Web Analytics Made Easy - Statcounter

مادرید - ایرنا - روزنامه 'ال پاییس' در گزارشی نوشت: اعضای گروه مخالف ایران، 80 درصد هزینه یک میلیون یورویی تبلیغات انتخابات حزب راست افراطی (ووکس) را در سال 2014 میلادی تامین مالی‌ کردند.

این روزنامه اسپانیایی به نقل از منابع آگاه حزب ووکس تصریح کرد: طرفداران شورای ملی‌ مقاومت، از بیش از 15 کشور بویژه آلمان، ایتالیا، سوئیس، آمریکا و کانادا در طول سه ماه، 146 کمک مالی‌ به حساب این گروه راست افراطی اسپانیایی که در مجموع به 800 هزار یورو رسیده بود، واریز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


منابع حزب ووکس به ال پاییس گفته اند مبلغ تزریقی مذکور، هزینه تبلیغات انتخابات اروپایی حزب ووکس بوده که در آن سال از سوی «آلخو ویدال کوادراس» نماینده سابق حزب مردمی رهبری می‌ شد.
ویدال کوادراس بخشی از یک گروه نمایندگان اروپایی حامی مخالفان ایران را در طول سمت خود به عنوان نایب رئیس پارلمان اروپا هدایت می‌ کرد و پس از اینکه موفق نشد در انتخابات مذکور به پارلمان اروپا راه یابد، این حزب راست افراطی را در سال 2015 ترک کرد.
ویدال کوادراس در این مورد توضیح داده که برخی‌ اهدا کنندگان مالی از لحاظ اقتصادی بسیار قدرتمند بودند.
روزنامه ال پاییس نوشت: شورای ملی‌ مقاومت به لطف گردهمایی با اشخاص سرشناس سیاسی و مسوولان نهادهای اروپایی و آمریکایی، در دو دهه گذشته تلاش کرد در نزد جامعه جهانی‌ به عنوان یک صدای قدرتمند مخالفان ایرانی در تبعید شناخته شود و خود را از بازوی مسلحانه خویش یعنی‌ مجاهدین خلق (گروهک منافقین) جدا کند.
این نشریه اسپانیایی با طرح این سووال که چه رابطه ای بین ویدال کوادراس و مخالفان ایرانی‌ وجود داشت؟ نوشت: ویدال کوادراس در طول سمت خود به عنوان معاون پارلمان اروپا در دهها مراسم شورای ملی مقاومت ایران شرکت کرد. در سال 2009 از کمپ اشرف در عراق دیدار و در بیش از 12 مراسم بزرگ سالانه در پاریس تحت شعار 'ایران آزاد' حضور یافت.
به نوشته ال پاییس، این سیاستمدار کاتالان همچنین نامه هایی‌ به دولت های مختلف برای حمله علیه دولت تهران نوشت و بیانیه های مشترکی را با بیش از 12 نماینده اروپایی برای تایید نظریه شورای ملی مقاومت امضا کرد.
وی گفته است، رابطه اش با شورای ملی مقاومت به سال 1999 میلادی بازمی گردد هنگامی که به عنوان نماینده وارد پارلمان اروپا شد و آنجا بود که «پائولو کاساکا» نماینده حزب سوسیالیست پرتغال که در آن زمان ریاست گروه موسوم به 'دوستان ایران آزاد' را بر عهده داشت با وی دیدار کرد.
ویدال کوادراس اذعان کرده که ایران، یکی‌ از دلواپسی های او نبود اما از وی تقاضا کردند که در بروکسل با اعضای شورای ملی مقاومت دیدار کند و او این کار را کرد.
وی گفت: چیزی از اهدا کنندگان نمی‌ دانستم. افرادی بودند که هیچ ارتباطی‌ با ووکس نداشتند. من در نجات جان بسیاری از این افراد کمک کردم. آنها توده ای از تبعیدی هایی‌ هستند که من را به عنوان محافظ خود قلمداد می‌ کنند. هنگامی که به مراسم آنها می‌ روم، من را در آغوش می‌ گیرند، فشار می‌ دهند و می‌ بوسند.
یک سخنگوی مجاهدین خلق(گروهک منافقین) در گفت وگو با ال پاییس و در پاسخ به این پرسش که آیا آنها از پشت پرده حزب افراطی ووکس و موضع حزب در مورد مهاجرت ها و مهاجران با خبر بودند، گفت: می‌ دانستیم که یک حزب جدید است اما نمی‌ دانستیم که حزب راست افراطی هستند.
ال پاییس ادامه داد: روزنامه انگلیسی‌ گاردین در ماه نوامبر گذشته فاش کرد که این سازمان مخالفان عادت دارد که به مهمانان خصوصی خود مبالغ بالایی را بپردازد و در این رابطه اشاره کرد که «جان بولتون» مشاور امنیت ملی‌ آمریکا به خاطر شرکت در چند مراسم این سازمان، بیش از 156 هزار یورو پول گرفته است.
حزب راستگرای افراطی ووکس که از سوی «سانتیاگو آباسکال» رئیس سابق حزب مردمی در ایالت باسک اسپانیا رهبری می‌ شود، تا انتخابات ایالت آندالس در روز 2 دسامبر (11 آذر )، از سوی تحلیلگران و سیاستمداران کم ارزش شمرده می‌ شد اما بطور قابل توجهی‌ موفق شد در این انتخابات به چهارمین قدرت برای راهیابی به مجلس ایالتی‌ انتخاب شود.
افزون بر آن، حزب ووکس که موفق به کسب 12 کرسی در انتخابات آندالس شده، کلید راستگرایان برای تشکیل دولت محسوب می شود.
اگر این حزب حاضر به ائتلاف با شهروندان و مردمی شود، راستگرایان پس از 40 سال می توانند، دولت آندالس را از دست حزب سوسیالیست خارج کنند.
اروپام ** 1 * 491 ** 1071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي گروهك منافقين اسپانيا ووكس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۲۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از افراطی ترین یگان رژیم صهیونیستی چه می دانیم؟

دریافت 70 MB کد خبر 6097914

دیگر خبرها

  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی
  • تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • از افراطی ترین یگان رژیم صهیونیستی چه می دانیم؟
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • مراسم سالروز شهادت رئیسعلی دلواری در سطح بین‌المللی برگزار شود
  • پروژه آمریکا برای مهار مقاومت یمن چیست؟
  • فاشیسم با یک سلاح جدید بازگشته است: نظریه توطئه!
  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد