Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان صبح امروز (دوشنبه) در نشست مطبوعاتی با رسانه‌های داخلی و خارجی در پاسخ به سوالی مبنی بر دستگیری دو تبعه ایرانی در آمریکا به اتهام جاسوسی تصریح کرد: سیاست آمریکا نسبت به ایران مشخص است و متاسفانه گاهی شاهد این هستیم که از این نوع اتهامات نسبت به اتباع ایرانی وارد می‌کنند و چندان توقعی از این دولت متخاصم وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، بهرام قاسمی همچنین در پاسخ به این سوال که وزیر امور خارجه در جریان سفر خود به عراق اعلام کرده که آقای رئیس جمهور اسفند ماه به این کشور همسایه سفر می‌کند و اکنون سوال این است که چرا آقای روحانی از زمانی که در مسند ریاست جمهوری قرار گرفته‌اند به این کشور سفر نکرده‌اند و چه موانعی در این ارتباط وجود داشته است خاطر نشان کرد:‌ من اخبار ریاست جمهوری را اعلام نمی‌کنم و اخبار مربوط به آقای روحانی را همکاران ما در دفتر ریاست جمهوری به اطلاع رسانه‌ها و مردم می‌رساند.

روابط با عراق و سفر رئیس جمهور به بغداد

وی همچنین در این ارتباط افزود: شرایط عراق شرایط ویژه‌ای است و ما روابط گسترده‌ای را با این کشور همسایه داریم به صورت دائم و مستمر رفت و آمدهایی مابین مقامات دو کشور وجود دارد و همکاری‌های خوبی در زمینه‌های مختلف بین دو کشور در جریان است.

این دیپلمات ارشد وزارت خارجه کشورمان با بیان اینکه مقدار زیادی از صادرات غیر نفتی ایران به عراق صورت می‌گیرد اظهار کرد: دو کشور ایران و عراق مصمم هستند که یک نمونه از یک همسایگی خوب را در عرصه‌ی منطقه و جهانی به نمایش بگذارند و در زمان لازم نیز آقای روحانی به عراق سفر می‌کند.

وی با بیان این که تصور نمی‌کند که مانع و موانعی برای انجام این سفر وجود داشته باشد، خاطر نشان کرد:‌ البته همانطور که می‌دانیم سفر یک رئیس جمهور به کشور دیگر باید عموما در مقطعی انجام شود که بتواند دستاوردهای مشخص و کلانی را برای دو کشور به وجود بیاورد.

قاسمی با تاکید مجدد مبنی بر این که مانعی بر سر رفت و آمد بین مقامات دو کشور وجود ندارد گفت: امیدواریم که این سفر در موقع خود انجام شود.

سرمایه گذاری ایرانیان در گرجستان

بهرام قاسمی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری که مدعی بود در طول مدت اخیر ایرانی‌ها نیم میلیون دلار در گرجستان سرمایه گذاری کرده‌اند و بیش از این نیز در ترکیه سرمایه گذاری شده و نظر وزارت خارجه در ارتباط با این میزان خروج سرمایه از کشور را جویا شد گفت: من آمار و رقمی را که شما بیان کردید را ندارم و تایید نمی‌کنم و فکر می‌کنم که این رقم میزانی اغراق شده است.

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه ایران و  گرجستان روابط خوبی با یکدیگر دارند و این روابط باید ادامه پیدا کند خاطر نشان کرد: بعد از لغو روادید بین ایران و گرجستان تعدادی از هموطنان اقدام به خرید ملک و انجام برخی از سرمایه گذاری‌ها در کشور گرچستان کردند. البته متاسفانه برخی از آنها به خاطر این که در این مسیر با  آژانس‌های نامعتبر و غیرقانونی کار کرده بودند با مشکلاتی روبرو شدند.

وی ادامه داد: امیدواریم ایرانیانی که به این کشور سفر می‌کنند با اطلاع و آگاهی لازم و با اتکا به بخش‌های خصوصی مورد اعتماد در این زمینه اقدام کنند تا مشکلی برای آنها از باب فعالیت برخی از آژانس‌های نامعتبر و غیر قانونی ایجاد نشود.

سازوکار مالی روابط اقتصادی ایران و عراق

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در این نشست در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا برای ادامه روابط تجاری بین ایران و عراق ساز و کار مالی مشخصی پیش بینی شده است اظهار کرد: همانطور که ما منتظر اس پی وی نماندیم در مورد نحوه همکاری‌هایمان با کشورهای دیگر مکانیزم‌های مشخصی را تعریف کرده‌ایم. تصور نمی‌کنم مشکلی در رابطه با عراق در این زمینه وجود داشته باشد. ما مکانیزم‌هایی را در ارتباط با تبادلات مالی با تعدادی از کشورهای منطقه و فرا منطقه‌ تعریف کرده‌ایم البته ما در مورد جزییات آن صحبت نمی‌کنیم چرا که با دشمنانی مواجه هستیم که می‌خواهند هر اقدام ما را در این زمینه با مشکلاتی روبرو کنند.

بازداشت اتباع ایران در آمریکا

قاسمی در نشست مطبوعاتی خود با رسانه‌های داخلی و خارجی در پاسخ به سوالی مبنی بر دستگیری دو تبعه ایرانی در آمریکا به اتهام جاسوسی هم تصریح کرد: سیاست آمریکا نسبت به ایران مشخص است و متاسفانه گاهی شاهد این هستیم که از این نوع اتهامات نسبت به اتباع ایرانی وارد می‌کنند و چندان توقعی از این دولت متخاصم وجود ندارد.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بهرام قاسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۸۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مخبر عصر امروز (شنبه) در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در دیدار «کنستانتینیو چیونگا» معاون رییس جمهور زیمباوه با اشاره به ظرفیت‌های بسیار زیاد دو کشور برای تأمین و گسترش همکاری‌های فی مابین افزود: تعاملات اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است.

معاون اول رئیس جمهور تبادلات علمی و دانشجویی، توسعه حمل و نقل و حل مسائل مالی و بانکی برای تسهیل روابط بخش خصوصی دو کشور را از دیگر زمینه‌های همکاری‌های ایران و زیمباوه برشمرد و تأکید کرد: دو کشور باید با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند و نیاز به ارز کشور سوم که دشمن مشترک دو ملت نیز می‌باشد، وجود ندارد و در این راستا باید برنامه مشترک و جامع ده ساله همکاری‌های دو کشور تهیه و پیگیری و همچنین تفاهم نامه‌ها و قراردادهای امضاء شده هر چه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود.

کنستانتینو چیونگا معاون رییس جمهور زیمباوه نیز با اشاره به توسعه روابط دیپلماتیک دو کشور از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد: ایران و زیمباوه در یک مسیر حرکت می‌کنند و با وجود جدایی و مسیر طولانی جغرافیایی، اهداف مشترک بسیار زیادی در برابر نظام سلطه دارند.

وی همچنین با محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و تسلیت شهادت سرداران سپاه در این حمله تأکید کرد: تحریم‌های گسترده کشورهای غربی برای از بین بردن استقلال ایران و زیمباوه بوده است اما دو کشور می‌توانند با تعمیق روابط خود تحریم‌های دشمنان دو ملت را خنثی کنند.

وی همچنین با تأکید بر اجرای ۱۲ تفاهم نامه امضاء شده بین ایران و زیمباوه در دولت سیزدهم تصریح کرد: پیشرفت‌های شرکت‌های دانش بنیان و بخش خصوصی جمهوری اسلامی بسیار چشمگیر بوده است و به دنبال تقویت زیرساخت‌های همکاری دو جانبه براساس راهبرد برد-برد و بهره گیری از ظرفیت‌های ایران در زمینه‌های معدنی، انرژی، سلامت، پزشکی، کشاورزی، آبیاری مدرن و امنیت غذایی هستیم.

کد خبر 6090376 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • روابط ایران با سایر کشورها بر اساس راهبرد برد-برد است
  • توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد