Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-08@15:53:41 GMT

مرد پرتغالی تیم ملی در جمع برترین مربیان جهان

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۷۴۹۰۹

ساعت 24- سرمربی پرتغالی تیم ملی کشورمان با پیروزی برابر ویتنام توانست به رکورد سرمربی سابق تیم ملی اسپانیا و رئال مادرید برسد.

 کارلوس کی روش مربی باسابقه پرتغالی که در عرصه ملی هدایت تیم هایی چون پرتغال، امارات، آفریقای جنوبی و ایران را بر عهده داشته، یکی از برترین مربیان جهان از نظر تعداد پیروزی در بازی های ملی رسمی شناخته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با برتری تیم ملی ایران در دیدار برابر ویتنام، تعداد پیروزی های کی روش در بازی های ملی رسمی با آمار ویسنته دل بوسکه اسپانیایی برابر شد تا این دو به طور مشترک در رده چهارم رده بندی مربیان تیم های ملی (از نظر تعداد پیروزی در بازی های رسمی ملی) قرار بگیرند.

کی روش در زمان هدایت آفریقای جنوبی 7 پیروزی به دست آورد که 2 برد در جام ملت های آفریقا و 5 برد در مقدماتی جام جهانی 2002 برای این مربی حاصل شد. در دوره یک ساله حضور کی روش روی نیمکت تیم ملی امارات، هیچ پیروزی در بازی های ملی رسمی برای وی به دست نیامد.

سرمربی سابق تیم ملی پرتغال در زمان حضورش در این تیم بردهای بیشتری برای تیم کشورش به دست آورد. او در دو مقطع مربی پرتغال بود و موفق شد در مجموع 16 پیروزی رسمی را برای پرتغال کسب کند. 2 پیروزی در رقابت های مقدماتی یورو 1992، شش پیروزی در مقدماتی جام جهانی 1994 و 8 برد در مرحله انتخابی و رقابت های جام جهانی 2010 مجموع بردهای پرتغال در بازی های ملی رسمی با مربیگری کی روش بود.

کی روش بیشترین پیروزی هایش در بازی های ملی رسمی را همراه با تیم ملی ایران کسب کرده؛ وی تا پیش از جام جهانی 2018 موفق به کسب 30 پیروزی همراه با ایران شده بود. بردهای ملی کی روش روی نیمکت ایران شامل 10 پیروزی در مراحل مقدماتی اول و دوم جام جهانی 2014، هشت پیروزی در مراحل مقدماتی و نهایی جام ملت های آسیا 2015 و 12 پیروزی در دورهای اول و دوم مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه می شود.

پیروزی برابر مراکش در جام جهانی و 2 برد روزهای گذشته در جام ملت های آسیا 2019، شمار بردهای کی روش در بازی های ملی رسمی ایران را به عدد 33 رسانده که با احتساب 23 پیروزی این مربی در تیم های آفریقای جنوبی و پرتغال، مربی تیم ملی کشورمان با 56 پیروزی به عنوان یکی از برترین مربیان ملی جهان شناخته می شود. پیروزی تیم ملی برابر ویتنام، کی روش را در کنار ویسنته دل بوسکه مربی سرشناس اسپانیایی قرار داد تا این دو به طور مشترک در رده چهارم قرار بگیرند.

برترین مربیان در این رده بندی

در رده بندی مربوط به بیشترین پیروزی در بازی های ملی رسمی، یواخیم لوو سرمربی تیم ملی آلمان با اختلاف زیادی صدرنشین است؛ لوو با 79 پیروزی با فاصله زیادی بر صدر این رده بندی تکیه زده است. پس از او، مربی کهنه کار سوئدی در رده دوم قرار دارد؛ لارس لاگربک که در حال حاضر هدایت تیم ملی نروژ را بر عهده دارد، در دوران مربیگری در تیم های ملی سوئد، نیجریه، ایسلند و نروژ موفق به کسب 59 پیروزی در بازی های ملی رسمی شده است.

البته لاگربک در دو مقطع در تیم های ملی سوئد و ایسلند، به طور مشترک با هالگریمسون و سودربرگ هدایت این تیمها را بر عهده داشت که آنها هم در کسب این پیروزی ها سهیم بودند.

کارلوس آلبرتو پریرا سرمربی مشهور برزیلی که سابقه هدایت تیم های ملی امارات، کویت، عربستان، برزیل، آفریقای جنوبی و غنا را در کارنامه دارد، سومین مربی در این رده بندی است؛

جایگاهی که به احتمال زیاد طی چند روز آینده توسط کارلوس کی روش از دست او گرفته می شود. کارلوس آلبرتو که در سال 2010 از دنیای مربیگری اعلام بازنشستگی کرد، در دوران مربیگری در تیم های ملی مختلف موفق به کسب 57 برد در بازی های ملی رسمی شد که جایگاه او به شدت توسط کی روش تهدید می شود.

وبسایت نود

منبع: ساعت24

کلیدواژه: کارلوس کی روش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۴۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان/ مردان ایران در رده چهارم، بانوان هشتم

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، فیفا برای نخستین بار رده‌بندی جهانی کشورهای فوتسال را راه‌اندازی و اعلام کرد و از این به بعد همراه با رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال، رده‌بندی تیم‌های ملی فوتسال نیز اعلام می‌شود.  

فیفا رده‌بندی رسمی جهانی فوتسال فیفا را با قدرت‌های برزیل راه‌اندازی کرد که اولین کشور شماره یک در جدول مردان و زنان است، زیرا این ورزش به سرعت در حال رشد یک گام بزرگ دیگر به جلو برداشته است.

برزیل در رده‌بندی برترین تیم‌های ملی مردان در رده نخست قرار دارد. این تیم در ۹ دوره جام جهانی فوتسال، پنج بار قهرمان جهان شده است.

همچنین تیم ملی فوتسال بانون کشورمان نیز در رده‌بندی جهان در رده هشتم دنیا و پس از تایلند در رده دوم آسیا قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «آلوز» به صدر برگشت/ تلاش هافبک پرتغالی برای رسیدن به رکورد گذشته
  • اسطوره یوونتوس در کلاس درس آلگری (عکس)
  • عکس‌| خشم سپاهانی‌ها از مجری پرسپولیسی‌؛ او باید عذرخواهی کند!
  • تئاتر سرمربی پرتغالی: همه به من توجه کنید! (عکس)‏
  • مربی خارجی تیم ملی میهمان ویژه بازی سپاهان - استقلال خوزستان
  • اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان/ مردان ایران در رده چهارم، بانوان هشتم
  • اولین رنکینگ رسمی فوتسال جهان؛ مردان ایران چهارم، زنان هشتم
  • دانشگاه تربیت مدرس در میان برترین دانشگاه های ایران قرار گرفت
  • درخشش مربی قزوینی در مسابقه عکس سال
  • الاتحاد در کمین بهترین مربیان اروپا + عکس