Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرارگاه شهید علم‌الهدی اردو‌های راهیان نور سال ۹۷ استان سمنان با حضور ریاست دانشگاه سمنان و جمعی از روسای دانشگاه‌های سراسر استان تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، قرارگاه شهید علم الهدی اردو‌های راهیان نور دانشجویی سال ۱۳۹۷ استان سمنان با حضور نصیری ریاست دانشگاه سمنان، سرهنگ خالقیان معاون هماهنگ کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان، بخشیان مسئول بسیج دانشجویی استان سمنان و جمعی از روسای دانشگاه‌های سراسر استان سمنان تشکیل جلسه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار که به میزبانی دانشگاه سمنان برگزار شد، حجج الاسلام کوهساری مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های آزاد استان سمنان، ذوالفقاری مسئول نهاد نمایندکی رهبری در دانشگاه سمنان، فضلیان مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه دامغان و مقری مسئول نمایندگی، ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان سمنان نیز حضور داشتند.   نصیری رئیس دانشگاه سمنان که ریاست قرارگاه شهید علم الهدی و این جلسه را نیز به عهده داشت با تبیین هدف برگزاری اردو‌های معنوی راهیان نور، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا را برای نسل امروز بسیار مهم و ضروری عنوان کرد و افزود: با توجه به عدم حضور و درک کافی نسل کنونی از دوران هشت ساله جنگ تحمیلی، برگزاری اردو‌های سرشار از معنویت راهیان نور، امروز یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که در زمینه زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس می‌توان انجام داد.
وی همچنین در ادامه افزود: این حرکت گسترده و عظیم، کمترین کاری است که میتوان در مقابل مجاهدت و جان فشانی‌های شهدا و همچنین فداکاری‌های خانواده‌های آنان انجام داد.
 سرهنگ خالقیان معاون هماهنگ کننده سپاه استان سمنان با توصیف مجاهدت و فداکاری شهدا و خانواده‌های معزز آنان، ارد‌های راهیان نور را برای نسل جوان بسیار مهم و تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: اردو‌های زیارتی و معنوی راهیان نور، به واسطه ارتباط معنوی گسترده با شهدا، تاثیرات شگرفت و عظیمی را در جامعه و به خصوص نسل جوان می‌گذارد.
وی همچنین در ادامه از آمادگی کامل خود و مجموعه سپاه استان سمنان به منظور ارائه خدمات مطلوب به زائرین شهدا من جمله استفاده از ظرفیت‌های گسترده شرکت جوان سیر ایثار، خبر داد.
در بخش دیگر این دیدار علیزاده مسئول شرکت جوان سیر ایثار از آمادگی کامل مجموعه خود برای همکاری در این مقوله و همچنین ارائه هرچه تمام‌تر و با کیفیت‌تر خدمات همچون سالیان گذشته به زائرین خبر داد.
در پایان این دیدار  بخشیان مسئول بسیج دانشجویی استان سمنان،  خالصی دوست ریاست دانشگاه‌های آزاد استان سمنان،  کریم رئیس دانشگاه فرهنگیان سمنان،  هفتنی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای شهرستان سمنان و سایر معاونین دانشگاه‌های سراسر استان سمنان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.    

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۸۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است

محمدحسن نامی رییس سازمان مدیریت بحران کشور در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ایلام اظهار کرد: مولفه اصلی قدرت و اقتدار نظام اسلامی مردم هستند که در همه صحنه‌ها و عرصه‌ها به ویژه در حوزه مدیریت بحران پای کار هستند.

وی با بیان اینکه تلاش و مدیریت همه دست اندرکاران استان برای مدیریت بحران در ۲ سال اخیر شایسته قدردانی است، ابراز کرد: برخی افراد متاسفانه زباله‌ها و نخاله‌ها را در مسیر گذرگاه‌های آبی و مسیل‌ها رها می‌کنند و همین مسأله موجب بروز برخی مشکلات در هنگام بارش‌های شدید در سطح کشور می‌شود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه کسانی که اقدام به رهاسازی نخاله در حاشیه شهر‌ها می‌کنند در واقع مثابه نادیده گرفتن حقوق شهروندی است، افزود: بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال در کشور برای پاکسازی مسیل‌ها و جمع آوری نخاله‌ها هزینه شده است که در صورت رعایت قانون از سوی برخی افراد، این هزینه‌ها در راستای مدیریت بحران و کاهش مخاطرات ناشی از سیل کاهش خواهد یافت.

نامی با بیان اینکه کار مردمی در حوزه مدیریت بحران بسیار ضروری است و به کاهش مخاطرات در حوادث غیرمترقبه کمک شایانی خواهد کرد، یادآور شد: قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده که بتوان در راستای فرهنگ سازی، کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از سوانح طبیعی از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه در قانون بودجه ۱۴۰۳ بر استفاده صنایع از پساب تاکید شده است، گفت: صنایع کشور در راستای حفظ منابع آبی بایستی به سمت استفاده از پساب و تصفیه فاضلاب برای استفاده مجدد حرکت کنند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به لزوم توسعه فضای سبز در کشور بنا بر تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کاشت درخت و نهال، ابراز کرد: نگهداری و توسعه فضای سبز در کشور باید فرهنگ سازی شود که این امر می‌تواند برای آینده کشور بسیار موثری و سازنده باشد.

نامی با اشاره به اینکه آبخیزداری در سطوح بالا و آبخوان داری در پایین دست نیز در حوزه مدیریت منابع آبی بسیار مهم است، گفت: احداث سد‌های زیرزمینی در مناطق خشک و نیمه خشک در سطح کشور در دستور کار قرار دارد و از وجود و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در زمینه حفاظت از منابع آبی سطحی و زیرزمینی در کشور استفاده می‌شود.

وی با اشاره به هدایت زیست محیطی و آمایش سرزمین در حوزه مدیریت بحران در استان گفت: پیوند مدیریتی بسیار خوب در استان وجود دارد که این موضوع در مدیریت بحران و حوادث بسیار ارزشمند است که فصلی مفید و پرفایده است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: لازم است که نقشه دیجیتالی شهر ایلام تدوین شود که لایه‌های مکان محور در معرض خطر از نظر سیلاب در مسیر مسیل‌ها مشخص باشد تا بتوان بر اساس شیب در راستای ساماندهی این مسیل‌ها و مسیر رودخانه‌ها اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • محسن رضایی:باید از ظرفیت فرماندهان ارشد جنگ برای تربیت راویان جوان بهره برد
  • اعزام دانشجویان به اردو‌های راهیان نور غرب
  • اظهارات سرلشکر جعفری در مورد ماجرای تذکر رهبر انقلاب درباره نحوه اجرای طرح نور
  • تذکر رهبر انقلاب درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد /سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است
  • تذکر رهبر انقلاب به درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد /سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است
  • ۲۳۰ مربی در سپاه و بسیج استان سمنان فعالیت می‌کنند
  • تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان