Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@13:23:29 GMT

مسائل منطقه ای محور گفت و گوی پمپئو با ملک سلمان

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۷۲۳۲۶

مسائل منطقه ای محور گفت و گوی پمپئو با ملک سلمان

تهران-ایرنا- مایک پمپئو روز دوشنبه با سلمان بن عبدالعزیز شاه عربستان دیدار و درباره مسائل منطقه ای و بین المللی خاورمیانه با هم گفت و گو کردند.

به گزارش روزنامه فرامنطقه ای 'الشرق الاوسط'، ملک سلمان امروز در کاخ الیمامه در ریاض از مایک پمپئو استقبال کرد.
ملک سلمان و پمپئو در این دیدار درباره مناسبات تاریخی میان دو کشور و آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی بحث و گفت و گو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تقویت زمینه های همکاری راهبردی میان دو طرف از دیگر محورهای گفت و گو میان مقامات آمریکایی و سعودی بود.
مساعد بن محمد العیبان وزیر مشاور عضو شورای وزیران، ابراهیم العساف وزیر خارجه و عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه نیز در این دیدار حضور داشتند.
پمپئو پیش از این نیز با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی دیدار و درباره پاره ای از مسائل از جمله مسئله یمن و موضوع قتل جمال خاشقچی با هم گفت و گو کردند.
پمپئو که سفر خود به ریاض را از دیروز (یکشنبه) آغاز کرده بود، به دلیل حضور در تشییع جنازه یکی از بستگانش مجبور شده سفرش را ناتمام بگذارد و به آمریکا بازگردد.
روبرت پالادینو معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت که پمپئو به جای سفر به کویت ، به سلطان نشین عمان می رود و پس از آن به آمریکا باز می گردد.
وی افزود که پمپئو برای انجام مذاکرات راهبردی با مقامات کویت در آینده نزدیک دوباره به منطقه سفر خواهد کرد.
این مقام آمریکایی سفر منطقه ای خود را 18 دی آغاز کرد و سعی داشت در جریان این سفر با مقامات کشورهای عربی درباره افزایش فشار بر ایران رایزنی کند.
اولین مقصد وزیر خارجه آمریکا، کشور اردن بود. پمپئو پس از سفر به مصر، عراق وارد بحرین، امارات، قطر و عربستان و سلطان نشین عمان شد.
خاورم**9329**1586

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ملك سلمان مايك پمپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۲۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با «رتنو مارسودی» وزیر امور خارجه اندونزی ملاقات کرد.

گفتنی است، رئیس دستگاه دیپلماسی در اولین دیدار خود صبح امروز به وقت بانجول با سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر دیدار و گفت و گو کرد.

کد خبر 6096527 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • دیدار گروسی با وزیر خارجه ایران
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول دیدار کردند: تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ترکیه
  • امیرعبداللهیان با هاکان فیدان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند