Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت - ایرنا - مصطفی سالاری استاندار گیلان امروز (دوشنبه) از چند واحد تولیدی و صنعتی استان در شهرک صنعتی رشت بازدید کرد.

گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا حاکیست؛ در جریان این بازدید و بررسی روند تولید واحدهای صنعتی و تولیدی گیلان، صاحبان صنایع و سرمایه گذاران به بیان مشکلات خود پرداختند و با بیان اینکه نسبت به ماه های گذشته ، شاهد ثبات ارزی بیشتری در کشور هستیم، به مشکل سرمایه در گردش و نقدینگی در شبکه تولید اشاره کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده عالی دولت در گیلان با ابراز خرسندی از فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی گیلان و گسترش شبکه عرضه آنها در سراسر کشور و خارج از مرزها اظهار داشت: در ماه های گذشته شاهد نوسانات ارزی و عدم ثبات بازار بودیم که این مسئله با اعمال سیاست های دولت به شرایط مطلوب تری منتهی شد.
وی با بیان اینکه کنترل بازار و جلوگیری از انحراف آن امری حیاتی در مسیر توسعه اقتصادی کشور است، تصریح کرد: امنیت سرمایه گذاری در گرو حفظ شرایط بازار و حمایت از تولیدکنندگان است.
سالاری افزود: به منظور بهبود شرایط تولید و توسعه اشتغال در استان ، کارگروه رفع موانع تولید گیلان اقدام به برگزاری نشست های متعددی در ماه های اخیر کرد و تعادل در بازار و کاهش مشکلات واحدهای تولیدی را به عنوان هدف دنبال نمود.
وی در پایان از فعالان عرصه اقتصادی خواست تا با تمام توان در توسعه فضای کسب و کار از طریق افزایش تولید و گسترش شبکه توزیع و عرضه تلاش کنند.
بیش از سه هزار و یکصد واحد صنعتی فعال اعم از داخل و یا خارج از شهرک ها و نواحی صنعتی در استان وجود دارد.
شرکت شهرک های صنعتی گیلان در حال حاضر دارای 36 موقعیت و عرصه صنعتی مصوب است که 33 موقعیت آن در دست بهره برداریست؛ یک هزار و 761 هکتار مساحت اراضی در اختیار شرکت شهرک های صنعتی گیلان می باشد که از این میزان، یک هزار و 319 هکتار آن فاز عملیاتی، 517 هکتار مساحت اراضی واگذار شده و 869 هکتار مساحت اراضی صنعتی قابل واگذاری است.
7296/2007/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد استاندار گيلان شهرك صنعتي رشت واحد صنعتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۲۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی از توافق با شهرک‌های صنعتی استان به منظور ایجاد شهرک فناوری با ۳۰ هکتار وسعت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، علی قربانی امروز چهار شنبه در حاشیه کلنگ زنی پروژه انتقال آب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی، پارک علم و فناوری را حلقه‌ی واسط میان مردم و دولت خواند و از توافق با شهرک‌های صنعتی استان برای ایجاد شهرک فناوری در ضلع شمالی پارک به وسعت ۳۰ هکتار خبر داد.

وی پارک علم و فناوری خراسان شمالی را دبیر خانه‌ی کشوری صنایع خلاق و دبیرخانه‌ی ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان توصیف کرد و گفت: برای تسریع در انجام امور، بوروکراسی اداری در پارک و واحد‌های زیر مجموعه عملا وجود ندارد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: رتبه پارک استان که در سال گذشته ۲۶ کشوری بود، امسال با ۱۳ رتبه ارتقا به ۱۳ کشوری رسیده است.

قربانی از رفع موانع ضابطه‌ای شهرداری در خصوص استقرار شرکت‌های فناوری در پارک علم و فناوری نیز خبر داد.

دیگر خبرها

  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت