Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله علوی گرگانی گفت:هسته گزینش نباید پست‌های موجود را بر مبنای سفارش اطرافیان در اختیار برخی افراد صاحب نفوذ قرار دهد، عدم توجه به اصل شایسته‌سالاری ارتباط کاملی با مسئله حق‌الناس و تضعیف حقوق دیگران دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی عصر امروز در دیدار با اعضای هسته گزینش آموزش‌وپرورش استان که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد،گفت: آن چیزی که انسان را به سعادت می‌رساند همراهی عمل صالح و ایمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بی‌اخلاقی‌های موجود در جامعه را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: متأسفانه در وضعیتی قرار داریم که برخی افراد وارد حریم دیگران شده و در آن دخالت می‌کنند، از مشکلات کنونی جامعه این است که بسیاری از افراد خود را بر حق دانسته و دیگران را متهم می‌کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به حدیثی از رسول گرامی اسلام عنوان کرد: احترام به حریم دیگران از توصیه‌های مهم دین مبین اسلام است، متأسفانه برخی افراد به‌راحتی در حریم دیگران دخالت کرده و به حقوق افراد دیگر تجاوز می‌کنند.

آیت‌الله علوی گرگانی بیان کرد: عمل کردن به پند و اندرز سبب می‌شود که انسان از انحراف و خطا مصون بماند. اهمیت هسته گزینش در این بوده که حقوق دیگران در ارتباط است بنابراین باید پست‌های تعریف‌شده را در اختیار افرادی قرار دهد که انسان‌هایی مؤمن و متعهدی باشند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان روایتی ادامه داد: طبق روایات اسلامی در روز قیامت برخورد بسیاری شدیدی با افرادی می‌شود که به حقوق و حریم دیگران تجاوز کرده باشند.

وی با اشاره به اهمیت شایسته‌سالاری در امر گزینش اشاره کرد: هسته گزینش نباید پست‌های موجود را بر مبنای سفارش اطرافیان در اختیار برخی افراد صاحب نفوذ قرار دهد، عدم توجه به اصل شایسته‌سالاری ارتباط کاملی با مسئله حق‌الناس و تضعیف حقوق دیگران دارد.

انتهای پیام/ ح

گزینش افراد بر مبنای اصل شایسته‌سالاری باشد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مراجع تقلید سخن بزرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۳۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سبا باشگاه خبرنگاران جوان ید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به تعطیلی روزهای هفته گفت: جزئیات لایحه به این صورت بود که به جز روز جمعه یک روز دیگر نیز باید تعطیل باشد. در کمیسیون اجتماعی مجلس نظرات مختلف بر سر تعطیلی پنجشنبه و یا شنبه وجود داشت. با توجه به اینکه عملا در تهران پنجشنبه‌ها تعطیل است نظر دولت بر تعطیل شدن پنجشنبه‌ها بود و بیشترین ارتباط هم با دنیا از طریق تهران است. همه وزارت خانه‌ها منتظر نظر مجلس هستند، اما دولت هم نظر رسمی خود را اعلام کرده است.

وی ادامه داد: دولت تا الان ۴۴ ساعت کاری را مبنا قرار داده بود، اما بعد پیشنهاد ساعت کاری دو ساعت و نیم را داد و بعد هم مجلس این ساعت را ۴۰ ساعت اعلام کرد که دولت هم با آن موافق است و حقوق افراد هم تغییری نخواهد کرد. اگر بخش خصوصی بخواهد اقدام خاصی انجام دهد مربوط به وزارت کار است.

حسینی افزود: در دولت دهم بحث‌هایی مطرح شد مبنی بر اینکه تعطیلی ما از همه جا بیشتر است، اما بعد از بررسی دیدیم که چنین موضوعی صحت ندارد و تازه اگر تعطیلی ما در هفته دوروز باشد تازه میتوان گفت که با برخی از کشورها یکی هستیم. حتی ساعات کاری ما نسبت به برخی ازکشورها بیشتر است. مردم علاوه بر کار زندگی خود را نیز دارند مخصوصا ما که تاکید بر ارتباط با خانواده داریم این تعطیلات کمک کننده است. حتی در دوران کرونا که ساعات کاری کم بود گاهی بازدهی بیشتری داشتیم.

کد خبر 847165 برچسب‌ها حقوق و دستمزد خبر مهم

دیگر خبرها

  • ملاک انتخاب ها شایسته سالاری است/ لزوم سوق استان به سمت توسعه
  • سپاه از حریم ولایت و اسلام جانانه دفاع می‌کند
  • خلجی: ادعای دروغین حفظ حریم دانشگاه در غرب، رسوا شده است
  • ادامه مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی؛ مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟
  • تشخیص گرایش سیاسی افراد از روی چهره‌شان توسط هوش مصنوعی
  • رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند
  • وحدت رویه و هم‌فکری، عامل اصلی پیشبرد اهداف گزینش است
  • کنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگذارد
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب