Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - به گفته کارشناسان امنیتی تخمین زده می‌شود باج افزار «ریوک» که چندی پیش به روزنامه های بزرگ حمله کرد، از ماه آگوست تاکنون حدود ۳.۷ میلیون دلار بیت کوین اخاذی کرده است.

باج افزار Ryuk به تازگی برای حمله به روزنامه‌ها به کار گرفته شد. محققان موسسات امنیت سایبری CrowdStrike وۤ FireEye  تخمین می‌زنند این باج افزار از ماه آگوست تاکنون معادل ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ میلیون دلار بیت کوین اخاذی کرده است.

به گزارش ایتنا از مهر، به طور معمول در حملات باج افزار نخست از طریق ایمیل‌های اسپم، سیستم رایانه به بدافزار TrickBot مبتلا می‌شود. هکرها با دسترسی به سیستم هدف خود را بررسی می‌کنند. آنها به دنبال سیستم‌های حیاتی هستند و اگر سازمانی به اندازه کافی بزرگ نباشد، باج افزار را در آن اجرا نمی‌کنند.

اپراتورهای این باج افزار مدت طولانی صبر می‌کنند و حتی ممکن است یک سال منتظر بمانند تا اطلاعات قربانی را کدگذاری و سپس درخواست باج کنند.  
هر دو گروه امنیتی معتقدند هکرها اهل کره شمالی هستند. اما شرکت CrowdStrike معتقد است احتمالا هکرهای مذکور در روسیه مستقر باشند.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: باج افزار بدافزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۷۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ سال زندان برای هکری که اطلاعات ۳۳ هزار بیمار را سرقت کرد

ایتنا - این هکر در سال 2018 با اتهام هک کردن سیستم اطلاعاتی مرکز و سرقت اطلاعات 33000 بیمار مواجه شد و در سال 2020 مرکز و مشتریان آن مورد "باج‌گیری" قرار گرفتند و اطلاعات محرمانه بیماران به صورت آنلاین منتشر شد.
شرکت فنلاندی Yle گزارش داد هکری که مرکز روان درمانی واستامو در فنلاند را هک کرده و اطلاعات 33 هزار بیمار را برای باج‌گیری از مدیریت این مرکز سرقت کرده بود، به 6 سال زندان محکوم شد.

به گزارش ایتنا، این شرکت افزود: این هکر در سال 2018 با اتهام هک کردن سیستم اطلاعاتی مرکز و سرقت اطلاعات 33000 بیمار مواجه شد و در سال 2020 مرکز و مشتریان آن مورد "باج‌گیری" قرار گرفتند و اطلاعات محرمانه بیماران به صورت آنلاین منتشر شد.

وی گفت: دادگاهی در شهر Uusimaa حکمی را در مورد بزرگترین پرونده جنایی در تاریخ فنلاند از نظر تعداد افراد آسیب دیده صادر کرد.

دیگر خبرها

  • ۶ سال زندان برای هکری که اطلاعات ۳۳ هزار بیمار را سرقت کرد
  • قیمت بیت کوین به ۵۷ هزار دلار رسید
  • گروگانگیری ۳۰ روزه برای اخاذی ۱۰ میلیاردی | راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ بد‌افزار خطرناک PlugX در حال نفوذ به کامپیوتر‌ها است
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ یک بد‌افزار خطرناک در کمین کامپیوترها
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۱ ارديبهشت
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ بد‌افزار خطرناک PlugX در حال نفوذ به کامپیوترها است