Web Analytics Made Easy - Statcounter

بغداد - ایرنا - 'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه در دیداری صمیمانه با رهبران فراکسیون سازندگی عراق با آنان درخصوص مسائل مختلف مورد علاقه، بحث و رایزنی کرد.

به گزارش ایرنا، ظریف عصر دوشنبه در ادامه دیدارها و رایزنی‌های خود با مقامات و روسای گروههای مختلف عراقی، با هادی عامری، رییس فراکسیون سازندگی و نمایندگان این فراکسیون دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز خشنودی از دیدار با فراکسیون سازندگی خطاب به عامری گفت این اقدام شما (تشکیل فراکسیون سازندگی)، نمونه بارز پیروزی مقاومت و مردم سالاری در عراق است.
ظریف، نقش فعال مرجعیت و رهبران جهادی و مردم عراق را باعث پیروزی بر تروریسم خواند و افزود: در نتیجه همین پیروزی بود که بغداد، امروز به یک پایتخت مهم در منطقه برای دیدارهای هیات های مختلف سیاسی و اقتصادی تبدیل شده است و دیدگاههای منطقه ای رئیس جمهوری و نخست وزیر عراق مورد حمایت ماست.
ظریف افزود: کسانی که ۷ تریلیون دلار در منطقه خرج کردند، برای امنیت و ثبات منطقه هزینه نکردند، بلکه برای منافع یکجانبه خود خرج کردند.
وی گفت: پیروزی بر داعش و نیز عبور از فرقه گرایی از دستاوردهای مهم ملت عراق است.
ظریف اضافه کرد: درحالی که سفرهایم به کشورها معمولا از یک روز تجاوز نمی کند اما سفری پنج روزه به عراق داشته ام نشانگر اهمیت و افتخاری است که ما نسبت به عراق داریم.
وی همچنین آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تقویت روابط سیاسی و اقتصادی با عراق را مورد تاکید قرار داد.
در این دیدار، عامری نیز با اشاره به تلاش فراکسیون سازندگی در انتخابات اخیر این کشور برای عبور از فرقه گرایی، افزود، این فراکسیون در برگیرنده اعضایی از همه مذاهب و اقوام مختلف عراق است و با اقبالی که مردم عراق از این ائتلاف داشتند، نشان داده شد که مطالبه مردم عبور از فرقه گرایی است.
عامری با اشاره به کثرت سفرهای دیپلماتیک به بغداد گفت: این دیدارها و تحرکات، بیانگر آن است که عراق به ثبات و استقرار قابل توجهی دست یافته است.
وی افزود: عراق یک کشور مهم منطقه است و اگر نتواند نقش منطقه ای خود را ایفا نماید، به ضرر منطقه خواهد بود.
در این دیدار طرفین از وجود روابط مستحکم دو دولت و ملت ابراز رضایت و تاکید کردند که کماکان فرصت های زیادی برای توسعه روابط دو جانبه وجود دارد.
جمال کربولی، از رهبران ائتلاف سازندگی نیز با تقدیر از نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در کمک به مردم عراق برای مبارزه با داعش ، سیاست تحریم ملتها را رد کرد.
اعضا فراکسیون سازندگی همچنین از تاکید وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر این که جمهوری اسلامی ایران همانطور که در جنگ با داعش در کنار ملت عراق بود، در مرحله بازسازی نیز در کنار مردم و دولت عراق خواهد بود، قدردانی کردند.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر دیروز یکشنبه در راس یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی وارد بغداد شد و قرار است به شهرهای اربیل، سلیمانیه، کربلا و نجف نیز سفر کرده و علاوه بر دیدار با مقامات مختلف عراقی در چند همایش اقتصادی مشترک میان دو کشور نیز شرکت کند.
ظریف در اولین روز سفرش علاوه بر دیدار با همتای عراقی و نخست وزیر عراق با رییس و اعضای فراکسیون اصلاح از فراکسیون های بزرگ پارلمان عراق دیدار کرده است.
وزیر امور خارجه کشورمان در دومین روز سفرش و پیش از دیدار با فراکسیون سازندگی، برنامه دیدارهایش را با دبیرکل جنبش اسلامی النجباء و نمایندگان اقوام و ادیان مختلف عراق آغاز و سپس با «محمد الحلبوسی» رییس پارلمان عراق و جمعی از سران فراکسیون ها دیدار و گفتگو کرد.
خاورم *2*353*380*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي عراق سفر ظريف فراكسيون سازندگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۴۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات دیدار یحیی السنوار با رهبران حماس روی زمین

یک منبع رهبری در جنبش حماس گفت که دولت اشغالگر «فرایندی سیستماتیک را برای گمراه کردن ساکنان اراضی اشغالی و خانواده‌های اسیران صهیونیست نزد مقاومت برای فرار از وظیفه آزادی این اسیران تمرین می‌کند».

به گزارش ایسنا، این منبع در گفتگو با العربی الجدید، صحت آنچه را رسانه‌های عبری نزدیک به دولت اشغالگر منتشر کردند، رد کرد مبنی بر اینکه حماس آزادی تنها ۲۰ اسیر به جای ۴۰ اسیر در مرحله اول توافق احتمالی را در دور اخیر مذاکرات قاهره پیشنهاد کرده است.

این منبع گفت: «در پی این ادعا گزارش‌های مطبوعاتی عبری منتشر شدند که نشان می‌دهند تعداد اسیران باقی‌مانده از ۲۰ تن تجاوز نمی‌کند که خلاف واقعیت است.»

این منبع گفت: «البته نمی‌توان به طور دقیق تعداد اسیران زنده را تعیین کرد، اما آنچه مسلم است این رقم بیشتر از آماری است که در رسانه‌های عبری منتشر می‌شود.»

وی فاش کرد که این جنبش به تنهایی حدود ۳۰ ژنرال و افسر شین بت را در اختیار دارد که در هفت اکتبر از یگان‌های نظامی و برخی از مواضع نظامی بسیار حساس دستگیر شدند.

وی با تاکید بر اینکه این افراد به ویژه در مکان‌های بسیار امن و دور از دست اشغالگران هستند و دسترسی به آنها تحت هر شرایطی غیرممکن است، در عین حال خاطرنشان کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اشغالگر و برخی از وزرای دولت وی اطلاعات زیادی را درباره هویت برخی از اسیران پرسنل نظامی مخفی می‌کنند تا مانع برانگیختن خشم در صفوف نیرو‌های رزمی شوند و بخش بزرگی از این موضع خشم از جانب سرلشکر نیتزان آلون، نماینده ارتش اسرائیل در هیئت‌های مذاکره کننده درباره اسرا، به دلیل سستی است که شاید نتانیاهو در این زمینه دارد.

این عضو حماس تاکید کرد که تنها راه برای آزادی اسیران اشغالگر از طریق مذاکرات جدی و متعاقب آن تعهد کامل به آتش‌بس و بازسازی است.

در حالی که تعداد دقیق اسرای اسرائیلی باقی مانده در غزه پس از بازگشت ۱۱۲ اسیر مشخص نیست، دفتر نتانیاهو از کشته شدن ۳۳ نفر از ۱۲۹ نفری که گفته می‌شود هنوز در نوار غزه بازداشت هستند، خبر داده است.

با این حال، تعداد پرسنل نظامی در میان آنها مشخص نشده است و این استراتژی اتخاذ شده توسط اشغالگران است که سعی می‌کند برخی از سربازان یا افسران بازنشسته یا ذخیره را به عنوان غیرنظامی طبقه بندی کند تا بهای مذاکره برای آنها را در جریان مذاکراتی که برای تبادل اسرا انجام می‌شود کاهش دهد. در حالیکه حضور اسرا در نزد بیش از یک طرف در غزه نیز امکان شمارش آنها را دشوار می‌کند.

این عضو جنبش حماس فاش کرد که «از سرگیری عملیات نظامی اشغالگران در شمال و مرکز، پس از آن که قبلاً اعلام کرده بود که مقاومت در آنجا نابودی شده به این برمی‌گردد که دریافته آنچه قبلاً ادعا می‌کرد، درست نیست». او تاکید کرد: مقاومت هنوز وضع خوبی دارد و همچنان به شیوه‌ای منضبط در ساختار‌های یکپارچه عملیات را مدیریت می‌کند.

این منبع گفت که یحیی سنوار، رهبر جنبش حماس در غزه، «علیرغم جنگ جاری و عملیات اطلاعاتی اسرائیل که در طول روز متوقف نمی‌شود، از واقعیت جدا نیست در حالیکه ادعا می‌شود که سنوار در تونل‌ها مخفی شده است. اینها جز ادعایی از سوی نتانیاهو و آژانس‌های خبری‌اش نیست که به دنبال آن هستند تا شکست او را در دستیابی به اهداف اعلام شده به مردم اسرائیل و متحدانش سرپوش بگذارند. وی تاکید کرد که سنوار کار خود را به عنوان رهبر حماس در میدان انجام می‌دهد.

این منبع گفت که یحیی سنوار، رهبر حماس در غزه اخیراً مناطقی را که شاهد درگیری بین مقاومت و ارتش اشغالگر بود، بازرسی کرد و با برخی از مبارزان جنبش در زمین و نه در تونل‌ها ملاقات کرد.

وی افزود: «مذاکراتی اخیراً بین رهبری جنبش در داخل و خارج - بدون اینکه ماهیت آنها مشخص شود - صورت گرفت که طی آن سنوار، رهبری جنبش در خارج را از وضعیت مقاومت در نوار غزه و آمار و گزارش‌های میدانی دقیق، قدرت و موقعیت مستحکم مقاومت و توانایی آن در مقابله با نیرو‌های اشغالگر مطلع کرد.»

tags # حماس سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • دیدار‌ چهره به چهره وزیر بهداشت با مردم منطقه ۱۸ تهران
  • بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده
  • جزئیات دیدار یحیی السنوار با رهبران حماس روی زمین
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران