Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوادث رکنا: ریماند رووی با نام هنری دی‌جی فریز به جرم هتک حرمت و کشتن معلم مدرسه‌ ابتدایی در پنسیلوانیا در زمستان 1992 به قتل درجه یک و حبس ابد محکوم شد.

به گزارش گروه حوادث رکنا، جسد بی‌جان کریستی میراک حدود ۲۶ سال پیش در منزل مسکونی این معلم جوان در منطقه ایست لمپتر پنسیلوانیا پیدا شد و در تمام این سال‌ها نشانه‌ای از متهم احتمالی به دست نیامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا اینکه یک تکه آدامس جویده‌شده و یک بطری آب به داد کارآگاهان پلیس رسید و سرانجام هویت قاتل کشف شد.

رووی ۵۰ ساله که یک دی‌جی است و نام هنری فریز را برای خود برگزیده، به هتک حرمت و قتل کریستی اعتراف کرده است.

دی‌جی فریز در دادگاه محلی به حبس ابد بدون احتمال بخشش محکوم شد و دست‌کم باید ۶۰ تا ۱۲۰ سال به صورت مداوم در زندان بماند. به این ترتیب، او به شرطی می‌تواند مشمول عفو شود که بیش از ۱۷۰ سال عمر کند.

وینس میراک که در حدود سه دهه گذشته پاسخی برای معمای قتل خواهرش نیافته بود، حتی به شیوه فیلم سینمایی «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری» دست به دامن بیلبورد شده بود.

برادر کریستی میراک سه‌شنبه گذشته وقتی در دادگاه مقابل قاتل خواهر خود ایستاد، تنها یک پرسش مطرح کرد: «چرا؟ چرا ما امروز اینجا نشسته‌ایم؟» وکیل مدافع رووی همان روز مقابل قاضی و شاکیان پرونده گفت که متهم به قتل و تجاوز اعتراف کرده و خود قاتل هم با اشاره به کاری که روز ۲۱ دسامبر ۱۹۹۲ کرده بود، رو به حاضران در دادگاه چنین گفت: «حتی نمی‌توانم حال شما را درک کنم. من عذر می‌خواهم.»

کارآگاهان وقتی در روز زمستانی ۲۶ سال پیش به خانه کریستی رسیدند، با جنازه‌ای مواجه شدند که با ضربه‌های چوب به قتل رسیده بود. آن‌ها از صحنه وقوع جرم شواهد و مدارک از جمله نمونه DNA جمع کردند، اما پرونده سال‌ها بدون پیشرفت در بایگانی ماند. تا اینکه سال گذشته نمونه DNA برای آزمایش بیشتر و پیشرفته‌تر به شرکت پارابن نانولب ارسال شد. فناوری این شرکت به پلیس کمک کرد از روی DNA به ویژگی‌های قاتل احتمالی پی ببرد.

وقتی رنگ مو، چشم و پوست متهم مشخص شد، کارشناسان چهره‌ای طراحی کردند که تا حدودی شبیه قاتل در اواخر ۱۹۹۲ بود. این چهره‌نگاری سال ۲۰۱۷ در اختیار رسانه‌ها و کارآگاهان قرار گرفت و آن‌ها با بررسی بانک اطلاعاتی ژنتیک به نزدیکان رووی رسیدند. در نهایت پلیس دو مظنون احتمالی را برای مدتی تحت نظر گرفت و با نفوذ به محل اجرای برنامه موسیقی دی‌جی فریز در یک مدرسه، دی‌ان‌ای او را از روی یک تکه آدامس و یک بطری آب نمونه‌برداری کرد.

وقتی نمونه دی‌ان‌ای موجود در صحنه قتل با دی‌ان‌ای متهم احتمالی تطبیق داده شد، پلیس اطمینان یافت قاتل خود اوست. فناوری نوین به اندازه‌ای دقیق است که به پلیس اطمینان می‌دهد کسی جز رووی نمی‌توانسته قاتل کریستی میراک باشد. در واقع احتمال دست داشتن کسی دیگر در قتل معلم جوان عددی بسیار بسیار ناچیز به اندازه یک تقسیم بر ۱۰ به توان ۲۷ است (یک با ۲۸ صفر جلوی آن) است؛ یعنی نزدیک به صفر مطلق.

