Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@22:41:31 GMT

تمام معادلات پیش‌روی ایران تا فینال

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۶۹۱۹۸

تمام معادلات پیش‌روی ایران تا فینال

در پایان دور دوم مرحله گروهی رقابت نزدیک تیم‌ها برای سرگروهی مسیر احتمالی تیم ملی تا فینال مسابقات تا حدودی مبهم کرده است.

به گزارش مشرق، با پایان دور دوم مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹، چهره ۱۰ تیم صعودکننده به مرحله یک هشتم نهایی مشخص شده است. تیم‌های امارات، اردن، چین، کره‌جنوبی، ایران، عراق، عربستان سعودی، قطر، ژاپن و ازبکستان تیم‌های صعود کرده به مرحله حذفی هستند و از این بین تنها سرگروهی اردن در این مرحله مشخص شده است و دیدارهای مرحله سوم برای مشخص شدن سرگروه‌ها و همچنین چهره ۶ تیم دیگر باقیمانده در مسابقات با حساسیت خاصی دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دوره از مسابقات، بازی‌های بسیار کمی با نتیجه مساوی به پایان رسیده و از ۲۴ دیدار برگزار شده تنها در ۲ مسابقه تیم‌ها به تساوی رضایت دادند و همین مساله باعث شده تا در ۴ گروه دو قطبی ضعیف و قوی شکل گیرد؛ دو تیم ۶ امتیازی در صدر و ۲ تیم بدون امتیاز در قعر جدول جای گیرند. برنامه‌ریزی مسابقات به گونه‌ای است که دو تیم قدرتمند هر گروه در روز آخر برای صدرنشینی و دو تیم ضعیف برای حضور در رتبه سوم با هم جدال خواهند داشت.

نکته جالب اینکه از ۵ قدرت برتر آسیا که به جام‌جهانی صعود کردند، تنها ایران است که در صدر جدول گروه خود قرار دارد. استرالیا قطعاً صدر جدول گروه را از دست داده و هنوز صعود این تیم به مرحله بعدی قطعی نشده است .۳ تیم دیگر یعنی ژاپن، کره‌جنوبی و عربستان برای سرگروهی محکوم به پیروزی برابر تیم‌های ازبکستان، چین و قطر هستند و همین مساله پیچدگی روز آخر مسابقات را بیشتر و گمانه‌زنی در خصوص مسیر احتمالی ایران را مشکل‌تر ساخته است.

مسیر ایران در صورت حفظ شرایط موجود: اگر وضعیت جدول در پایان مرحله گروهی در شرایط فعلی باقی بماند، ایران به عنوان تیم اول صعود خواهد کرد و از بین ۵ قدرت برتر آسیا با کره‌جنوبی و عربستان در یک سمت جدول مرحله حذفی قرار می‌گیرد و کره‌جنوبی حریف تکراری ایران در مرحله یک چهارم نهایی و عربستان رقیب آشنای ایران در بازی نیمه نهایی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

یک اروگوئه‌ای جانشین کی‌روش در تیم ملی ایران؟

مسیر ایران در صورت پیروزی تیم‌های قدرتمند در روز آخر: همان طور که اشاره شد ۳ تیم ژاپن، کره جنوبی و عربستان برای سرگروهی احتیاج به پیروزی در روز آخر دارند و ایران نیز باید به یک تساوی دست یابد. در صورت تحقق این امر، از تیم‌های قدرتمند آسیا ایران و ژاپن در یک سمت جدول قرار می‌گیرند و تیم ملی در مرحله یک چهارم نهایی احتمالاً با چین دیدار خواهد داشت و ژاپن حریف ایران در نیمه نهایی خواهد بود.

سخت‌ترین قرعه ممکن: سادگی یا سختی مسیر ایران در مرحله حذفی بیش از آنکه ارتباط به سرگروهی یا عدم سرگروهی ایران داشته باشد به وضعیت سایر گروه‌ها بستگی دارد. ایران در صورت سرگروهی با تیم سوم یکی از گروه‌های B و E و F بازی خواهد کرد که بدترین گزینه استرالیا خواهد بود که در صورت شکست در روز آخر مقابل سوریه، سوم گروه B خواهد شد و تحت شرایطی با ایران دیدار خواهد کرد. کره جنوبی در صورتیکه در گروه خود دوم شود، در مرحله‌ی یک چهارم نهایی حریف ایران خواهد شد. در صورتیکه ژاپن سرگروه یا عربستان تیم دوم گروه E شود با یکی از این دو تیم در نیمه نهایی و با تیم دیگر در فینال روبه‌رو خواهد شد. در این صورت تیم ملی برای قهرمانی در آسیا باید از سد هر ۴ تیم مطرح قاره عبور کند.

ایران در صورت دومی نیز باید با تیم اول گروه E بازی کند که می‌تواند عربستان باشد. کره‌جنوبی در صورت سرگروهی در گروه C حریف بعدی ایران خواهد بود و پس از آن در مرحله نیمه نهایی و فینال تیم ملی با ژاپن و استرالیا دیدار خواهد داشت.

آسان‌ترین قرعه ممکن: اگر ایران موفق به سرگروهی در گروه خود شود در صورت دومی چین و سرگروهی قطر و ازبکستان ایران تا فینال با هیچ تیمی از ۵ قدرت برتر آسیا مواجه نخواهد شد در صورت دومی نیز ایران ممکن است با چین و قطر و ازبکستان در یک سمت جدول قرار گیرد و مسیر همواری تا دیدار فینال داشته باشد.

منبع: وب سایت برنامه نود

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اعتراضات فرانسه بودجه 98 جام ملت های آسیا تیم ملی فوتبال ایران جام ملت های آسیا 2019

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۹۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

AFC به صعود تیم ملی فوتسال ایران به فینال آسیا واکنش نشان داد

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، تیم ملی فوتسال ایران موفق شد در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا با برتری برابر ازبکستان در ضربات پنالتی راهی دیدار نهایی شود.

بیشتر بخوانید: ایران به فینال جام ملت‌های فوتسال آسیا صعود کرد

به دنبال این پیروزی، کنفدراسیون فوتبال آسیا به پیروزی تیم ملی ایران واکنش نشان داد و نوشت: تیم ملی فوتسال ایران با درخشش باقر محمدی که توانست ۲ ضربه پنالتی را مهار کند راهی دیدار نهایی شد تا برای کسب سیزدهمین عنوان قهرمانی در جام ملت‌های آسیا رقابت کند.

شاگردان وحید شمسایی در دیدار نهایی باید روز یکشنبه به مصاف تایلند میزبان بروند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1228511 برچسب‌ها فوتبال ایران

دیگر خبرها

  • AFC به صعود تیم ملی فوتسال ایران به فینال آسیا واکنش نشان داد
  • واکنش AFC به صعود تیم ملی فوتسال ایران به فینال آسیا
  • تیم تپانچه بادی ایران به مدال نقره رسید
  • مظفری راهی مرحله نهایی مسابقات شد
  • یک شاهکار دیگر از گاسپرینی/ آتالانتا حریف یووه در فینال کوپا ایتالیا
  • نازنین فاطمه عیدیان راهی فینال شد
  • عیدیان راهی فینال شد
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • لیگ قهرمانان آسیا| صعود العین امارات به فینال با حذف الهلال
  • تکلیف سهمیه جام‌جهانی در صورت صعود ازبک/ احتمال برگزاری دو فینال