Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-01@21:29:46 GMT

انواع مختلف سردرد را بشناسید

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۶۹۴۱۶

انواع مختلف سردرد را بشناسید

رکنا: سردرد انواع مختلف دارد که از آن بی خبر هستید.

دردهای شدید مانند یک شوک الکتریکی معمولا هنگام لمس صورت و یا مسواک زدن ایجاد می شوند. در این صورت ممکن است فرد در یک روز چند شوک را تجربه کند که به علت فشار شریانی بر روی عصب اتفاق می افتد. داروهای شل کننده اعصاب می توانند به کاهش درد کمک کنند، اما اگر فرد قبل از 55 سالگی دچار این مشکل شود، ممکن است نشانه ی یک بیماری عصبی مانند ام اس باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش بهداشت نیوز: سردرد یکی از شایع ترین بیماری ها است که در بیشتر موارد عللی خوش خیم دارد و نیاز به درمان خاصی جز علامت درمانی ندارد، ولی در موارد بسیار شدید و غیرقابل تحمل نشانه بیماری های خطرناک مانند تومور مغزی است. درمان سردرد بستگی به عامل ایجادکننده آن دارد، اما در اغلب موارد با مصرف داروهای مسکن رفع می شود. در اینجا شما را با چهار نوع سردرد که هرگز راجع به آن ها نشنیده اید، اما ممکن است دچار آنها باشید، آشنا می کنیم.

سردرد فعالیت

این نوع سردرد چند دقیقه بعد از هر نوع فعالیت بدنی مانند ورزش، رابطه ی زناشویی با همسر، عطسه، خنده و اجابت مزاج رخ می دهد. وقتی تحمل تان پایین باشد، در طول انجام هر کدام از این فعالیت ها، فشار مایع مغزی نخاعی در سر افزایش می یابد و منجر به بروز سردرد می شود.

خوشبختانه دلیلی برای نگرانی وجود ندارد و این درد پس از چند دقیقه و نهایتا تا یک ساعت فروکش می کند. سردردهای ناشی از فشار خون بالا هنگام صبح تشدید می شوند و در طول روز بهبود پیدا می کنند. در موارد نادری، وجود یک مشکل در رگ های خونی می تواند دلیل این سردرد باشد. بنابراین اگر بلافاصله بعد از هر فعالیتی دچار سردرد های شدید می شوید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

سردرد فشار خون بالا

درست مانند نامش، این نوع سردرد به دنبال افزایش فشار خون ایجاد می شود.

فشار خون بالا یعنی فشار ۲۰۰ بر روی ۱۱۰ میلی متر جیوه یا بالاتر، باعث محدود شدن جریان خون به سمت مغز شده و سردرد ایجاد می کند ، تا جایی که شما باید سرتان را با یک دستمال پارچه ای ببندید. این سردردها در هنگام صبح تشدید می شوند و در طول روز بهبود پیدا می کنند. برای کاهش این سردرد، مهم ترین نکته کنترل فشار خون است.

آرتریت سلول ژانت (آرتریت تمپورال)

علت این سردرد خسته کننده، همراه با سوزش و سوزن سوزن شدن هنوز ناشناخته است، اما بیماری بسیار جدی است. پزشکان می دانند که این مشکل مربوط به یک التهاب بوده و تقریبا در افراد بالای ۶۰ ساله ای که اغلب در هنگام جویدن غذا احساس درد در اطراف گوش شان دارند دیده می شود. حدود یک سوم افراد مبتلا به این بیماری بینایی خود را از دست می دهند. پس تشخیص سریع آن خیلی مهم است. پزشک به محض تشخیص، درمان با استروئیدها را آغاز می کند تا از کور شدن چشم ها جلوگیری نماید.

سردرد عصب سه گانه

بیشتر با افزایش سن احتمال دارد در اطراف شقیقه ها و فک این درد را احساس کنید.

دردهای شدید مانند یک شوک الکتریکی معمولا هنگام لمس صورت و یا مسواک زدن ایجاد می شوند. در این صورت ممکن است فرد در یک روز چند شوک را تجربه کند که به علت فشار شریانی بر روی عصب اتفاق می افتد. داروهای شل کننده اعصاب می توانند به کاهش درد کمک کنند، اما اگر فرد قبل از ۵۵ سالگی دچار این مشکل شود، ممکن است نشانه ی یک بیماری عصبی مانند ام اس باشد.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

لحظه غش کردن یک زن سر صحنه سقوط هواپیما/ این زن کیست ؟ + فیلم کارگردان معروف به دستیارش تجاوز کرد +عکس اسامی و عکس کشته شدگان سقوط هواپیما در کرج +فیلم چگونه در سقوط هواپیما در کرج زنده ماندم! / مهندس پرواز تشریح کرد + عکس اولین فیلم از حادثه سقوط هواپیما در کرج +تصاویر اسحاق به 6 زن تنها در آپارتمان اشان تجاوز کرد+عکس مادر مهربان تهرانی اعدام می شود فیلمی جدید و دردناک از شکنجه وحشیانه اسرای ایرانی توسط منافقین در عراق (16+) زمان واریز یارانه دی 97 مشخص شد مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا اقدام وقیحانه پسرعاشق پیشه و زن مطلقه در تهران + فیلم گفتگو چرا آقای "ح . ک"بازیکن مشهور پرسپولیس در خیابان ولیعصر دستگیر شد ؟+ عکس و جزئیات جسد غرق در خون کودک 8 ماهه در کوله پشتی پدر + عکس پای نماینده مجلس در مرگ مشکوک زهرا نویدپور گیر است؟ صید ماهی عجیب توسط زن ماهیگیر+ عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: مسکن پزشک غذا سه گانه فشار خون فشار خون بالا کاهش ناشناخته تصاویر دختر مرد سوپر مارکت دوربین مدار بسته عکس فیلم زن پسر اعدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۹۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علائم و نشانه‌های مالاریا را بشناسید

به گزاش خبرآنلاین از تجارت نیوز، در هفته‌های اخیر، بیماری «مالاریا» در شرق کشور شیوع پیدا کرده است. نگاهی به عامل و نشانه‌های آن می‌اندازیم.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901637

دیگر خبرها

  • ابتلا به بیماری‌های کبدی با مصرف این نوشیدنی شیرین
  • سمت راست سرتان درد می‌کند؟ این چند روش را امتحان کنید
  • انواع کیف دوشی های مناسب برای استایل بهتر + 3 مدل عک
  • علائم و نشانه‌های مالاریا را بشناسید
  • علت تفاوت قیمت زیاد در انواع مختلف قهوه چیست؟
  • کاربرد تابلو برق‌های صنعتی در صنایع مختلف (مانند فولاد، نفت، گاز، پتروشیمی و...)
  • برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم
  • مسکن‌ها؛ مهم‌ترین علت بروز سردرد‌های میگرنی!
  • لیورپول چشم به یک پیشنهاد وسوسه انگیز/ بازگشت سانچو به یونایتد
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن