Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@12:41:17 GMT

مکرون دعوت به گفت وگوی ملی کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۶۸۳۶۵

مکرون دعوت به گفت وگوی ملی کرد

تهران - ایرنا - «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه، بمنظور پایان دادن به ناآرامی ها و اعتراضات «جلیقه زردها»، مردم این کشور را به شرکت در گفت وگوهای ملی دعوت کرد.

به گزارش شبکه خبری فرانس 24، مکرون روز گذشته(یکشنبه) در نامه ای که به زبان فرانسوی به نگارش در آمده، متعهد شد به نظرات جدید گوش کند هر چند که تاکید کرد که همچنان به دستور کار اصلی اصلاحات اقتصادی پایبند خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طرح جدید مکرون با گذشت 9 هفته از اعتراضات جلیقه زردها مطرح شده است.
اعتراضات ضد دولتی پراکنده اوضاع را در پاریس و شهرهای فرانسه به آشوب کشیده و ضمن متزلزل کردن اقتصاد این کشور، دولت او را به چالش کشیده است.
مکرون در نامه ای که دفتر او منتشرکرد، نوشت: از نظر من سووال ممنوعه ای وجود ندارد. ما نمی توانیم درباره هر چیزی توافق کنیم که امر عادی در دمکراسی است. اما دستکم این را نشان خواهیم داد که ما مردمی هستیم که از گفت وگو، تبادل نظر و مناظره نمی ترسیم.
فرانس 24 نوشت: با این حال وی تاکید کرد که به شعار انتخاباتی خود وفادار است و ظاهرا عقب نشینی از برخی اصلاحات اقتصادی از جمله لغو مالیات ثروتمندان را که باعث شده به او لقب «رئیس جمهور ثروتمند» بدهند، رد کرد.
مکرون در این نامه آورده است: وقتی مالیات ها بیش از حد بالا است، اقتصاد ما به شدت به منابعی نیاز دارد که می تواند در شرکت ها سرمایه گذاری شود، ایجاد اشتغال کند و باعث رشد اقتصادی شود. اقداماتی را که برای اصلاح این وضعیت و تشویق سرمایه گذاری و تضمین پرداخت حقوق بیشتر پیشنهاد کردیم، لغو نمی کنیم.
مکرون در نامه خود که متشکل از 2 هزار و 330 کلمه است و قرار است در روزنامه های فرانسوی منتشر شود، سووالاتی را مطرح کرده که امیدوار است فرانسوی ها در جلساتی که در تالارهای شهر در سراسر کشور برگزار می شود یا پرسشنامه های اینترنتی به آنها پاسخ دهند.
این سووالات عبارتند از اینکه «به نظر شما کدام یک از مالیات ها ابتدا باید کاهش یابند؟ آیا برخی از خدمات عمومی که منسوخ یا بسیار هزینه بر هستند، باید لغو شوند؟ پیشنهادهای شما در حوزه انتقالات زیست محیطی چیست و آیا باید همه پرسی های بیشتری انجام داد؟
مکرون درباره مسائل مهاجرتی پرسیده است: با تحقق تعهدات ما در قبال مسائل مربوط به پناهندگان، آیا می خواهید پارلمان اهداف سالانه را تعیین کند؟
فرانس 24 نوشت: در حالیکه مکرون اطمینان داده که سووالی نیست که طرح آن ممنوع باشد، وی گفت که حق پناهجویی موضوعی نیست که بتوان درباره آن سووال کرد.
یکی از مطالبات معترضان که عمدتا از مناطق روستایی و شهرک های فرانسه هستند، لغو تصمیم سال گذشته مکرون برای کاهش مالیات بر سرمایه است که پیشتر علیه افراد پردرآمد اعمال می شد.
به گفته مکرون، بعد از آغاز مذاکراتی که از 15 ژانویه تا 15 مارس ادامه خواهد یافت در یک فاصله زمانی یک ماهه گزارش خود را درباره آن ارائه می دهد.
وی همچنین دیدارهایی از جلساتی که در تالارهای شهر برگزار می شوند، خواهد داشت.
اعتراض جلیقه زردها نخست به دلیل مخالفت با افزایش مالیات سوخت در ماه نوامبر آغاز و سپس به شورشی گسترده به دلیل نارضایتی از استانداردهای زندگی منجر شد.
اعتراضات، مکرون را وادار کرد مالیات کم درآمدها و سوخت را کاهش دهد.
دولت فرانسه همچنین وعده داده که اعتراضات را سرکوب کند.
به رغم افزایش شمار معترضان از 50 به 84 هزار نفر در هفته جاری در مقایسه با هفته گذشته، میزان خشونت ها کاهش یافته هر چند که صدها نفر بازداشت شده اند و پلیس در پاریس و دیگر شهرها با معترضان درگیر شده است.
اروپام ** 9158 ** 1071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي فرانسه گفت وگوي ملي اعتراضات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۸۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین

به گزارش جام جم آنلاین، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو بریکس به مسکو سفر کرد، با میخائیل باگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کرد.

در این دیدار طرفین ضمن تأکید بر ظرفیت‌های بریکس بعنوان یک پیمان چندجانبه و مهم، روابط و موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دیگر خبرها

  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • (ویدئو) واکنش انتقامی مکرون به لایی خوردن در یک مسابقه خیریه
  • لایی الحاجی دیوف به امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه / فیلم
  • ببینید | واکنش انتقامی امانوئل مکرون به لایی خوردن در یک مسابقه خیریه
  • دیدار و گفت‌وگوی احمدیان و دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه
  • (ویدئو) امانوئل مکرون پا به توپ شد
  • شکایت سناتورهای آمریکایی از برگزاری اعتراضات حامی فلسطین
  • تیزر گفت‌وگوی جام پلاس با احمد نجفی
  • فیلم گفت‌وگوی جام پلاس با احمد نجفی، بازیگر