی دارد. 

دادی زاده، در ادامه گفت: همه تلاش مجموعه آموزش و پرورش استان و نوسازی مدارس بر این است که با حمایت خیرین نیکوکار و تخصیص بیشتر اعتبارات دولتی، از شمار مدارس تخریبی در استان کاسته شود. 

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان، تاکید کرد: خوشبختانه افزایش مشارکت خیرین نیکوکار در ساخت و توسعه واحدهای آموزشی نوساز چشم‌انداز خوبی را برای نظام تعلیم و تربیت در استان آغاز کرده است که امیدواریم در سایه این اقدامات بتوانیم شاخص‌های آموزشی و تربیتی را ارتقاء بدهیم. 

دادی‌زاده، در پایان استانداردسازی فضاهای آموزشی را اولویت آموزش و پرورش هرمزگان عنوان کرد و گفت: وجود مدارس فرسوده و تخریبی از چالش‌های نظام تعلیم و تربیت است و تلاش بر این است بتوانیم با استفاده از همه ظرفیت‌ها در این بخش اقدامات مهمی انجام شود.

گفتنی است، عطرافشایی و غبارروبی گلزار شهدای روستای شیوه‌ای و شرکت در همایش مدیران مدارس منطقه سندرک از دیگر برنامه‌های مدیرکل آموزش و پرورش استان در سفر به بخش سندرک بود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۶۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف شدن عملیات ساخت و ساز اردوگاه شهید چمران در سامان

امین سلیمانی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات اجرایی اردوگاه ۵۰۰ نفری دانش‌آموزان نیز در استان اجرا می‌شود و ساخت این طرح یکی از پنج اردوگاهی است که امسال درکشور تصویب شده است.

وی افزود: سال تحصیلی گذشته، ۷۰۰ میلیارد ریال تجهیزات در مدارس استان توزیع و ۱۸ مرکز رفاهی و اقامتی استان در دولت سیزدهم تجهیز و بروزرسانی شد.

سلیمانی با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های اصلی آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی و معلم است، اضافه کرد: پارسال با بازنشسته شدن هزار و ۵۶۰ نفر از معلمان در استان با چالش مواجه بودیم که این چالش با برنامه‌ریزی دقیق مدیریت شد و مشکل جدی در استان وجود نداشت.

سلیمانی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱، در مجموع هزار و ۷۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان شدند، گفت: در سال‌گذشته نیز هزار و ۱۴۴ نفر از طریق آزمون ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان، جذب آموزش و پرورش استان شدند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش در سالجاری، بیان داشت: امسال هزار و ۵۵۸ نفر از طریق آزمون‌های ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان، جذب آموزش و پرورش استان خواهند شد.

بیشتر بخوانید

احداث خوابگاه دانش آموزی سامان تا پایان امسال

سلیمانی تصریح کرد: در دولت سیزدهم طرح رتبه‌بندی معلمان اجرایی شد و ۱۴ هزار و ۷۹۸ نفر از معلمان استان که واجد شرایط رتبه بندی بودند، مشمول این طرح قرار گرفتند.

وی به نقش و حضور معلمان در همه عرصه‌ها به خصوص انتخابات اشاره کرد و گفت: در طرح اسکان مسافران نوروزی و تابستانه در مدارس و همچنین انتخابات آموزش و پرورش نقش موثری داشته است.

سلیمانی افزود: ۷۰ درصد شعب اخذ رای در استان در مدارس مستقر بودند.

به گفته وی، در طرح اسکان مسافران تابستانه و نوروز نیز پارسال بیش از ۳۵ هزار نفر در مدارس اسکان داده شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ۱۷۳۴ کلاس درس در آذربایجان‌غربی در حال احداث است
  • باید عدالت آموزشی در استان زنجان برقرار شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • چهار سالن ورزشی دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • بزرگ‌ترین عملیات تبیین با ۵۰ هزار گروه جهادی
  • احداث ۴۲ هزار متر مربع فضای آموزشی در ایلام
  • دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی سمپاد آغاز می‌شود
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر
  • تعیین تکلیف شدن عملیات ساخت و ساز اردوگاه شهید چمران در سامان