Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ماه‌های گذشته خودروسازان با وجود پیش فروش محصولات نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند و بار‌ها از نبود قطعات و کمبود نقدینگی و … گلایه کردند و تحویل خودرو‌ها را منوط به حل مشکلات و تزریق نقدینگی دانستند.

به گزارش خبرآنلاین، کسانی که نسبت به پیش خرید خودرو‌ها اقدام کرده بودند بار‌ها و بار‌ها خواستار تحویل خودرو‌های خود شدند، اما تقریبا پاسخی دریافت نکردند و همه چیز در هاله‌ای از ابهام فرو رفت به طوری که به نظر می‌رسید حداقل تا پایان سال ۹۷ هم نتوانند خودرو‌های خود را تحویل بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خودروسازان و قطعه سازان نیز در این مدت بار‌ها ساز گران کردن محصولات را کوک کردند و خواستار افزایش قیمت‌ها شدند و سرانجام نیز در این راه به موفقیت دست یافتند و علاوه بر اخذ مجوز افزایش قیمت مصحولات خود، مشمول دریافت کمک ۱۵ میلیارد تومانی نیز شدند.

دی ماه ۹۷ سرانجام حدس و گمان‌ها به پایان رسید و ایران خودرو و سایپا با اعلام لیست قیمت‌ها بر نگرانی‌ها پایان دادند و به قول خود راه را برای سرریز شدن پول‌های هنگفت ده‌ها میلیاردی به جیب دلالان خودرو بستند!

تا سال‌های قبل بسیاری از افراد جامعه تقریبا با توان‌های مختلف اقتصادی می‌توانستند خودروی ایرانی بخرند در ماه‌های گذشته و با یک سوم شدن توان مالی و ارزش پس انداز‌های مردم بعید به نظر می‌رسد افراد کمی بتوانند خودروی ارزان قیمت خریداری کنند، زیرا قیمت‌های فعلی از توان اقتصادی اقشار ضعیف جامعه خارج به نظر می‌رسد.

با نگاهی به قیمت محصولات چند برند معروف خودروسازی داخلی سعی کردیم ارزان‌ترین و گران‌ترین خودرو‌های تولید ایران بشناسیم و به نتایج جالبی رسیدیم که حکایت از اختلاف قیمت بیش از ۶۰۰ میلیون تومانی محصولات داشت.

ارزان‌ترین خودرو‌های ایران  
ارزان‌ترین خودرو‌ها در گروه خودروسازی ساپیا تولید می‌شود به طوری که برای خرید کارخانه‌ای پراید ۱۳۲ SE حداقل باید

۲۸ میلیون و ۷۶۵ هزار تومان و بابت ۱۳۲ SE هشدار دهنده نیز ۲۸میلیون و ۸۶۵هزار تومان، برای خرید ۱۱۱ SE هم ۲۹میلیون و ۲۴۵ هزار تومان، بابت خرید ۱۳۱ SE هم ۲۹میلیون و ۵۲۵ هزار تومان و برای خرید ۱۵۱ SE نیز ۳۰میلیون و ۴۲۵ هزار بپردازید.

این موارد را می‌توان ارزان‌ترین خودرو‌های داخلی به شمار آورد که از ۲۸ تا ۳۰ میلیون تومان را شامل می‌شود.

اما سایپا محصولات گرانی هم دارد که افرادی با توان مالی تقریبا بالا قادر به خرید آن‌ها هستند.

لیست خودرو‌های بالای ۱۰۰ میلیون تومان سایپا     ارزان‌ترین خودرو در رده بالای ۱۰۰ میلیون تا ۱۲۰ میلیون تومان، برلیانس H۳۲۰ اتوماتیک AT با قیمت ۱۰۲ میلیون و ۴۰۰هزار است.

در رده بعدی ساندرو استپ وی با گیربکس دنده‌ای به قیمت نهایی ۱۰۳ میلیون و ۱۰۰هزار تومان قرار دارد.

برلیانس H۳۳۰ اتوماتیک AT با قیمت ۱۰۷ میلیون و ۴۰۰هزار نیز در رده بعدی قرار دارد.

ساندور با گیربکس اتوماتیک AT هم ۱۱۰میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و برلیانس کراس اتوماتیک نیز به قیمت ۱۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در رده‌های بعدی خودرو‌های بالای ۱۰۰میلیون تومان قرار دارند.

خودرو‌های بیش از ۱۲۰ میلیون تومان
خودرو‌های بیش از ۱۲۰ میلیون تومان سایپا نیز شامل ساندرو استپ وی با گیربکس اتوماتیک AT و به قیمت ۱۲۲میلیون و ۷۰۰هزار تومان، چانگان cs۳۵ با قیمت ۱۲۷ میلیون تومان، پیکاپ ریچ دوکابین ۱۴۷میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می‌شود.

البته سایپا دارای خودرو‌های گران‌تر نیز هست که می‌توان به سراتو آپشنال ۱۶۰۰ با ۱۷۶ میلیون تومان و سراتو آپشنال ۲۰۰۰ با ۱۹۶ میلیون تومان به عنوان قیمت نهایی کارخانه‌ای اشاره کرد.

گران‌ترین و ارزان‌ترین محصولات ایران خودرو  
گران‌ترین خودروی تولید شده در کارخانه ایران خودرو بر اساس لیست قیمت دی ماه ۹۷ شامل سوزوکی گرند ویتارا ۲۴۰۰ سی سی با قیمت ۲۵۱ میلیون تومان می‌شود.

رتبه بعدی در اختیار S۷ توربو دنده اتوماتیک به قیمت ۱۵۶میلیون تومان، در رتبه سوم نیز S۵ توربودنده اتوماتیک با نرخ ۱۳۸میلیون تومان و رده بعدی نیز در اختیار پژو ۲۰۷ i. صندوقدار اتوماتیک با قیمت ۱۰۴ میلیون قرار دارد.

ارزان‌ترین خودرو‌های زیر ۵۰ میلیون تومان
ارزان‌ترین خودرو‌های زیر ۵۰ میلیون تومان ایران خودرو نیز شامل وانت آریسان دوگانه سوز به نرخ ۴۲میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، پژو۴۰۵ بنزینی به قیمت ۴۲میلیون و ۸۲۹هزار و ۲۰۰ تومان، پژو ۴۰۵ دوگانه سوز به قیمت ۴۵میلیون و ۱۷۰ هزار تومان، پژو ۴۰۵ بنزینی با موتور ۱۶ سوپاپ با نرخ ۴۵میلیون و ۶۳۸هزار و ۸۰۰ تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمت ۴۷میلیون و ۱۷۴ هزار و ۲۰۰ تومان و… می‌شود.

خودرو‌هایی مانند پژو پارس، انواع سمند، پژو ۲۰۶ صندوق دار بیش از ۵۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده اند.

قیمت محصولات کرمان موتور
قیمت محصولات کرمان موتور، لیفان، جک همانند سایر رقبای داخلی در دی ماه افزایش یافته است.

برای خرید خودروی لیفان X۶۰-CVT قیمت نهایی ۱۳۵میلیون تومان تعیین شده است.

خودروی جک مدل S۳، ۱۶۰۰ AT نیز ۱۶۱ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

خودروی جک S۵ اتوماتیک ۲۳۱ میلیون تومان و جک S۳ اتوماتیک ۱۶۱ میلیون تومان نرخ گذاری شده است.

گران‌ترین خودرو‌های تولید ایران  
گران‌ترین خودرو‌های کرمان خودرو را می‌توان برند هیوندای دانست که در شرایط فروش هیوندای آزرا قیمت ۶۴۸ میلیون تومان ذکر شده است.

هیوندای آزرا ۲۰۱۹ نیز ۶۸۱میلیون تومان تعیین قیمت شده است.

همچنین خودروی هیوندای النترای ۲۰۱۸ به قیمت ۳۴۲ میلیون و ۵۰۰هزار تومان به فروش گذاشته شده است.

اختلاف ۶۵۲ میلیون تومانی ارزان‌ترین و گران‌ترین خودرو‌ها
با نگاهی به قیمت محصولات این برند‌ها می‌توان نتیجه گرفت بین ارزان‌ترین و گران‌ترین خودرو‌های داخلی حداقل ۶۵۲میلیون و ۲۳۵ هزار تومان اختلاف وجود دارد که برای بسیاری از افراد جامعه دست یافتن به این مبلغ اصلا در رویا نمی‌گنجد چه برسد به اینکه بخواهند این مبلغ را صرف خرید یک دستگاه خودروی تولید شده در داخل کشور کنند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: خودرو ساز داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۷۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروی سفارشی محمدرضاشاه پهلوی هم برقی شد! /عکس

امیرمسعود عابدین: طراحی G کلاس برقی که توسط مرسدس، G580 نامیده شده، تا حد زیادی شبیه به نسخه بنزینی است. احتمالاً بسیاری از مردم انتظار این را داشتند که جی کلاس برقی یک مدل انقلابی از نظر طراحی باشد؛ اما تغییرات انقلابی برای یک خودروی اصیل مثل جی کلاس، بسیار سخت و دشوار است.

به گزارش خبرآنلاین، خودروهای برقی معمولاً به دلیل برخورداری از برد مسافتی بیشتر، از مزایای آیرودینامیکی بسیاری برخوردارند؛ اما نسخه برقی جی کلاس تقریباً تنها خودرویی است که با یک طراحی جعبه‌ای و مکعبی و به دور از اصول آیرودینامیکی خاص، در این سگمنت حضور دارد.

البته این خودرو کاملاً از ترفندهای آیرودینامیکی برای افزایش کارایی به‌دور نیست؛ کاپوت خودرو کمی بلندتر شده و اکنون ورودی‌های هوا روی قوس چرخ‌های عقب وجود دارد. علاوه‌بر این، روکش‌های مختلفی روی ستون‌های A و اسپویلر سقف وجود دارد. با پرداخت هزینه اضافی، می‌توانید پنل مشکی را برای جلوپنجره انتخاب کنید.

فضای داخلی نیز به‌شدت از کلاس G معمولی تبعیت می‌کند، به‌طوری که نمی‌توان سریعاً تفاوتی را بین آنها تشخیص داد. صفحه‌نمایش‌های ۱۲.۳ اینچی و دستگیره سمت سرنشین شاگرد همچنان وجود دارند. مرسدس‌بنز عملکرد «کاپوت شفاف» را برای این خودرو هم ارائه می‌کند که توسط دوربین ۳۶۰ درجه ممکن شده است. این قابلیت به رانندگان، یک دید جدید از طریق کاپوت را می‌دهد.

در فضای داخلی، تزئینات فیبر کربنی و دوخت آبی نیز وجود دارد. تولید صدای مصنوعی و مشابه پیشرانه‌های احتراقی در این مدل هم دیده می‌شود.

مرسدس G580 با فناوری، EQ تغییرات عمده‌ای را در زیر پوسته بسیار آشنای خود پنهان می‌کند. چهار موتور برقی برای تولید ۵۷۹ اسب بخار قدرت و ۱۱۶۴ نیوتون متر گشتاور با یکدیگر همکاری می‌کنند. شتاب صفر تا صد این مدل، ۴.۶ ثانیه اعلام شده که چهار دهم ثانیه کندتر از نسخه بنزینی G63 است.

مرسدس ادعا می‌کند که حداکثر عمق حرکت ۳۳.۵ اینچ بوده که ۵.۹ اینچ بیشتر از G550 و G63 است. G کلاس الکتریکی می‌تواند از شیب‌های جانبی تا ۳۵ درجه بالا برود و ۹.۸ اینچ فاصله از زمین بین محورها را ارائه دهد.

ویژگی "G-Turn" یا همان چرخش دورانی در این مدل وجود دارد. عملکرد G-Steering برای کاهش چشمگیر دایره چرخش در این مدل عرضه شده است.

G580 با فناوری EQ، دارای یک سیستم تعلیق مستقل در جلو و یک محور عقب محکم همراه با محافظ زیر بدنه است که از کربن و سایر مواد مستحکم برای محافظت از باتری عظیم ۱۱۶ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند. برد این خودرو پس از هر بار شارژ هنوز اعلام نشده است. طبق اطلاعات ارائه شده، باتری این خودرو می‌تواند تا ۲۰۰ کیلووات شارژ شود. با اتصال DC، حدود ۳۲ دقیقه طول می‌کشد تا از ۱۰ به ۸۰ درصد برسد.

مرسدس قیمت G کلاس الکتریکی را اعلام نکرده است، اما احتمالاً نسبت به مدل‌های بنزینی ارزش بیشتری خواهد داشت.

شایان ذکر است شرکت مرسدس‌بنز به پیشنهاد محمدرضا شاه پهلوی، شاسی‌بلند کلاس جی را برای ارتش شاهنشاهی ایران طراحی کرد؛ اما به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ این محصول هیچ‌گاه به ارتش ایران نرسید و به خودروی اصلی ترابری سبک ناتو تبدیل شد

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

۵۴۳۲۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899063

دیگر خبرها

  • ریزش سنگنین قیمت سواری اتوماتیک ایران خودرو
  • قیمت محصولات ایرانخودرو پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین محصول ایرانخودرو؛ ۶۵۰ میلیون
  • خودروی سفارشی محمدرضاشاه پهلوی هم برقی شد! /عکس
  • اسحاق جهانگیری: گفتم حاضر نیستم زن و بچه‌ام را سوار پیکان کنم
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار +جدول
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سقوط آزاد قیمت تارا و ۲۰۷
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • اسحاق جهانگیری: گفتم حاضر نیستم زن و بچه‌ام را سوار پیکان کنم /در جلسه با نمایندگان و حدادعادل گفتم اجازه نمی دهم تولید ال ۹۰ را متوقف کنید
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد