Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-04@05:56:36 GMT

کلاهبرداری با فروش خودروهای کرایه ای

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۶۹۳۷۷

کلاهبرداری با فروش خودروهای کرایه ای

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ سرهنگ "جهانگیر تقی پور" بیان داشت: پرونده ای با موضوع کلاهبرداری به شیوه کرایه اتومبیل و فروش آن با اسناد جعلی به ارزش 2 میلیارد تومان به دادخواهی 4 نفر از شهروندان از مرجع قضائی به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد.

وی با بیان اینکه مال باختگان این پرونده مدیران موسسه کرایه اتومبیل هستند افزود: آنها اظهار داشتند که خودروهای موسسه شان را برای مدت مشخصی به عنوان اجاره به 3 زن و یک مرد که ساکن در منازل گرانقیمت شمال تهران بودند، تحویل داده و مقرر بود که خودروها را پس از اتمام مدت اجاره به موسسه تحویل دهند، ولی متاسفانه پس از اتمام مدت اجاره، خودروها به موسسه تحویل داده نشده و با مراجعه به محل سکونت آنها، متوجه شده ایم که منازل مسکونی شان اجاره ای بوده و آنها نقل مکان کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان، خودرو ها را با سندهای جعلی فروخته و به نام سایر اشخاص منتقل کرده بودند، گفت: در تحقیقات پلیسی، مخفیگاه 2 تن از متهمان در مهرشهر کرج شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی، هر 2 متهم در عملیات های همزمان و هماهنگ دستگیر و به پلیس آگاهی تهران منتقل شدند.

وی اظهار داشت: متهمان در همان بازجویی های اولیه به جرم خود اعتراف و اظهار داشتند به صورت اتفاقی با شخصی به نام  " الف " آشنا شده ایم و با دادن وعده و و عید و کرایه کردن منازل گرانقیمت در شمال تهران، ما را به موسسه های اجاره خودرو، معرفی کرده و سپس کلیه مدارک را به وی تحویل داده ایم و پس از جعل مدارک خودروها، آنها را با آگهی در سایت دیوار فروخته ایم.

این مقام انتظامی با اشاره به شناسایی مخفیگاه " الف " در مهرشهر کرج و دستگیری متهم سوم پرونده، بیان داشت: با شناسایی و دستگیری متهم سوم ، مخفیگاه متهم اصلی پرونده باند جعل و کلاهبرداری خودروهای کرایه ای در اسلام آباد غرب شناسایی شد.

وی عنوان کرد: با هماهنگی مقام قضائی و پلیس آگاهی اسلام آباد، متهم اصلی پرونده در یک عملیات ضربتی دستگیر و به پلیس آگاهی تهران منتقل شد.

سرهنگ تقی پور افزود: با دستگیری متهم اصلی ، یکی دیگر از متهمان این باند که اسناد را جعل و در اختیار افراد اجیر شده قرار می داد شناسایی و ماموران اداره چهاردهم پلیس آگاهی موفق شدند متهم پنجم پرونده این  باند 7 نفره کلاهبرداری خودروهای کرایه ای را دستگیر کنند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت افزود: تا کنون 5 تن از اعضای این باند شناسایی و دستگیر شده اند و دستگیری اعضاء دیگر ادامه دارد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پایتخت پلیس آگاهی پلیس آگاهی تهران خودرو معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۹۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برملا شدن راز قتل پیرزن ۸۲ ساله در آباده

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس اظهار کرد: در دوم اردیبهشت ماه امسال در پی وقوع یک فقره سرقت طلاجات در منزل و قتل پیرزن ۸۲ ساله در شهرستان آباده، پیگیری و بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری قاتل و سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی استان، تحقیقات خود را آغاز کردند و موفق شدند در کمتر از ۱۰ روز سارق و همدستش را شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی استان و شهرستان‌های خرمبید و آباده با هماهنگی قضایی و اقدمات فنی موفق شدند سارق و همدستش را در ورودی شیراز دستگیر کنند.

سردار حبیبی تصریح کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی و در بازجویی اولیه به سرقت همراه با قتل پیرزن ۸۲ ساله در شهرستان آباده اقرار کردند.

این مقام انتظامی بیان کرد: قاتل و همدستش که از سارقان حرفه‌ای بودند در بازجویی تخصصی به ۶ فقره سرقت دیگر در شهرستان‌های خرم بید و آباده نیز اقرار کردند.

او با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا و مالخران نیز شناسایی شده و به زودی دستگیر خواهند شد، از شهروندان درخواست کرد از نگهداری طلاجات و وجوه نقد به مقدار زیاد در منزل و خودرو پرهیز کرده و توصیه‌های پلیس را در خصوص پیشگیری از سرقت جدی بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • دستبند پلیس آگاهی آذربایجان غربی بر دستان کلاهبردار میلیاردی
  • دستبند پلیس آگاهی آذربایجان غربی بردستان کلاهبردار میلیاردی
  • انهدام ۲ باند سرقت و کشف ۶۱ فقره سرقت منزل در زنجان
  • شناسایی و دستگیری قاتل در خرم‌آباد
  • راز قتل پیرزن ۸۲ ساله در فارس برملا شد
  • استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیارد ریالی به کشور
  • کشف جسد زن ۳۶ ساله در باغ و دستگیری قاتل
  • برملا شدن راز قتل پیرزن ۸۲ ساله در آباده
  • تمام خودروهای داخلی باید به ردیاب مجهز شوند
  • باند سارقان خودرو در نهاوند منهدم شد