Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی نادر دهقانی بعدازظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در سخنانی با اشاره به مجتمع تحقیقات و فناوری گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی لرستان، اظهار داشت: این مجتمع به عنوان یکی از ضرورت های حوزه کشاورزی و به ویژه کشت گیاهان دارویی در استان در دستور کار قرار گرفته است.

تولید سالانه حدود ۶۰ هزار نشاء گیاهان دارویی در مجتمع گیاهان دارویی

وی با بیان اینکه این مجموعه در بام لرستان و در حوزه بومی سازی، اهلی سازی و توسعه کشت گیاهان دارویی در استان فعالیت دارد، عنوان کرد: این مجتمع یک کار تحقیقاتی بوده و البته در کنار تحقیقات، فراوری و تجاری سازی هم در این حوزه داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با بیان اینکه محصولات این مجتمع در حال حاضر در بازار وجود دارد و در حال فروش است، تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که همه محصولات و دسترنج مردم لرستان را در این حوزه با یک برند مشخص به فروش برسانیم.

دهقانی با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات ما در حوزه کشاورزی نداشتن برند است، ادامه داد: ما در مجتمع تحقیقات و فناوری گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی اقدام به برندسازی کرده ایم و توسعه کشت گیاهان دارویی را در برنامه خود داریم.

وی با تاکید بر اینکه سالانه حدود ۶۰ هزار نشاء گیاهان دارویی را در این مجتمع تولید می کنیم، گفت: امیدواریم کشت و توسعه گیاهان دارویی به عنوان یکی از بسترهای پیشرفت حوزه کشاورزی مدرن، در لرستان توسعه پیدا کند.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با تاکید بر لزوم همکاری دستگاههای متولی برای جذب اعتبارات این حوزه در استان، بیان داشت: ما به عنوان جهاد دانشگاهی آمادگی داریم که در زمینه تامین نشاء مورد نیاز هر گونه گیاه دارویی مورد نیاز استان بدون هیچ محدودیتی همکاری کنیم.

فعالیت مطلوب گلخانه جهاد دانشگاهی در شهرستان کوهدشت

دهقانی در ادامه سخنان خود با اشاره به گلخانه جهاد دانشگاهی در شهرستان کوهدشت نیز، بیان داشت: با توجه به موضوع بحران آب و همچنین کشاورزی سنتی در کوهدشت، کشت گلخانه ای را در این شهرستان استارت زدیم.

وی با اشاره به اینکه در مسیر کار با چالش هایی مواجه شدیم، اما در مجموع کار خوبی در کوهدشت صورت گرفته است، گفت: یکی از کارهای الگویی موفق دانشگاهی، شهرک کشاورزی جهاد دانشگاهی در کوهدشت است، این اقدام می تواند الگویی در سطح کشور باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان، تصریح کرد: در این شهرک، کشت محصولاتی صیفی را انجام می دهیم و کار دیگر ما این بوده که در این شهرستان فرهنگی را ایجاد کنیم که مردم و کشاورزان بزرگ و مشهور کوهدشت را برای استفاده از کشت گلخانه ای آموزش بدهیم.

دهقانی، افزود: این اقدام هم مصرف آب کمتری خواهد داشت و هم بازدهی بیشتر دارید، همچنین به دنبال این هستیم که در شهرستان کوهدشت در حوزه پژوهشی و به ویژه کشت «بافت گیاهان دارویی» مرکزی را ایجاد کنیم.

کد خبر 4513250

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی گیاهان دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۴۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در سمت خود ابقا شد

ایسنا/سیستان و بلوچستان حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی طی حکمی عباس صفدری رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان را در سمت خود ابقا کرد.

همچنین رییس جهاددانشگاهی در احکامی جداگانه دکتر رامین صرامی فروشانی رییس پژوهشکده سرطان معتمد، علی منصفی راد رییس واحد سمنان، دکتر رضا حسین زاده رییس واحد آذربایجان غربی و مهندس ابوذر پورمدنی رییس واحد صنعتی اصفهان را برای مدت دو سال در سمت خود ابقا کرد.

به گزارش ایسنا، در این حکم آمده است:

انتظار می‌رود نسبت به استفاده از کلیه ظرفیت‌های معنوی، مادی و سرمایه‌های انسانی جهاددانشگاهی به‌ویژه تقویت نقش‌آفرینی اعضای آن واحد سازمانی در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مبنی بر ارتقاء جهاددانشگاهی، گسترش فضای انقلابی و ارتقاء علمی و عملی جهاددانشگاهی اهتمام ورزید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در سمت خود ابقا شد
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • بالاترین میزان تولید مواد معدنی در مجتمع سرب و روی مهدی آباد
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران