Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - طی سال‌های اخیر موضوع شهر هوشمند در ایران همواره مطرح شده و حتی پنج شهر ارومیه، اصفهان، تهران، مشهد و تبریز به عنوان شهرهای هوشمند ایران معرفی شدند و این نخستین باری است که مفهوم "شهر هوشمند” کانون توجه یک نمایشگاه بین‌المللی در ایران شده است که محورهایی از جمله دولت هوشمند، ساختمان‌های هوشمند، حمل و نقل هوشمند، محیط زیست هوشمند، اقتصاد هوشمند، تجهیزات زیرساختی اطلاعات و مخابرات، سلامت و آموزش و انرژی را در برمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شهر هوشمند (Smart City) به شهری گفته می‌شود که بر اساس آخرین نظریه‌های تکامل یافته مدیریت شهری بر پایه فناوری اطلاعات و ارتباطات، دارای شش معیار اصلی حکمرانی هوشمند، شهروند هوشمند، محیط زندگی و محل زندگی هوشمند، اقتصاد هوشمند، حمل و نقل هوشمند و انرژی هوشمند باشد.

امروز در نخستین روز از نمایشگاه بین المللی شهر هوشمند که همزمان با نمایشگاه بین المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری در مصلی تهران برگزار شد. ،مهندس محمد اسلامی وزیر محترم راه و شهرسازی دولت تدبیر و امید در غرفه ی اعضا اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی حضور یافتند و از دستاوردهای این اتحادیه بازدید کردند.

در این بازدید مهندس محمد میرزایی منش مدیرعامل سامانه ی هوشمند حمل و نقل نت بار و عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در حضور مهندس محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه این صنعت و هوشمند سازی دریافت بار با استفاده از اپلکیشین نت بار می تواند به پویایی صنعت حمل و نقل در بازارهای داخلی و خارجی کمک فراوانی کند و کسب و کار های این حوزه را رونق دهد.

مهندس محمد میرزایی منش مدیرعامل نت بار در ادامه اظهار داشتند :همچنین در این سامانه صاحبان بار می توانند در کمترین زمان،بار خود را جابه جا کنند و رانندگان محترم نیز دیگر نیازی به انتظار طولانی جهت دریافت بار را ندارند و می توانند بصورت آنلاین با نرخ مصوب تن بر کیلومتر بار خود را دریافت کنند.


مدیرعامل نت با اشاره به اینکه نخستین نمایشگاه بین المللی شهر هوشمند که از تاریخ ۲۳ دی ماه به مدت سه روز در محل مصلی امام خمینی آغاز به کار کرده فرصت مناسبی برای شرکت های فن آور جهت نمایش محصولات حوزه فناوری های نوین بود گفت: در این راستا استقبال خوبی از سوی نهادهای دولتی صورت پذیرفته که حضور مهندس اسلامی وزیر راه و شهرسازی در روز اول نمایشگاه نمایانگر توجه ویژه ایشان به توسعه شهری و شهر هوشمند بوده و اتحادیه صادر کنندگان صنعت مخابرات ایران امیدوار است که با تعامل دو سویه با وزارت راه و شهر سازی ، از توانمندی شرکت های عضو اتحادیه و علی الخصوص شرکت های حاضر در نمایشگاه شهر هوشمند ، در پروژه های مرتبط با شهر هوشمند است.
منبع: ماد

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۸۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کتاب تهران پس از ۳۵ دوره به قوام رسیده است

به گزارش خبرنگار مهر نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران صبح امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت با حضور یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رییس سی و پنجمین نمایشگاه کتاب و علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی این رویداد در نیم طبقه شبستان مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد.

در ابتدای این نشست احمدوند گفت: نمایشگاه با شعار بخوانیم و بسازیم از چهارشنبه ۱۹ تا شنبه ۲۹ در مصلی برگزار می شود، این نمایشگاه بزرگترین اجتماع فرهنگی مردم ایران حول محور دانش، آگاهی و کتاب شکل می‌گیرد.

وی افزود: نمایشگاه این دوره با اهتمام دستگاه های مختلفی برگزار می شود که شایسته است از آنها تشکر کنیم. همچنین امیدواریم حضور ناشران در دو بخش مجازی و حضوری این رویداد نقطه عطفی برای ارتقا دانش و پیشرفت حوزه کتاب و کتابخوانی در کشور باشد.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بعد از ۳۵ دوره به قوامی رسیده که جایگاه ویژه ای در تقویم خانواده ایرانی دارد. از خانواده ها برای حضور و بهره مندی از آثار ناشران و برنامه های متعدد فذهنگی دعوت به حضور می کنم امیدوارم میزبان شایسته ای بزای مردم و ناشران باشیم. تلاش شده بخش های مختلف ارتقا پیدا کند و ضعف و کاستی ها را جبران کنیم. در بخش های مختلف در زمینه میزبانی و افزایش سطح رضایتمندی در محیط نمایشگاه و آگاهی دادن به مردم فعالیت‌ها از پیش از آغاز نمایشگاه شروع شده و نقشه کامل غرفه ها تا فردا در دسترس رسانه ها است که به اطلاع مردم برسانند به این ترتیب پیش از شروع نمایشگاه مردم و رسانه ها از جانمایی مطلع می‌شوند.

این‌گزارش تکمیل می‌شود...

کد خبر 6097072 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • برنامه‌های کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
  • بازدید وزیر فرهنگ از مراحل آماده سازی نمایشگاه کتاب تهران
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • حضور وزیر فرهنگ در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب
  • توسعه زیرساخت‌های مخابراتی، شرط تحقق شهر هوشمند
  • حضور ناشران پخته‌خوار در نمایشگاه کتاب محدود می‌شود
  • نمایشگاه کتاب تهران پس از ۳۵ دوره به قوام رسیده است
  • جزئیات برگزاری نمایشگاه کتاب تشریح شد
  • حضور ۶۰ ناشر خارجی با ۵۰ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب/ بن دانشجویان ۷۰۰ هزار تومان شد