Web Analytics Made Easy - Statcounter

حدیقه جوانی با اشاره به مشکلات ناشی از پارک در حاشیه خیابان ها، از احداث و توسعه ایستگاه های حاشیه ای حمل بار در سطح شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محسن حدیقه جوانی» امروز (دوشنبه 24 دی) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پارک حداکثری خودروها در حاشیه خیابان ها و معابر شهری سبب ایجاد مشکل و حادثه برای شهروندان کرد، گفت: به همین دلیل ایستگاه های حاشیه ای حمل بار در سطح شهر احداث شده و توسعه می یابد

 

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز، افزود: انتظار می رود متولیان نهادهای مربوطه برای ایجاد این زیرساخت مهم، سهم شایسته ای در حفظ زیرساخت های شهری توام با امنیت ترافیکی داشته باشند و در این راستا به استناد بند «2»و «5» ماده «4» اساسنامه سازمان، احداث ایستگاه های وسایل حمل و نقل بار از جمله وظایف سازمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به مزیت های اجرای این طرح، بیان کرد: با احداث ایستگاه های حمل بار مدیریت فرآیند تخلیه و بارگیری، روان سازی ترافیک معابر شهری و جلوگیری از پارک دوبل، ایمن سازی جابجایی کالا و کاهش خطرات احتمالی در حین انجام عملیات تخلیه و بارگیری و مدیریت مصرف سوخت از جمله الزامات احداث ایستگاه های حاشیه ای برای پارک خودروهای باربری محسوب می شوند.

 

حدیقه جوانی با بیان اینکه حجم وسیعی از ترافیک معابر شهری مربوط به ترافیک سرگردان در حال جستجو پارک است، عنوان کرد: این امر مشکلاتی از جمله کاهش ظرفیت معابر و تقاطع ها، کاهش ایمنی عابرین پیاده و افزایش آلودگی هوا و افزایش مصرف سوخت را به دنبال دارد.

 

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار با بیان اینکه پارک خودروها در حاشیه معابر اصلی مشکلات ویژه ای را در پی دارد که یکی از مهم ترین آن ها اشغال فضای پارک دیگر خودروها، پارک به صورت دوبله و افزایش ترافیک شهری است، گفت: بنابراین تعداد 18 معبر در نقاط مختلف بر مبنای اولویت و نتایج مطالعات طرح جامع حمل و نقل بار و با هماهنگی کارگروهی متشکل از نمایندگان ترافیکی سازمانها ومناطق شهرداری در حال شناسایی است  که در امسال به بهره برداری می رسد . در مراحل بعد تمامی آنها با دوربین های مستقر در سطح شهر در طول شبانه روز نظارت می شوند.

 

وی با بیان اینکه عدم وجود مکان های مشخص برای انجام عملیات تخلیه و بارگیری خودروهای باربری در زمان جا به جایی حمل و نقل کالا یکی از مشکلات اصلی ترافیکی شهرشیراز محسوب می شود، تأکید کرد: پارک این خودروها در سطح شهر و محلات مختلف آسایش شهروندان را برهم زده، بنابراین سازمان در راستای رسالت خود در این خصوص اقدام به جانمایی برای این موارد کرده است.

 

 

 

پایان پیام/588

منبع: شبستان

کلیدواژه: سفر رئیس جمهور به گلستان ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی روز پرستار خبرگزاری شبستان سفر رئیس جمهور بیرجند حسن روحانی شیراز فرمانده کل ارتش حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز شهرداری شیراز شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۸۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد احداث ۲ ایستگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان با شرکت مپنا امضا شد

به‌منظور احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان، قرارداد این پروژه مشارکتی شهرداری اصفهان با شرکت مپنا امروز (سه‌شنبه) امضا شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در راستای سیاست‌گذاری کلی حوزه حمل‌ونقل برای توسعه حمل‌ونقل پاک و زمینه سازی برای استفاده شهروندان از وسایل نقلیه برقی در سال های گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری اصفهان و شرکت مپنا برای احداث تعدادی جایگاه های شارژ سریع خودروهای برقی منعقد شد.

در حال حاضر دو مورد از این ایستگاه ها که جانمایی آن قطعی شده در دست اقدام است که یکی از این ایستگاه ها در خیابان فرایبورگ در منطقه ۶ اصفهان و ایستگاه دیگر در محدوده میدان بزرگمهر در منطقه ۴ اصفهان قرار دارد.

قرار است بخشی از زیرساخت های این دو ایستگاه توسط شهرداری تامین می شود و تامین تجهیزات شارژ این دو ایستگاه توسط شرکت مپنا صورت می گیرد، البته خدمات بهره‌برداری از این ایستگاه‌ها تا ۶ سال توسط شرکت مپنا انجام می شود و پس از ۶ سال با پایان دوره تفاهم نامه ممکن است بهره‌برداری ازاین ایستگاه ها تموسط شهرداری یا شرکت مپنا یا هر شرکت دیگری انجام شود.

احداث و راه‌اندازی این دو ایستگاه به صورت مشارکتی توسط شهرداری و بخش خصوصی بیشتر در راستای فرهنگ سازی و آشنایی مردم با وسیله نقلیه برقی، نحوه شارژ آن و آشنایی و آگاهی مردم با فرایند تردد خودروهای برقی است.

کد خبر 749294

دیگر خبرها

  • ◄ احداث و بهره‌ برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد
  • توقف عملیات عمرانی احداث شهرک جدید در حاشیه شهر تاریخی جیرفت
  • قرارداد احداث ۲ ایستگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان با شرکت مپنا امضا شد
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد + فیلم
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد
  • آغاز طرح مدیریت مکانیزه پارک حاشیه ای خودرو در اردبیل
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم