Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، فرهاد قلی نژاد روز دوشنبه در کارگاه میدانی پرنده نگری جزیره شیف بوشهر افزود: پرنده نگری به عنوان یکی از شاخه های مهم اکوتوریسم، می تواند با ایجاد یک چرخه اقتصاد خرد جوامع بومی را علاقه مند به حفظ گونه های جانوری کند.
وی بیان کرد: در اکوتوریسم روی 2 مولفه اقتصاد جامعه محلی و دیگری حفظ محیط زیست توجه ویژه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قلی نژاد ادامه داد: نگاه به پرنده ها به عنوان سرمایه ای مصرف نشدنی در یک منطقه باعث ورود پرنده نگر به منطقه می شود.
وی گفت: پرنده نگر با ورود به منطقه و استفاده از امکانات بومی و محلی و اقامت در خانه های محلی به جامعه بومی سود رسانی و از این طریق موجب رشد اقتصادی مناطق و مردم محلی می شود.
قلی نژاد افزود: این درآمدها برای مردم محلی و بومی اقتصادی خرد اما پایدار است.
وی بیان کرد: مردم بومی با بهره گیری اقتصادی از طریق اکوتوریسم و پرنده نگری در این مناطق براحتی معیشت جایگزین را پذیرفته و در راه رشد پرنده نگری وحفاظت زیستگاه و تنوع پرندگان فعالیت می کنند.
قلی نژاد اظهار داشت: در این ارتباط می توان با برنامه ریزی، مدیریت صحیح و آموزش مردم محلی را توانمند و درجریان توسعه پایدار قرار داد.
وی یادآور شد: استان بوشهر با داشتن بیش از 900 کیلومتر مرز آبی، 321 گونه پرنده و عرصه های گوناگون همانند کوهستان، مرتع، دریا، دشت ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر در زمینه پرنده نگری دارد.
قلی نژاد ادامه داد: با برنامه ریزی های صورت گرفته امیدواریم پرنده نگری جایگاه واقعی خود را در استان بوشهر پیدا کند.
این کارگاه پرنده نگری به همت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتستان و با همکاری انجمن زمین پاک این شهرستان و کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر برازجان در جزیره شیف برگزار شد.
در این دوره که با تدریس محیط بان یکم محمد پاپری زارعی به انجام رسید مباحثی درزمینه پرنده نگری و پرنده نگر و پرنده شناسی ارائه و از طریق تلسکوپ آموزش پرنده نگری به صورت عملی داده شد.
6043/7212
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها استان بوشهر پرندگان پرنده جامعه حفاظت محیط زیست جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۳۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به برداشت اعضای بیمار مرگ مغزی در بیمارستان دشتستان، گفت: در این راستا بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد. - اخبار استانها -

نادر شکیب آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دشتستان، با اشاره به اینکه اهدای عضو بیماران مرگ مغزی به دیگر بیماران نیازمند به اعضا جان می‌بخشد از اهدا عضو بیمار مرگ مغزی یک بانوی دشتستانی خبر داد و اظهار داشت: لیلا حاجیانی ساکن روستای عیسوند شهرستان دشتستان با رضایت خانواده نوع دوستش دومین اهدا کننده عضو سال جاری شد.

وی تصریح کرد: این بانوی 50 ساله با کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان شهید گنجی برازجان منتقل شد که بعد از انجام آزمایشات تشخیصی لازم، خون‌ریزی در بطن‌های مغزی به علت فشار خون کنترل نشد و متأسفانه همین امر باعث مرگ مغزی این بانو شد.

شکیب آزاد اضافه کرد: به دنبال تأیید مرگ مغزی این بانو، در نهایت با رضایت پدر و مادر مهربانش، کلیه‌ها و کبد آن برداشت شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از زحمات کارکنان بخش ICU جراحی، پزشکان تأیید کننده و مدیریت بیمارستان شهید گنجی برازجان در همراهی این عمل خاطرنشان کرد: این 117 همین برداشت عضو استان بوشهر و دومین برداشت اعضای بیماران مرگ مغزی سال جاری است.

وی اضافه کرد: تاکنون 7 قلب بیماران مرگ مغزی از استان بوشهر با پرواز به تهران و شیراز برای پیوند به بیماران انتقال داده شده است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • حل مساله گردوغبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌ها است
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌های بوشهر به سیستم ردیابی
  • ماشین آلات دهیاری‌های استان بوشهر به ردیاب مجهز می شوند
  • برگزاری جشنواره بازی‌های محلی و بومی در روستای گورزانگ به مناسبت روز ملی خلیج فارس + تصاویر
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • جشنواره بومی محلی در روستای شورجستان آباده
  • جنبه‌های شرعی حفاظت از محیط زیست به مردم بازگو شود
  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران