Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجله علوم انسانی زاویه این هفته با حضور حجت الاسلام سعیدرضا عاملی «پرسش از آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی» را به بحث و بررسی می گذارد.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه: مجله تصویری «زاویه» این هفته با حضور حجت‌الاسلام «سعیدرضا عاملی»، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به موضوع «پرسش از آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی» اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این برنامه چهارشنبه، 26 دی‌ماه ساعت 21 از شبکه 4 سیما پخش می شود.

 

رهبر معظم انقلاب فلسفه وجودی شورای عالی انقلاب فرهنگی را انفاذ و تبیین فرهنگ انقلاب اسلامی و بازآرایی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی می دانند. ایشان در جایی دیگر این شورا را قرارگاه اصلی فرهنگ و علم کشور عنوان می کنند. این رسالت سنگین موجب می شود هم انتظارات از این شورا بالا باشد و هم دشواری های زیادی بر سر راه آن قرار داشته باشد.

 

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای رسیدن سریع تر این شورا به اهداف مهم خود، نیازمند سبک شدن و جوان شدن است. حجت‌الاسلام دکتر سعیدرضا عاملی با رأی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، تنفیذ مقام معظم رهبری و با حکم رئیس جمهور، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی شد. عاملی به جای مخبر دزفولی که 13 سال دبیری این شورا را بر عهده داشت به این سمت منصوب شده است. سعیدرضا عاملی، استاد علوم ارتباطات دانشگاه تهران و رئیس دانشکده مطالعات جهان اسلام دانشگاه تهران است.

 

محمدرضا مخبر دزفولی در دوران دبیری خود کوشش داشت شورای عالی انقلاب فرهنگی از جزئی نگری و روزمرگی به سوی نگاهی راهبردی حرکت کند. تدوین اسنادی همچون نقشه جامع علمی کشور، سند مهندسی فرهنگی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نشانگر چشم انداز شورای عالی انقلاب فرهنگی در این دوران است. یکی از کارهای پیش روی سعیدرضا عاملی می تواند به سامان رساندن همین اسناد راهبردی و متعدد مصوب شورا باشد. اصلی ترین وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاست گذاری و رصد است. سیاست های زیادی روی میز این شورا قرار دارد که سعیدرضا عاملی وظیفه هماهنگی، پایش، بازنگری و اجرایی سازی آن ها را بر عهده دارد.

 

علی رغم دعوت از محمدرضا مخبر دزفولی در برنامه «زاویه»، وی این دعوت را نپذیرفت. لذا در برنامه این هفته حجت‌الاسلام «سعیدرضا عاملی»، دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی با پرسش‌گری حبیب‌الله رحیم‌پور حضور می یابد.

 

گفتنی است، برنامه «زاویه» به تهیه‌کنندگی علی خواجه و با اجرای حبیب‌الله رحیم‌پور هر هفته چهارشنبه‌ها ساعت 21 از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: سفر رئیس جمهور به گلستان سفر رئیس جمهور شیراز حسن روحانی ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان مراسم ترحیم والده مادر روز پرستار چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مجله علوم انسانی زاویه شورای عالی انقلاب فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۶۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌عضو شورای انقلاب فرهنگی کشور گفت : تاثیر سوابق تحصیلی حاصل از دروس نهایی دانش آموزان در آزمون سراسری سال بعد ، با ده درصد افزایش به شصت درصد خواهد رسید.

سید جلال موسوی خطیر در حاشیه بازدید از حوزه آزمون سراسری گروه تجربی در دانشگاه علوم کشاورزی ومنابع طبیعی ساری با بیان اینکه شورای انقلاب فرهنگی در صدد حذف آزمون چهار گزینه ای و تشریحی نمودن آزمون سراسری در سالهای آینده است ،نخستین اقدام برای این منظور را افزایش تاثیر سوابق تحصیلی دانش آموزان در نمرات نهایی اعلام کرد.

وی با تاکید بر اینکه شواهد نشان دهنده این است که برگزاری دو نوبت آزمون سراسری در سال آمادگی داوطلبان را بیشتر میکند و از استرس آنها می کاهد افزود : یکی از راهبردهای موثر شورای عالی انقلاب فرهنگی ، بیشتر کردن تعداد نوبت های برگزاری آزمون سراسری تا حذف برگزاری کنکور به شکل سنتی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد : با هوشمند کردن آزمون های سراسری ، امنیت آزمون بیشتر و از تقلب کاسته می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی
  • ضرورت افزایش ظرفیت پزشکی در سال ۱۴۰۳
  • تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود
  • مجزا برگزار شدن آزمون دانشگاه فرهنگیان از سال آینده
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • خسروپناه: تقلب در کنکور سراسری صفر است
  • عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است