Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 98 گفت: این کمیسیون دولت را مکلف کرد که تا باشگاه های پرسپولیس و استقلال را در سال 98 طبق بودجه در بخش درآمدی به بخش خصوصی واگذار کند.

«محمد مهدی مفتح» با تشریح جلسه امروز - دوشنبه - این کمیسیون افزود: روز گذشته بعد از آنکه کلیات لایحه بودجه 98 در کمیسیون تصویب شد وارد بررسی جزییات شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق آیین نامه داخلی کمیسیون ابتدا منابع و احکام درآمدی بررسی و تصویب می شود و وقتی درآمد کل کشور مشخص شد وارد بررسی بخش های هزینه ای و سیاست گذاری های بودجه را بررسی خواهیم کرد.

مفتح به تبصره یک لایحه بودجه 98 اشاره کرد و گفت: موضوع تبصره یک ؛ درآمدهای نفتی و توزیع آن است که مشخص شد 20 درصد از درآمدهای نفتی در سال 1398 به صندوق توسعه ملی واریز شود و 14.5 درصد از کل صادرات نفت خام و معیانات گازی به حساب شرکت ملی نفت ایران واریز شود.
سخنگوی کمیسیون تلفیق افزود: 14.5 درصد از خالص صادرات گاز به حساب شرکت ملی گاز ایران واریز می شود. ‌3 درصد از درآمدهای نفتی برای مناطق نفت خیز و محروم براساس حکم قانونی که داریم واریز می شود و ما بقی در حساب خزانه داری کل کشور برای تامین هزینه ها واریز خواهد شد.
وی ادامه داد: مشخص شد 6هزار میلیاردتومان از منابع داخلی شرکت ملی نفت ایران برای تامین قیر رایگان اختصاص یابد که در موارد هزینه ای مشخص خواهیم کرد که برای شهرداری ها،‌ بهسازی راه های روستایی و تعمیر و نوسازی مدارس اختصاص می یابد.
مفتح گفت: مقرر شد برای عرضه نفت در بورس کشور حداقل 2میلیون بشکه نفت خام سبک ، 2میلیون بشکه نفت سنگین و 2 میلیون بشکه میعانات گازی ماهانه در بورس انرژی عرضه شود با امکان صد درصد تسویه ریال به فروش برسد.
وی بااشاره به تبصره 2 لایحه بودجه 98گفت: این تبصره راجع به واگذاری ها است که حکم داده شد در مواردی که شرکت های دولتی و دارایی های دولت واگذار می شود براساس احکام کلی سیاست های اصل 44 قانون اساسی که در همان حوزه هزینه شود.
وی گفت: شرکت هایی که در لیست واگذاری قرارمی گیرند تازمانی که واگذارنشدند از نظر قوانین این شرکت ، خصوصی تلقی می شود و احکام شرکت های دولتی برآن مترتب نیست.
مفتح افزود: البته به استثنای این که شرکت های دولتی باید درصدی از سود سهام خود را به خزانه واریز کنند بنابراین مقرر شد شرکت هایی که در لیست واگذاری قرار می گیرند تا زمانی که واگذار نشدند از نظر واریز یک دوازدهم سودسهام مانند شرکتهای دولتی عمل کنند.
سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: همچنین مصوبه کمیسیون تلفیق مصوبه دیگری داشت که دولت را مکلف کرد در سال 1398 دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را واگذار کند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۷۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر مدیریت در کار نیست؛ مدیران سرخابی حداقل تا پایان فصل در استقلال می‌مانند

به گزارش قدس آنلاین فوتبال ایران با یک اتفاق تاریخی روبرو شد،اتفاقی که هواداران فوتبال سال ها منتظر آن بودند اما هیچ وقت عملی نشد تا اینکه در سال ۱۴۰۳ سرخابی ها به بخش خصوصی واگذار شدند.

واگذاری سرخابی‌ها باعث خواهد شد تا مهم‌ترین و بزرگ‌ترین چالش نمایندگان ایران برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا برطرف شود و سرخابی‌ها بتوانند پس از سال‌ها به صورت همزمان در مهم‌ترین و بزرگ‌ترین جشنواره فوتبال باشگاهی قاره کهن شرکت کنند.

بلافاصله پس از واگذاری قطعی استقلال و پرسپولیس به هلدینگ خلیج فارس و کنسرسیوم بانکی، این روایت به گوش رسید که سازمان خصوصی سازی به نمایندگی از وزارت ورزش و وزارت اقتصاد از مالکان جدید سرخابی ها خواسته به این دلیل که هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در کورس قهرمانی هستند تا پایان فصل از هرگونه تغییر مدیریت در این دو تیم خودداری کنند.

مالکان جدید پرسپولیس هم رسما اعلام کردند درویش تا پایان فصل مدیرعامل سرخپوشان باقی می‌ماند و چنین اتفاقی برای علی خطیر هم رخ می‌دهد و او هم حداقل تا پایان فصل سمت مدیر عاملی باشگاه استقلال را بر عهده خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه | وقتی برای معافیت‌ها سقف تعیین شود چه می‌شود؟
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • تغییر مدیریت در کار نیست؛ مدیران سرخابی حداقل تا پایان فصل در استقلال می‌مانند
  • بعد از واگذاری سرخابی ها به بخش خصوصی؛ پرسپولیس و استقلال تذکر گرفتند!
  • بدهی کلان استقلال به بانک پرسپولیسی!
  • مدیر کنسرسیوم بانک‌ها: دیگر ما پرسپولیسی هستیم
  • بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!