از آنجا که فقط حدود ۷.۶ میلیارد نفر روی کره زمین زندگی می‌کنند، جز رووی تنها ساکنان کهکشان‌های دیگر می‌توانند قاتل کریستی بوده باشند. با این حال، حتی آمار و احتمال و کشف راز قتل پس از ۲۶ سال هم نتوانستند به پرسش کلیدی وینس میراک درباره قتل خواهرش پاسخ بدهند: «چرا؟» اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

منبع: همشهری آنلاین

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

چگونه در سقوط هواپیما در کرج زنده ماندم! / مهندس پرواز تشریح کرد + عکس اولین فیلم از حادثه سقوط هواپیما در کرج +تصاویر اسحاق به 6 زن تنها در آپارتمان اشان تجاوز کرد+عکس مادر مهربان تهرانی اعدام می شود فیلمی جدید و دردناک از شکنجه وحشیانه اسرای ایرانی توسط منافقین در عراق (16+) معلم منحرف به دانش آموزان کارهای مستهجن یاد می داد! +عکس زمان واریز یارانه دی 97 مشخص شد مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا اقدام وقیحانه پسرعاشق پیشه و زن مطلقه در تهران + فیلم گفتگو چرا آقای "ح . ک"بازیکن مشهور پرسپولیس در خیابان ولیعصر دستگیر شد ؟+ عکس و جزئیات عکس/ محل سقوط بویینگ٧٠٧ در صفادشت کرج عروس مرد بیوه شدم / او 10 سال از من بزرگتر بود ! / لطفا برایم گریه نکنید ! دوباره مردم بم وحشت کردند/ بم لرزید عکس سلفی بهرام رادان با گاوها در اهواز جنجال عجیبی به پا کرد+ عکس جسد غرق در خون کودک 8 ماهه در کوله پشتی پدر + عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: حوادث منزل پلیس قاتل هتک حرمت قتل زندان فیلم سینمایی قاضی تجاوز جرم قتل مدرسه پنسیلوانیا آب محکوم شد تصاویر دختر مرد سوپر مارکت دوربین مدار بسته عکس فیلم پسر اعدام زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۷۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راننده تاکسی، زنان را بعد از تجاوز می‌کشت

راننده هندی زنان مسافر را به مکان‌های خلوت می‌برد و بعد از تجاوز آن‌ها را به قتل می‌رساند.

به گزارش همشهری، ۲۸ فوریه امسال پلیس هند در جریان کشف جسدی در منطقه جنگلی اوتار پرادش از ایالت‌های شمالی هند قرار گرفت. مأموران پلیس بلافاصله خود را به محل کشف جسد رساندند و بعد از بررسی صحنه جرم، جسد را به پزشکی قانونی منتقل کردند.

در آنجا مشخص شد که جسد متعلق به زنی ۵۵ ساله اهل منطقه موهالی است که روز گذشته ناپدید شده و خانواده‌اش پلیس را در جریان قرار داده‌اند.

در تحقیقات بعدی پلیس معلوم شد که قتل این زن مشابه قتل دیگری در سال گذشته است. پلیس مطمئن شد که با یک قاتل سریالی روبه‌روست که در سال ۲۰۲۲ یک زن ۴۰ ساله را به همین روش به قتل رسانده است.

در جریان تحقیقات پلیس، لباس خونی مردانه در منطقه جنگلی نزدیک دریاچه داناس حوالی محل جنایت پیدا شد که پلیس حدس زد باید لباس قاتل باشد. با این سرنخ تحقیقات گسترده‌ای برای پیدا کردن قاتل سریالی آغاز شد و پلیس توانست رد قاتل را پیدا و هویتش را با نام مونوکومار ۳۸ ساله و راننده تاکسی شناسایی کند. مونو اول ماه می‌در مخفیگاهش توسط پلیس دستگیر شد.

در بازجویی‌ها، پلیس متوجه شد که او همچنین در سال ۲۰۱۰، یک دانشجوی ۲۲ ساله را به قتل رسانده است. مونو کومار در اعترافاتش به پلیس گفت که به‌عنوان راننده به جا‌های مختلف رفت‌وآمد دارد، حتی به ایالت‌های همسایه نیز می‌رود و مسافر می‎برد. قربانیانش نیز از مسافرانش بوده‌اند که آن‌ها را به منطقه خلوت و جنگلی برده و به قتل رسانده است.

آخرین قربانی را نیز ابتدا به او تجاوز کرده و بعد از خفه‌کردن با سنگ سرش را شکسته و گوشواره و خلخالش را دزدیده و فرار کرده است. پلیس معتقد است که، چون متهم راننده تاکسی بوده و به ایالت‌های مختلف سفر می‌کرده، ممکن است در ایالت‌های دیگر نیز مرتکب جنایات مشابهی شده باشد. تحقیق در این زمینه ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • قتل در کرمانشاه؛ دستگیری در شهر قدس
  • دستگیری قاتل کرمانشاهی در شهر قدس تهران
  • قتل در کرمانشاه دستگیری در شهر قدس
  • راننده تاکسی، زنان را بعد از تجاوز می‌کشت
  • دستگیری ‌قاتل‌ ۳ عضو یک خانواده در مریوان
  • قتل در یکی از محلات قدیمی یزد/ قاتل دستگیر شد
  • دیدار با الفبای علم و مهربانی پس از ۲۵ سال
  • قاتل در دام پلیس یزد
  • فیلم؛ سرکار گذاشتن بامزه خانم معلم توسط دانش آموزان
  • خانه معلم، مدرسه کودکان کار