Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@02:26:31 GMT

نباید هدف از حفظ و قرائت قرآن دنیوی باشد

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۷۱۵۳۰

نباید هدف از حفظ و قرائت قرآن دنیوی باشد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری بعد از ظهر دوشنبه در مراسم تجلیل از حافظان کل قرآن کریم مرکز آموزش قرآن کریم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بر تجلیل از حافظان قرآن کریم تاکید کرد و گفت: یکی از موفقیت‌های انقلاب گسترش فرهنگ حفظ و قرائت قرآن است، مهم‌ترین نکته در حفظ و قرائت قرآن هدف و انگیزه آن است هدف دنیوی یا الهی با یکدیگر متفاوت است که سبک زندگی انسان از آن نشات می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف دنیوی قرائت و حفظ قرآن را را گاه ارتزاق و اداره زندگی دنیوی یا تجارت و گاه برای نزدیکی به سیاستمداران و حاکمان و رسیدن به قدرت و گاهی برای شهرت و فخرفروشی دانست و گفت: همه این موارد دنیوی و تقبیح شده است، حافظان و قاریان نباید دنبال این باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: وقتی انسان برای خدا کار کند به یاری خداوند بهتر به نتیجه مطلوب می‌رسد اما شیطان انسان را فریب می‌دهد، اگر هدف انسان دنیوی باشد قرآن بر قلب او اثر مطلوب نمی‌گذارد.

محمدی ری شهری گفت: قرآن دو دسته آیات متشابه و محکمات دارد، قاریان و حافظان مومن به هر دو دسته عمل می‌کنند، قرآن برای آنان شفا و دارو است و خداوند به واسطه قاریان و حافظان مومن باران فرستاده، شر دشمنان را دفع کرده و آنان را از شر فتنه‌ها حفظ می‌کند.

کد خبر 4513019

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله محمدی ری شهری قرآن مجلس خبرگان رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۱۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی مجلس و در پاسخ به تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی درباره لزوم قرائت گزارش تفریغ بودجه پیش از بررسی جداول در مجلس گفت: دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به مجلس ارائه کرده است که کمیسیون تلفیق در زمان بررسی لایحه بودجه به این گزارش توجه کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در ماه‌های گذشته مجلس درگیر بررسی لوایح برنامه و بودجه بود، فرصتی برای قرائت این گزارش در صحن فراهم نشد که در زمان خود در مجلس قرائت می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • کدام نمایندگان جلسه مجلس را تعطیل کردند؟
  • دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • قرائت قرآن و حمایت از فلسطین در برنامه تلویزیونی تونس+فیلم
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)