Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@16:06:28 GMT

شکنجه کارگر نیشکر هفت تپه از اساس دروغ است

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۷۵۳۳۵

شکنجه کارگر نیشکر هفت تپه از اساس دروغ است

تهران- ایرنا- دادستان کل کشور گفت: مشخص شده خبر شکنجه کارگر شرکت نیشکر هفت تپه از اساس دروغ بوده و هیچ‌گونه ضرب و جرح و شکنجه ای در کار نبوده است. او یک فرد و کارگر عادی نبوده و چه بسا برای سرپوش گذاشتن به جرایم خود مسئله شکنجه را مطرح کرده است.

به گزارش ایرنا از قوه قضاییه، حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور روز دوشنبه افزود: متاسفانه این خبر (خبر شکنجه) را برای برداشت‌هایی که با اهداف سیاسی خودشان داشته‌اند، منتشر کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: چون این فرد، یک فرد و کارگر عادی نبوده است، به لحاظ ارتباطاتی که داشته است و به لحاظ جرایمی که مرتکب شده بود و چه بسا برای سرپوش گذاشتن به آن جرایم، مسئله شکنجه را مطرح کرده است.
بر اساس این گزارش، آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه دوشنبه هفته گذشته در جلسه مسئولان عالی قضایی در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به انتشار برخی شایعات و ادعاها مبنی بر شکنجه یکی از کارگران بازداشتی کارخانه نیشکر هفت تپه گفته بود: به دادستان کل کشور دستور می دهم که همین امروز با تشکیل هیاتی مستقل و اعزام این هیئت به منطقه، موضوع را مورد بررسی قرار دهند و هر چه سریعتر نتیجه بررسی ها را به اطلاع اینجانب و مردم عزیزمان برسانند.
علی اکبر بختیاری رئیس دفتر دادستان کل کشور فردای آن روز (سه شنبه هفته گذشته) اعلام کرد که با توجه به دستور رئیس قوه قضاییه به منظور بررسی شایعات و ادعا‌ها درباره شکنجه یکی از کارگران بازداشتی شرکت نیشکر هفت تپه، هیئت کارشناسی ویژه از سوی دادستان کل کشور تعیین شد و برای رسیدگی به موضوع به استان خوزستان رفته اند.
اسماعیل بخشی یکی از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه چندی پیش ادعا کرده بود که در جریان بازجویی تحت شکنجه قرار گرفته است.
9887/6068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دادستان كشور هفت تپه اسماعيل بخشي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۵۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدئو| پناهنده ایرانی: به خط پایان رسیده‌ام!

کانال تلگرامی پارسینTV ویدئویی از مصاحبه شبکه اسکای نیوز انگلیس با پناهجوی ایرانی که راهی رواندا شده است منتشر کرد:

پناهنده ایرانی: به خط پایان رسیده‌ام!

ماه گذشته بود که لایحه «ایمنی رواندا» به تصویب قانون‌گذاران انگلیسی رسید و بر اساس آن دستگیری و بازداشت مهاجران غیرقانونی ساکن در انگلیس آغاز شده تا برای مرحله تبعید اجباری آن‌ها به کشور آفریقایی رواندا در مرکز این قاره آماده شوند

بر اساس این قانون کسانی که به طور غیرقانونی وارد این کشور شده‌اند ظرف ۲۸ روز اخراج می‌شوند. آنها حق اعتراض ندارند و از بازگشت به این کشور در آینده منع خواهند شد مگر اینکه حکم پرونده آن‌ها تغییر کند.

رسانه دانلود

دیگر خبرها

  • پیکرهای یافته‌شده در گورهای جمعی غزه آثار شکنجه داشتند
  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران
  • ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان مهریه تعیین شود؟
  • ۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند
  • برگزیده بنیاد نخبگان کرمان، کارگر نمونه کشور
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده هراز
  • از پذیرش اتباع جدید معذوریم؛ از ایران خارج شوند
  • وزیر کشور: اتباع جدید نمی‌پذیریم
  • خبر مهم وزیر کشور؛ از پذیرش اتباع جدید معذوریم!
  • ویدئو| پناهنده ایرانی: به خط پایان رسیده‌ام!