Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران، شهر آپارتمان‌هاست، شهری که بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد آپارتمان مسکونی دارد که ۸۷ درصد مجموع خانه‌های این شهر را دربر می‌گیرد. ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با مرور آخرین آمار و ارقام موجود در سامانه داده‌نمای شهرداری تهران به نشانی data.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

tehran.ir متوجه می‌شویم در پایتخت ایران بیش از 2 میلیون و 867 هزار منزل مسکونی وجود دارد که حدود 87 درصد این خانه‌ها، واحدهای آپارتمانی است.

در حدود 2 میلیون و 500 واحد آپارتمان مسکونی و بالغ بر 360 هزار منزل مسکونی غیر‌آپارتمانی در تهران وجود دارد و جالب این که بیشتر منازل این شهر بین 51 تا 75 متر هستند، یعنی بیش از 970 هزار خانه‌ که سهمی حدود 35 درصد از کل فضای مسکونی پایتخت را به خود اختصاص داده است که 2 هزار و 454 منزل مسکونی با مساحتی بالای 500 متر نیز در تهران موجود است؛ یعنی کمتر از یک درصد کل خانه‌های شهر.

پرجمعیت ترین و کم‌جمعیت‌ترین محلات تهران اعلام شد طبق آمار منتشر شده در سامانه داده‌نما که با تلاش سازمان فاوای شهرداری تهران، سعی در توسعه دسترسی عموم مردم به آمار و اطلاعات شهری دارد، منطقه پنج تهران دارای بیشترین منازل مسکونی در پایتخت است؛ این منطقه به تنهایی 10 درصد کل خانه‌های تهران را در خود جای داده است یعنی بیش از 270 هزار واحد مسکونی آپارتمانی و نزدیک به 10 هزار منزل غیر آپارتمانی دارد.

همچنین منطقه 9 با داشتن حدود 47 هزار آپارتمان و 9 هزار منزل مسکونی غیرآپارتمانی، کمترین تعداد منازل مسکونی این شهر را در خود جای داده است؛ به این معنا که کمتر از 2 درصد مجموع خانه‌های تهران در این منطقه وجود دارد.

انتهای پیام/

R1491/P/S2,25/CT12 واژه های کاربردی مرتبط شهرداری تهران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرداری تهران شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۰۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۹۰۰ پلاک مسکونی نوسازی شد/کلنگ زنی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در نشست خبری اظهار داشت: سال گذشته براساس تکلیف شورای شهر تهران برای شهرداری حدود ۵۹۰۰ پلاک در تهران نوسازی شد.

وی افزود: کلنگ زنی ۱۵۰ هزار واحد مسکن با همکاری نهادها صورت گرفته و این اقدام با رویکرد نوسازی بافت فرسوده و ناپایدار و اراضی ناکارآمد است.

هدایت با اشاره به اینکه عقب ماندگی در حوزه مسکن داریم گفت: تهیه مسکن استطاعت پذیر هدف ما برای افراد نیازمند مسکن است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ادامه داد: زمین ۲ هزار متری در گلابدره برای اقدامات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی امسال مد نظر قرار گرفت و اجرای آن آغاز شد. همچنین به طور کلی ۷۳ طرح در ۹ هزار هکتار در دستور کار قرار گرفته است.

خبر در حال تکمیل است.

کد خبر 6098153 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • قتل فجیع در خانه مجردی با ادعای مسائل اخلاقی و زشت!
  • قیمت اجاره آپارتمان در منطقه ۱ و ۳ تهران
  • نصب ۳۵ هزار پلاک‌ آبی هوشمند در منطقه ۵ اصفهان
  • آغاز ساخت ۱۵۰۰۰۰ واحد مسکونی در تهران از ماه آینده
  • ۵۹۰۰ پلاک مسکونی نوسازی شد/کلنگ زنی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • قیمت مسکن در یوسف آباد ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • خانه‌ای به قیمت 15 آپارتمان در تهران! امباپه عمارت مجلل راموس را در مادرید خرید (+عکس)
  • برای خرید میکروآپارتمان در شهر تهران چقدر باید هزینه کرد؟