Web Analytics Made Easy - Statcounter

احسان شیخ‎بارانی، سرپرست پایگاه میراث فرهنگی ارجان و چگاسفلی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: دفتر فرهنگی در محوطه باستانی چگاسفلی راه اندازی می شود.

وی بیان کرد: هدف از ایجاد این دفتر، معرفی محوطه باستانی باستانی چگاسفلی به گردشگران و لزوم اهمیت دادن هرچه بیشتر به این سایت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیخ بارانی اذعان داشت: با ایجاد دفتر فرهنگی، هر فرد یا گردشگری که وارد محوطه باستانی چگاسفلی شود با مراجعه به این دفتر می‎تواند بروشور، عکس و کاتالوگ‎های راهنما درخصوص این سایت باستانی را دریافت کند و از توضیحات کارشناسان حاضر در دفتر نیز بهره‎مند شود.

سرپرست پایگاه میراث فرهنگی ارجان و چگاسفلی با بیان این‎که اقدام اولیه ما در راستای ایجاد این دفتر فرهنگی، گرفتن مکان مناسب برای آن بود افزود: دفتر فرهنگی چگاسفلی، با همکاری و همیاری اداره آموزش و پروش بخش زیدون طی چند روز آینده در مدرسه شهید روحی‎زاده واقع در روستای چگاسفلی راه‎اندازی خواهد شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: در صدد هستیم تا طی ماه‎های آینده چنین دفتری را نیز در سایت باستانی ارجان راه‎اندازی کنیم.

گفتنی است: محوطه باستانی چگاسفلی در دشت زیدون (زهره) و در حاشیه جنوبی رودخانه زهره یکی از وسیع‎ترین محوطه‎های پیش از تاریخی در جنوب غربی ایران است. تل چگاسفلی در دهه ۱۹۷۰ میلادی توسط هیاتی به سرپرستی هانس نیسن از موسسه شرق‎شناسی دانشگاه شیکاگو شناسایی شد. بعدها، رینهارد دیتمن، به تفصیل به الگو‎های زیستگاهی دشت‎های بهبهان و زهره پرداخته است. در الگوهای زیستگاهی ارائه‎شده توسط دیتمن، از تل چگاسفلی به عنوان یکی از کانون‎های مهم زیستگاهی در اواخر هزاره پنجم پیش از میلاد نام برده شده است. در سال ۱۳۸۸ شمسی، کامیار عبدی طی یک برنامه بررسی و شناسایی آثار شهرستان بهبهان، از آثار شناسایی‎شده توسط دیتمن بازدید به عمل آورد و پس از آن‎ها متعاقبا، به همت زنده‎یاد گنجی، تل چگاسفلی درسال ۱۳۸۸ به شماره ۲۸۸۲۲ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید. درحال حاضر نیز فصل سوم کاوش باستان‎شناسی در این محوطه تاریخی به سرپرستی دکتر عباس مقدم در حال انجام است.

انتهای پیام/گ

احداث دفتر فرهنگی در مکان های تاریخی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی اخبار فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۷۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان

سید محمدعلی حسینی‌نسب، سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گیلان گفت: پروانه بهره‌برداری یک دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان در ماه اردیبهشت به حالت تعلیق درآمد و یک دفتر نیز لغو مجوز شده است. 

او افزود: پرونده دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کمیته نظارت بر این دفاتر بررسی شد که مجوز یکی از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری با توجه به تخلفات صورت گرفته از جمله ارائه اطلاعات غیرواقعی در خصوص اجزای بسته سفر تعلیق شد. 

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گیلان تصریح کرد: مجوز فعالیت دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری دیگر نیز به دلایلی از جمله نداشتن فعالیت، دریافت اخطار تعلیق و تعطیلی مکان شرکت بدون اطلاع به اداره کل میراث فرهنگی استان لغو شده است.

به گفته حسینی نسب، شرکت‌ها و دفاتری که پروانه فعالیت آنها لغو شده یا به حالت تعلیق در آمده است، به استناد قانون، حق هیچ‌گونه ثبت نام و برگزاری تور‌های داخلی و خارجی و هرگونه خدمات ایرانگردی و جهانگردی را ندارند.

او همچنین گفت: مسافران و گردشگران در هنگام دریافت خدمات مسافرتی به دفاتر گردشگری مجاز و دارای پروانه بهره‌برداری مراجعه کنند و در صورت مشاهده واحد‌های متخلف و بدون مجوز، مراتب را به معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان گیلان اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • کشف یک گور جمعی دیگر در محوطه بیمارستان «الشفا» غزه
  • بازداشت فیشینگ‌کار حرفه‌ای در استان البرز
  • دو سایت جدید تراکتورسازی در خارج از کشور راه‌اندازی می‌شود
  • راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات فرهنگی ـ هنری هنرمندان
  • ۱۰۰ برنامه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مرکزی هدفگذاری شد
  • ضرورت راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری در شهرستان ابهر
  • قدردانی رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی‌انقلاب
  • تشکر مجدد رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی
  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان