Web Analytics Made Easy - Statcounter



به گزارش روابط عمومي معاونت شهرسازي و معماري شهرداري تهران ابوالفضل شادمهری، مدیر بافت و بناهای تاريخي شهر تهران در جلسه ارزیابی «طرح پیاده راه سازی تهران تاریخی» که به میزبانی اداره مدیریت بافت و بناهای تاریخی شهر تهران و با حضور مهندس محمد شهرآبادی معاون شهرسازی منطقه 11، مشاوران طرح و کارشناسان مربوطه برگزار شد،گفت: این ناحیه با برخورداري از یک شـــبکه پیاده راهی اشـــتراکی امن، ایمن و هم پیوند با مراکز تجاري، حکومتی، گردشـــگري و خدماتی، ضمن ارائه روایتی مناسب از تاریخ و فرهنگ تهران قدیم، محیطی مطلوب براي حضور شهروندان و گردشگران به وجود آورده است و ترکیب شبکه پیاده راهی با شبکۀ حمل و نقل همگانی و سایر شیوه ها و امکانات عبور و مرور، سبب شده است استفاده از خودروي شخصی در این محدوده کاهش یابد و رفت وآمد آسان، سریع، کم هزینه و پاك جایگزین آن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بهره مندي هسته هاي سکونتی از کیفیت هاي محیطی مطلوب وتوسعه فعالیتهاي اقتصادي خرد، محله هاي این محدوده را به مکانهایی با پایداري اجتماعی بالا تبدیل نموده است، همچنین خروج تدریجی بورسهاي ناسازگار با کیفیت پیاده مداري و ورود فعالیتهاي خدماتی ـ رفاهی و اقتصادي پشتیبان گردشگري، شبکه اي از عرصه هاي عمومی و فضاهاي شهري سرزنده را به وجود آورده است که در کنار ارتباط مناسب با سایر مراکز شهري و فرا شهري؛ فضایی خاطره انگیز را براي زندگی، کار و گذران اوقات فراغت فراهم نموده است.
شادمهری با بیان این که ششمین مرحله از پروژه "بازنگري و اولویت بندي جهت اجراي طرح پیاده راه سازي تهران تاریخی (حصار ناصري)" به اجراي مدل، اعتبار سنجی و تحلیل نتایج تخصیص یافته است، خاطر نشان کرد: تلاش شده تا در هفت گام بیان شده، به این مهم پرداخته شود و در اولین گام از این مراحل، مدل شبیه سازي – بهینه سازي جریان پیاده و مدل شبیه سازي جریان سواره به صورت همزمان، به منظور بررسی تأثیرات شبکه سواره و پیاده بر یکدیگر اجرا می گردند و سپس مدلهاي سواره و پیاده اعتبارسنجی شده و آلترناتیوهاي خروجی هاي مدل پیاده راه سازي و ارتقاي پیاده مداري محدوده حصار ناصري ارائه می گردند.

 


وی افزود: در گام بعدي آلترناتیوهاي برتر مدل پیاده راه سازي و ارتقاي پیاده مداري محدوده حصار ناصري بر اساس تمامی کیفیت هاي محیطی و هزینه هاي ارتقا تحلیل می شوند و پس از آن برترین آلترناتیو مدل پیاده راه سازي و ارتقاي پیاده مداري انتخاب شده و نتایج خروجی هاي سه گانه مدلسازي مقایسه می گردند و در نهایت گذرهاي استراتژیک، مهم و کلیدي جهت تدوین برنامه اقدام انتخاب می شوند.
لزوم درنظرگیري همزمان مدلهاي سواره و پیاده
مدیر بافت و بناهای تاريخي شهر تهران با بیان این که شهر یک مجموعه پیچیده متشکل از سیستم هاي متعددي است که ارتباطات تنگاتنگ مابین آنها وجود دارد، افزود: با توجه به تأثیرگذاري و تأثیرپذیري این سیستمها از یکدیگر، هرگونه تحلیل و یا تغییر یک سیستم بدون درنظرگیري سایر عوامل دخیل در مجموعه شهري به طرحی با ریسک بالا و بدون تضمین موفقیت خواهد انجامید چرا که این نگاه جزیره اي در مدیریت شهري نتایج نامطلوبی را در سالیان اخیر به همراه داشته است.

 


وی در ادامه افزود: سیستم حمل ونقل یکی از سیستم هاي بسیار پیچیده شهري است که از زیر مجموعه هاي متعددي در حوزه عرضه و تقاضا تشکیل شده ا ست و شبکه معابر شهري یکی از جزءهاي بخش عرضه بوده که خود شامل شبکه معابر سواره و شبکه معابر پیاده است که علیرغم آن که اسکلتهاي این دو شبکه بسیار به هم نزدیک و گاهاً منطبق هستند، گرافهاي آنها تفاوتهاي بسیاري با یکدیگر دارند. به دلیل همین نزدیکی و تطابق مکانی، این دو شـبکه بسـیار بر یکدیگر تأثیرگذار هسـتند بنابراین در طرح حاضر بر اساس این الزام فنی، این دو شبکه به طور همزمان مورد تحلیل و طراحی قرار خواهند گرفت.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۱۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش بره تودلی در تهران قدیم و جنجال در مجلس شورای ملی

همشهری آنلاین- صفورا صادقی: شاید نام «بره تودلی» را کمتر شنیده باشیم. این واژه زمانی برای تهرانی‌های قدیم نامی آشنا و گاهی مشمئزکننده بود. در فرهنگ آشپزی ایرانی دیگر این خوراک فراموش شده است بره تودلی به جنین به دنیا نیامده گوسفند می‌گفتند که در فصل بهار با زاد و ولد گله‌های گوسفندی رایج بود. قصاب‌ها گوسفند باردار را با قساوت ذبح می‌کردند و بره را از دل مادرش بیرون می‌کشیدند و برای فروش به اعیان نشینان پایتخت می فروختند. هنوز هم بعضی از قصاب‌های قدیمی و سنتی این کار را انجام می‌دهند.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

کسانی که بره تودلی را کباب کرده و خورده‌اند می‌گویند یکی از لذیذترین خوردنی‌هاست ، ولی عجیب است که از همین لذیذترین خوراک، از تار و پود این ناکام‌ترین جنین جهان، بهترین «تارها» هم ساخته می‌شود! قساوت کشتن یک جنین ناکام می‌شود آوای طرب، اهل فن می‌گویند اصل آن صدای شفاف «تار» به پوست همین بره تودلی برمی‌گردد.

بحث درباره بره تودلی زمانی یکی از مهم‌ترین و اعیانی‌ترین موضوعات مملکت بوده است، یک جلسه مجلس شورای ملی کلا به مسئله «بره‌کشی و بره تودلی» اختصاص یافته و لایحه «منع بره‌کشی و صدور پوست بره» در دوازدهم حمل ۱۳۰۱ شمسی، در مجلس چهارم، جلسه ۸۴ موضوع بحث داغ نمایندگان بود و جالب‌تر آنکه مرحوم آیت‌الله سیدحسن مدرس مخالف این لایحه بود، چون به نظر مدرس ممنوعیت بره‌کشی، باعث دخالت ماموران مالیه در زندگانی مردم می‌شد.

نصرالله حدادی، تهران شناس، در مورد این شغل خاص این گونه توضیح می دهد: «با فرا رسیدن بهار شغل فصلی‌ای راه می‌افتاد به نام «فروش بره تودلی». عده‌ای از قصاب‌ها گوسفندان باردار را سرمی‌بریدند و گوشت آن را کباب می‌کردند که به آن «شیشک» می‌گفتند و بسیار لذیذ بود. اما قسمت تلخ ماجرا این بود که بره تو شکم گوسفند را سالم در می‌آوردند و به قیمت گران می فروختند. این یکی از مشاغل اردیبهشت ماه بود که مشتری خاص خود را داشت و هر کسی حاضر نبود این غذا را بخورد.»

کد خبر 847468 برچسب‌ها مشاغل تهران قدیم

دیگر خبرها

  • توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان + عکس
  • فروش بره تودلی در تهران قدیم و جنجال در مجلس شورای ملی
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد
  • کشف یک دیواره تاریخی از یک بنا در همدان
  • یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان
  • شواهدی از آثار تاریخی در خیابان باباطاهر همدان مشاهده شد
  • چرا در تهران قدیم خودرو‌ها وسط خیابان پارک می‌کردند؟
  • چرا در تهران قدیم خودروها وسط خیابان پارک می‌کردند؟