Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه از بهره‌برداری همزمان از ۵۴۰۰ پروژه عمرانی و هزاران طرح اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی در مناطق مرزی و محروم کشور در مراسمی در روز سه‌شنبه خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار علی اکبر پور جمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه در نشستی خبری به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در نیروی زمینی سپاه در حوزه محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال در مناطق ماموریتی این نیرو اشاره کرد: به عنوان نیروی زمینی سپاه در شمال غرب و غرب و جنوب‌شرق و بخشی از شرق و شمال‌شرق و همچنین بخشی از جنوب کشور، ماموریت ایجاد امنیتی پایدار را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از زمانی که این ماموریت به نیروی زمینی سپاه واگذار شد در این مناطق نکته‌ای بسیار مهم توجه ما را جلب کرد و به این نتیجه رسیدیم که یکی از مولفه‌های اصلی ایجاد امنیت در مناطق مرزی محرومیت‌زدایی و اشتغال است.

وی اظهار کرد: متاسفانه باید به یک واقعیتی در چهلمین سالگرد انقلاب اعتراف کنیم آن هم اینکه علی‌رغم همه تلاش‌های دستگاه‌های مربوطه برای رفع محرومیت‌ها، متاسفانه این محرومیت همچنان وجود دارد و ما در مناطق ماموریتی خود این موضوع را حس می‌کنیم. زمانی که شهید شوشتری در جنوب‌شرق کشور ماموریت ایجاد امنیت را عهده‌دار شد، ما را با این واقعیت بیشتر مواجه کرد که همچنان درگیر محرومیت هستیم. از آن زمان به این نتیجه رسیدیم که برای پایدار کردن امنیت در مناطق مرزی، در ابتدا باید این امنیت را مردمی کنیم؛ امروز بخش عمده‌ای از ماموریت ایجاد امنیت در مناطق ماموریتی را مردم تامین می‌کنند. در واقع حضور سپاه در این مناطق که اکثرا اهل سنت هستند باعث ایجاد اشتغال هم شده است.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه با تاکید بر اینکه ما به دنبال امنیتی پایدار هستیم، نه مقطعی، گفت: برای ایجاد امنیتی پایدار و گسترش آن در مناطق مرزی، بخشی از ماموریت‌های خود را در حوزه‌های محرومیت زدایی و اشتغال‌زایی تعریف کردیم. از سال ۹۴ در مجموعه نیروی زمینی سپاه قرارگاهی با عنوان قرارگاه محرومیت زدایی را راه‌اندازی کردیم.

سردار پورجمشیدیان افزود: با فعالیت قرارگاه محرومیت‌زدایی یک همکاری و هم افزایی در این اقدامات ایجاد شده است؛ امروز بخش قابل توجهی از کمیته امام خمینی(ره) و آستان قدس، بنیاد مسکن و دستگاه‌های مختلف و حتی برخی مجموعه‌های مردمی به دلیل اعتماد به نیروی زمینی سپاه در این عرصه وارد شده‌اند و سپاه نیز بهشی از تجهیزات مهندسی و اعتبار وآبروی خود را پای کار آورده تا بتواند بخشی از محرومیت این مناطق را برطرف کند.

وی بابیان اینکه «محرومیت‌زدایی بر عهده‌ی دستگاه‌های مربوطه است و وظیفه سپاه نیست»٬ خاطر نشان کرد: نیروی زمینی سپاه با این رسالت که محرومیت زدایی می‌تواند به تحقق امنیت پایدار کمک کند وارد عمل شده اشت در این راستا  از سال ۹۴ که قرارگاه فعالیت خود را آغاز کرده تا ۹۶، حدود ۲۸ هزار پروژه عمرانی ساخته یا تکمیل شده است. همچنین یک میلیون و ۹۰۰ هزار کار فرهنگی از جمله تامین جهیزیه، برپایی بیمارستان صحرایی و تهیه بسته‌های حمایتی طی این سال‌ها انجام شده است.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه با اشاره به بهره‌برداری از ۵۴۰۰ پروژه عمرانی و هزاران طرح اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی در مناطق مرزی و محروم کشور در روز سه‌شنبه خاطر نشان کرد: آنچه فردا شاهد هستیم مریوط می‌شود به اقدامات انجام شده از سال ۹۶ تا کنون. فردا از طریق ویدئو کنفرانس بیش از ۵۴۰۰ پروژه افتتاح می‌شود. در بحث فعالیت های غیر عمرانی نیز فردا گزارش ۶۰۰ هزار اقدام غیر عمرانی را شاهد خواهیم بود. این اقدامات فقط در حوزه نیروی زمینی سپاه است وقطعا سایر نیروهای سپاه هم اقداماتی انجام داده‌اند و گزارش مربوط به آنها ارائه خواهد شد.

سردار پور جمشیدیان گفت: امیدواریم این اقدامات محرومیت زدایی سپاه، انگیزه‌ای شود برای حضور و اقدام سایر دستگاه‌ها ، ما اعلام آمادگی می‌کنیم که زیرساخت‌هایی که در این مناطق ایجاد کرده‌ایم را در اختیار دستگاه‌ها قرار دهیم تا آنها بتوانند در این مناطق حضور فعال‌تری داشته باشند و ما در آینده‌ای نزدیک شاهد محرومیت در این مناطق نباشیم.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سپاه پاسداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۰۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار و ۹۱۹ عنوان برنامه عمرانی و غیر عمرانی در استان سمنان انجام شده است/ پروژه آب‌رسانی به ۲۶۰ روستا در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان گفت: از اوایل تیرماه پروژه آب‌رسانی به ۲۶۰ روستا در این استان آغاز می‌شود.

مهدی کاشفی، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان عصر امروز در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات در سالن جلسات بسیج سازندگی این استان، اظهار کرد: سپاه و بسیج هرکجا محرومیتی باشد وارد میدان می‌شود.

وی با اشاره به اهداف بسیج سازندگی در حوزه محرومیت‌زدایی در مناطق محروم عنوان کرد: در حوزه عمرانی از سال ۱۳۹۷ در قالب قرارگاه‌های بسیج سازندگی اصلاحاتی انجام شد و قرارگاه‌های اقتصاد مقاومتی، پیشرفت و آبادانی و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) تشکیل شدند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان عنوان کرد: قرارگاه‌های محرومیت‌زدایی سپاه و بسیج هر یک مأموریت‌هایی دارند از جمله اینکه قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه ۳۸۰ پروژه عمرانی را شامل ساخت مسکن محرومان، ساخت خانه‌های عالم، لایروبی قنوات و ... را در دستور کار خود قرار داده است و امسال نیز ۴۶۵ پروژه را برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در ذیل آن کمک به بیماران سرطانی در حوزه مسکن، درمان، معیشت و جهیزیه نیز به پروژه‌های اشاره شده اضافه شده است.

کاشفی با بیان اینکه موضوع قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه کمک‌های مؤمنانه، انجام کارهای جهادی و اجرای پروژه‌های عمرانی و ... است، گفت: ذیل قرارگاه امام حسن تفاهم‌نامه‌های در قالب اجرای پروژه‌ها ایجاد شده است که بزرگ‌ترین آن پروژه آب‌رسانی است و مقرر شده است آب‌رسانی به ۲۶۰ روستای استان سمنان در پروسه زمانی سه‌ساله از اوایل تیرماه امسال با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۳۸ میلیارد تومان آغاز شود و بر این اساس در حال حاضر ۳۰ درصد اعتبار آن برای سال جاری محقق شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۲۸۰ پروژه آبخیز تا جالیز با اعتبار ۶۴ میلیارد تومان در دستور کار است که قرارداد آبخیز تا جالیز در سطح استان در مرحله انعقاد قرارداد است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان گفت: در حوزه راه روستایی نیز آسفالت مسیرهای روستایی به مساحت ۸۰۰ کیلومتر احداث مسیر و ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر روکش آسفالت در دستور کار است که در مرحله نخست اجرای این پروژه احداث راه روستایی برای ۶ روستا است.

کاشفی با اشاره به ساخت و مرمت یک هزار و ۶۰۰ خانه محروم گفت: از این تعداد ۶۲۰ واحد خارج استان و ۹۸۰ و احد داخل استان انجام خواهد شد.

وی در مورد تخصیص هشت هزار و ۹۴ تُن قیر رایگان گفت: این میزان برای آسفالت مسیر دسترسی ۱۴۹ روستا و ۸۰۰ واحد کشاورزی و صنعتی در دستور کار قرار گرفته شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان در مورد تجهیز سازمان بسیج سازندگی با اشاره به آماده‌سازی ساختمان اداری به مساحت ۸۰۰ مترمربع گفت: ایزوگام رایگان برای مجموعه‌های فرهنگی، مذهبی، نظامی و مسکونی نیز به تعداد ۵۵۰ مورد در دستور کار است.

کاشفی گفت: ۶۸۰ تفاهم‌نامه محرومیت‌زدایی به همت گروه‌های جهادی استان سمنان منعقد شده است.

وی در ادامه به عملکرد قرارگاه اقتصاد مقاومتی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ اشاره کرد و از جمله آن‌ها را ایجاد هشت هزار و ۱۰۰ فرصت شغلی طی سه سال اخیر، برگزاری ۴۵ نمایشگاه فصلی فروش محصول اقتصاد مقاومتی، ایجاد ۵۲۰ فرصت شغلی از طریق کمک به راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان مردم پایه، ایجاد یک هزار و ۱۰۰ فرصت شغلی با تکمیل زنجیره ارزش و بسته‌بندی محصولات، آموزش و توانمندسازی ۱۲ هزار و ۱۰۰ نفر در حوزه اشتغال و ایجاد اشتغال برای یک هزار و ۵۰۰ نفر با اجرای طرح تأمین گوشت قرمز نام برد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان اجرای طرح جهاد روشنایی با نصب و راه‌اندازی ۲۵۰ نیروگاه کوچک مقیاس خورشیدی پنج کیلوواتی و برنامه‌ریزی در جهت نصب سه هزار نیروگاه خورشیدی در ۲ سال آینده را از جمله اقدامات سپاه استان سمنان در حوزه قرارگاه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

کاشفی گفت: یک هزار و ۱۵۰ فرصت شغلی از طریق پایش و مانع زدایی و احیای ۵۸ واحد تولیدی و صنعتی طی سه سال، راهبری ۵۱۰ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زا، راهبری ۵۲ تعاونی تولیدی و توزیعی در بخش‌های مختلف کشاورزی، روستایی و ...، ایجاد یک هزار و ۷۵۰ فرصت شغلی توسط صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌زا طی سه سال و پرداخت سه هزار و ۵۵۰ فقره تسهیلات به ارزش ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات حوزه اشتغال از دیگر اقداماتی است که در حوزه قرارگاه اقتصاد مقاومتی سپاه استان سمنان انجام شده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903198

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۷۰۰ پروژه محرومیت زدایی در مازندران
  • گام هایی برای محرومت زدایی/اتمام ۴۲ پروژه جاده ای بین مزارع
  • بهره‌برداری از ۱۲۶۷ پروژه در مناطق در قالب پویش امیدوافتخار
  • ۱۱۰۰ پروژه عمرانی در دو سال نیم گذشته به بهره برداری رسید
  • آبرسانی به مناطق مناطق محروم لامرد به همت سپاه در حال انجام است
  • بهره‌برداری از ۱۱۰۰ پروژه عمرانی در قالب مصوبات سفرهای استانی در دولت سیزدهم
  • دسترسی بزرگراه همت غرب تا خرداد سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد
  • یک هزار و ۹۱۹ عنوان برنامه عمرانی و غیر عمرانی در استان سمنان انجام شده است/ پروژه آب‌رسانی به ۲۶۰ روستا در دستور کار است
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • بهره برداری بیش از ۳۰۰ طرح محرومیت زدایی آبفای گیلان