Web Analytics Made Easy - Statcounter

خوانندگان ارکستر ملی ایران در شب موسیقی آذربایجان ابراز امیدواری کردند که این اجرا شبی خاطره انگیز و به یاد ماندنی برای مخاطبان رقم بزند.

به گزارش ایسنا، رشید وطن دوست ـ خواننده ـ با اشاره به پیشینه همکاری خود با ارکسترها گفت: پیش از این به مدت ۱۰ سال در ارکستر ملی اجرا کرده‌ام و این اولین بار است که در ارکستر ملی با مشاور هنری آقای فریدون شهبازیان می‌خوانم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای فریدون شهبازیان این فرصت را در اختیار ما گذاشتند تا کنسرت آذربایجانی اجرا کنیم که امیدوارم اجرای در خوری باشد.  

وی که متولد تبریز است، از علاقه خود به اپرا از ۵ سالگی گفت و ادامه داد: پس از گرفتن دیپلم در تبریز در سال ۴۶ برای خوانندگی در اپرا در تالار وحدت آزمون دادم، قبول شده و وارد اپرای تهران شده و سه سال تعلیم دیدم. از سال ۴۸ برای خواندن اپرا روی صحنه تالار رفتم و حدود ۳۶ اپرا در نقش‌های مختلف خواندم.

رشید وطن‌دوست در تمرین ارکستر ملی ایران

وطن دوست افزود: پس از انقلاب اسلامی به عنوان سولیست با ارکستر سمفونیک همکاری کردم تا اینکه ارکستر ملی تشکیل شد و به دعوت آقای فرهاد فخر الدینی در ارکستر ملی خواندم‌. همچنین کنسرت‌های آذربایجانی زیادی در تهران و تبریز همراه با ارکستر اجرا کردم؛ به مدت سه سال خواننده ارکستر آذربایجانی علی سلیمی آهنگساز آیریلیق و حیدر بابا بودم.

یاشار احمدی ـ خواننده دیگر ارکستر ملی ـ در شب موسیقی آذربایجان با بیان این که در ارکسترملی بهترین نوازندگان فعالیت می‌کنند گفت: با نظارتی که استاد شهبازیان بر کار دارند، باید گفت ارکستر ملی از استانداردهای بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: اجرای موسیقی با استانداردهای بالا آن هم در تالار وحدت رویدادی بزرگ است و از همه علاقه‌مندان برای دیدن این اجرا دعوت می‌کنم‌. با حضور استاد شهبازیان و استاد وطن دوست مطمئن هستم اجرای بسیار خوبی در پیش رو داریم.

یاشار احمدی در تمرین ارکستر ملی ایران

احمدی درباره سابقه فعالیت خود گفت: من از حدود ۱۵ سالگی به موسیقی علاقه داشتم و سازهای تار و ضربی موسیقی سنتی و مقامی خودمان را می‌زدم تا اینکه با پیشنهاد استادانم و با پتانسیلی که در من دیدند تصمیم گرفتم موسیقی کلاسیک و آواز اپراتیک را امتحان کنم؛ در نهایت به استاد وطن دوست معرفی و دوره آواز اپرا را خدمت ایشان گذرندم. سپس در کنسرواتوار استانبول در سال ۸۷ قبول شدم و در آنجا در رشته اپرا در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کردم. در بازگشت به تهران با چند ارکستر از جمله ارکستر سمفونیک تهران همکاری داشته‌ام. سال گذشته با منتخبی از نوازندگان ارکستر سمفونیک اپرای پردیس و پریسا استاد چکناوریان را روی صحنه بردیم و من در آن  اجرا نقش پردیس را می‌خواندم.

وحید علی‌پور در تمرین ارکستر ملی ایران

ارکستر ملی ایران با مشاور هنری فریدون شهبازیان، به رهبری مهمان وحید علی‌پور و خوانندگی رشید وطن دوست و یاشار احمدی ۲۶ دی ماه ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه  شب موسیقی آذربایجان را در تالار وحدت اجرا می کند.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ارکستر ملی ایران شب موسیقی آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۲۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

شهرام فرجی اظهار داشت: ۲۳ اثر موسیقی از ۱۶ استان متقاضی شرکت در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس در هرمزگان بودند که با داوری انجام شده ۱۱ گروه از جمله گروه هنری سراب جهانبین از شهرستان فارسان موفق شدند به مرحله اجرایی این جشنواره راه یابند.

وی افزود: بر اساس جدول زمان‌بندی جشنواره، نماینده استان هفتم اردیبهشت به اجرای برنامه می‌پردازد و بخشی از موسیقی بختیاری را با نواختن سرنا، کرنا و دهل و شادیانه‌های محلی به مخاطبان این جشنوراه معرفی می‌کند.

فرجی با بیان اینکه اجرای آهنگ‌های اصیل بختیاری همچون مَرجنگه، شیر علیرمردون و وطنم‌ای جونم از جمله آهنگ‌های انتخابی گروه هنری سراب جهانبین برای اجرا در این جشنواره ملی است، اضافه کرد: گروه‌های دیگری از استان‌های هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کردستان، اردبیل، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و گیلان نیز در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس حضور دارند.

بیشتر بخوانید

تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری

وی بیان داشت: این جشنواره بخشی از چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری خلیج فارس است که بنا به اعلام دبیرخانه در صورت امکان و با توجه با هماهنگی که با شهرداری بندرعباس، گروه‌های موسیقی محلی علاوه بر اجرا در تالار شهید آوینی بندرعباس در فضای باز و در محلات این شهر نیز اجرا خواهند داشت.

فرجی ادامه داد: چهاردهمین جشنواره فرهنگی و هنری خلیج فارس و دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس هفتم تا دهم اردیبهشت در بندرعباس برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • تصویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان/ عکس
  • نخستین کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» در سال جدید
  • «نوای آفتاب» یک کنسرت بی‌کلام برگزار خواهد کرد
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند
  • موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • متاسفانه موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود
  • شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت/ «غزه» همچنان مهم است!