Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا-روزنامه تایمز اوایندیا اعلام کرد2 فرمانده ارشد گروه البدر کشمیر در درگیری با پلیس پلیس و نیروهای امنیتی کشته و 11 تن دیگر مجروح شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه تایمز هند،پس از کشته شدن 'زینت الاسلام' و' شکل احمد' از فرماندهان گروه البدر تعدادی از طرفداران این افراد با شکستن حصارهای امنیتی با پلیس درگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته نیروهای امنیتی هند،گروه البدر این درگیری را برای گرفتن انتقام خون فرماندهان خود آغاز کرد.
براساس گزارش پلیس ،این درگیری با ورود صدها تن از جوانان گروه البدر به مراسم عزاداری یکی از فرماندهان این گروه آغاز شد.
بعد از کشته شدن «برهان مظفر» در سال 2016 این نخستین بار است که پلیس برای حفظ امنیت اقدام با اعمال محدودیت برای شرکت افراد در مراسم عزاداری کرده است.
«برهان مظفر وانی» فرمانده گروه شبه نظامی کشمیری حزب المجاهدین در هشتم ژوئیه 2016 در درگیری با نیروهای امنیتی هند در جنوب کشمیر کشته شد.
به گفته پلیس هند، حضور صدها جوان به مراسم عزاداری نیروهای تروریست باعث تشویق این افراد برای پیوستن به گروه‌های تروریستی می‌شود در نتیجه محدودیت شمار افراد حضور یافته در این مراسم‌ها اعمال می‌شود.
به گزارش شبکه خبری زی نیوز، مقامات پلیس کشمیر اعلام کردند که در سال 2018 بیش از 130 جوان کشمیری به گروه های مختلف تروریستی و شبه نظامی پیوسته اند.
منطقه شوپیان در مقایسه با دیگر بخش های کشمیر بیشترین تعداد پیوستن جوانان به گروه های افراطی را داشته است. تعداد جذب جوانان کشمیری به گروه های تروریستی در سال 2017 حدود 126 نفر اعلام شده است.
به گفته پلیس، اکثر جوانان به یک گروه شبه نظامی محلی به نام انصار غزوات الهند پیوستنه اند. این گروه با القاعده اعلام همبستگی کرده است. رهبر گروه انصار غزوات الهند فردی به نام ذاکر موسی معرفی شده است.
این گروه به طور فزاینده ای در میان جوانان کشمیری محبوبیت کسب کرده است .
ذاکر موسی چندی پیش رهبران جدایی طلب کشمیری را به مرگ تهدید کرد و از آنها خواست تا کشمیر را به عنوان یک مساله سیاسی معرفی نکنند.
آساق**9473**1600

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي هند كشمير گروه هاي تروريستي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۶۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل خونین پسر جوان در درگیری خیابانی

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: ۳۰ فروردین‌ماه، کارکنان انتظامات بیمارستان «لقمان حکیم» از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، مرگ مشکوک پسر جوانی را با ضربات چاقو روی تخت بخش اورژانس، گزارش کردند.

بیشتر بخوانید: قاتل فراری در دام پلیس گرفتار شد

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: به‌دنبال اعلام این گزارش، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پای در سردخانه بیمارستان گذاشتند و با جسد پسری حدوداً ۱۸ ساله مواجه شدند که براثر ضربه چاقو به گردن به قتل رسیده بود. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که پسر جوان در یک نزاع ۳ نفره در تقاطع خیابان «مدرس ولی‌عصر (عج)» تهران قربانی جنایت شده است.

وی افزود: تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت که مقتول به‌همراه دوست خود به‌نام بهنام مشروبات الکلی مصرف کرده بودند، و با یک پسر جوان دیگر در خیابان درگیر شده‌اند اما احتمالاً بهنام سهواً دوست خود را هدف ضربه چاقو از ناحیه گردن قرار داده است، همچنین پسر جوانی که با این ۲ نفر درگیر شده بود و چاقو به‌همراه داشته است، پس از وقوع جنایت از صحنه متواری می‌شود.

سردار گودرزی ادامه داد: بدین ترتیب بهنام خیلی زود بازداشت شد. در ادامه نیز کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی مأموریت یافتند با بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف صحنه جرم و اقدامات اطلاعاتی، پسر جوانی را که یک طرف درگیری بوده است، شناسایی و سپس نسبت به دستگیری وی اقدام کنند.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی، جسد مقتول برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت همچنین تحقیقات در خصوص دستگیری دیگر متهم فراری پرونده همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229924 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • قتل پسر جوان در درگیری خیابانی
  • قتل خونین پسر جوان در درگیری خیابانی
  • قتل پسر جوان طی درگیری خیابانی
  • فیلم/ حجاج این اقلام را به فرودگاه نبرند
  • برگزاری اجلاس گروه کاری دریای خزر در تهران
  • ایران میزبان نشست گروه کاری مقامات ارشد درباره دریای خزر
  • شهادت مامور پلیس در درگیری با قاچاقچیان
  • قاتل متواری و همدستانش در خرمشهر دستگیر شدند
  • دستگیری اوباش حین درگیری در بیمارستان
  • بازداشت هشت نفر از عوامل درگیری در آبادان