Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  برای تغییر رشته گرایش بر اساس ماده ۲۹ منشور حقوق دانشجویی لازم است، رشته گرایش مورد تقاضای دانشجو در دانشگاه محل تحصیل موجود و همچنین کد رشته-گرایش مورد تقاضا درکارنامه محرمانه صادره از سازمان سنجش آموزش کشور (به عبارت دیگر کمتر نبودن نمره‌های اکتسابی دانشجو در آزمون سراسری گروه آموزشی مربوطه از نمره آخرین فرد پذیرفته شده در آن رشته-گرایش در دانشگاه و در همان سال پذیرش) وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بر اساس ماده ۲۹ منشور حقوق دانشجویی، موافقت شورا‌های دانشکده‌های مبداء و مقصد و تأیید شورای‌آموزشی دانشگاه و محیا بودن شرایط ادامه تحصیل دانشجو در رشته-گرایش جدید در سنوات مجاز باقیمانده لازم است.

بر این اساس ۲ تبصره برای ماده ۲۹ منشور حقوقی دانشجو بیان شده است که در تبصره ۱ آمده است:

دانشجو فقط در هر دوره تحصیلی برای یک‌بار می‌تواند با رعایت شرایط این ماده، تغییر رشته-گرایش دهد و همچنن براساس تبصره ۲ تغییر رشته از دوره‌شبانه به‌روزانه و از شیوه آموزشی غیرحضوری به نیمه حضوری و حضوری ممنوع است، ولی برعکس این موارد مجاز است.

 دانشجویان دوره‌های کاردانی و کارشناسی پیوسته با داشتن برخی از شرایط، فقط برای یک‌بار در طول دوره تحصیل می‌توانند از یک رشته با گرایش به رشته یا گرایش دیگر تحصیلی در آن گروه آزمایشی یا در گروه آزمایشی دیگر و در همان مؤسسه، تغییر رشته یا گرایش دهند. تغییر رشته در دوره کارشناسی ارشد ممنوع است.

انتهای پیام/

آخرین جزئیات از شرایط تغییر رشته و گرایش در مقطع کارشناسی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت علوم اخبار دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۳۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشکده‌های مهارت برای تأمین نیاز صنایع دانشجو تربیت کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در حاشیه برگزاری مراسم تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، محمدعلی نادی خوراسگانی معاون تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی به همراه مجتبی ملکی چوبری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گیلان و جمعی از مدیران این دانشگاه از قسمتی از شرکت تولیدی نوید مرغ گیلان بازدید کردند.

نادی در بازدید و نشست با مسئولان این شرکت تولیدی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دارای ظرفیت‌های بالایی در کشور بوده که می‌توان از این ظرفیت‌های در راستای رفع مشکلات جامعه استفاده کرد و در این باره دو مدل طراحی شد که نخستین مدلی که در حوزه مهارت دنبال آن هستیم ایجاد هنرستان فنی در جوار صنعت است که بتوانیم با آموزش مهارتی به مهارت آموزان، گامی را در کمک به رفع مشکل نیروی انسانی ماهر صنایع برداریم. به‌عنوان نمونه می‌توانیم با تربیت تکنسین درجه ۲ در صنایع از این نیروی تربیت شده استفاده کرد.

وی افزود: دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی باید تخصصی شود و پس از تربیت در این دانشگاه وارد بازار کار شده اکنون، دانشکده‌های مهارت قادر خواهند بود با توجه به نیاز صنایع به منابع انسانی دانشجو جذب کنند و به آنان آموزش دهند در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان می‌تواند با توجه به ظرفیت‌های بهینه‌ای که دارد نسبت به طراحی دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی به‌صورت تخصصی با توجه به نیاز استان و صنایع اقدام کند.

معاون تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد:‌ به‌عنوان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با توجه به صنعت طیور استان و کشور، دانشکده تخصصی مهارتی طیور راه‌اندازی کند و پس از تربیت نیروی کار متخصص در این دانشگاه، آنان را وارد بازار کار کرده و نیاز استان گیلان به نیروی متخصص ماهر توسط دانشگاه آزاد اسلامی برطرف خواهد شد.

نادی تأکید کرد: با رفع موانع موجود اتفاقات خوبی در حال وقوع است و با رفع موانع، صنعت راحت‌تر می‌تواند از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده کند. تردد استادان در صنعت و تأمل با نیرو‌های مشغول به کار، می‌توانند باعث ورود اطلاعات جدید به شرکت شده و آموزشکده‌های تخصصی با توجه به نیازسنجی در استان، راه‌اندازی شود. باید خیال خانواده‌ها از محیطی که فرزندانشان در حال مهارت‌آموزی هستند، راحت شود و بدانند که در این محیط کارها، امنیت کامل کار برای فرزندان وجود دارد.

وی بیان کرد: مدارس عالی مهارت در دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شد که با فراخوان در دانشگاه و جامعه یک مدرسه عالی مهارت افتتاح می‌شود و دوره‌های عالی مهارت به مدت زمان‌های خاص در این مدارس برگزار می‌شود تا نیرو‌های دوره دیده داشته باشیم که دانشگاه آزاد اسلامی پیشتاز در این مورد است.

معاون تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: جامعه با افزایش سطح سواد جوانان نمی‌تواند آنان را مشغول به کار کند؛ اما با آموزش مهارت می‌توان در اشتغال جوانان سهم داشت و بعضی از مهارت‌هایی که در مدرسه عالی مهارت منتقل می‌کنند سریعاً بازخورد دارد و می‌توانند جذب بازار کار و مشغول به کار شود و این مهم وقتی محقق می‌شود که باید مبتنی بر نیاز حرکت کرد و با نیازسنجی و معرفی رشته‌های مورد نیاز در تبیین و انتخاب رشته‌ها به دلیل جذابیتی که دارند نیازسنجی کنیم.

 نادی مطرح کرد:‌باید شبکه استادان رشته‌ها درگیر کار شوند با گفتمان استادان باید رشته‌های خود را در مدارس معرفی کنند با اعلام نیاز توسط جامعه، رشته‌های مورد نیاز فعال شوند و درباره جذب دانشجویان پیگیر باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امین: فعالیت دانشجویان در صنایع را برای سازمان‌ها توجیه کنیم 
  • راه‌اندازی۶ دانشکده موضوعی جدید در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • مقطع سطح ۴ در حوزه علمیه خواهران اردبیل اجرا می‌شود
  • دانشکده‌های مهارت برای تأمین نیاز صنایع دانشجو تربیت کنند
  • علت عدم گرایش به رشته‌های علوم پایه و فنی بررسی شود
  • گرایش جوانان به رشته های علوم پایه و فنی مهندسی در حال کاهش است
  • نباید بدون برنامه‌ریزی دانشجو گرفته شود
  • پذیرش ۵۳ درصدی دانشجو در مقطع دکتری به روش استادمحور
  • دومین دوره انتخابات موسسه هنرهای نمایشی استان برگزار شد
  • افزایش ۶ رشته محل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد زاهدان