Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-03@03:13:56 GMT

علت اهمیت خواب برای سالمندان؟

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۷۵۷۶۷

محققان دریافتند سالمندانی که مدت زمان خواب عمیق‌شان کم است با ریسک بالای ابتلا به آلزایمر روبرو هستند. ناطقان: محققان دانشگاه واشنگتن دریافتند سالمندانی که دارای خواب کمتری با طول موج کوتاه هستند، دارای میزان بالاتر پروتئین تائو در مغزشان هستند و افزایش این پروتئین نشانه بیماری آلزایمر است و با آسیب مغزی و زوال شناختی مرتبط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول موج کوتاه خواب، خواب عمیق اتفاق می‌افتد؛ خواب عمیق برای انسجام خاطرات و داشتن حس شادابی و سرزندگی بعد از بیدارشدن لازم است.

محققان در این مطالعه، ۱۱۹ فرد ۶۰ سال به بالا را مورد بررسی قرار دادند که ۸۰ درصدشان به لحاظ شناختی حالت نرمال داشتند و بقیه تا حدودی عملکرد شناختی شان با اختلال روبرو بود.

محققان وضعیت خواب شرکت کنندگان را در طول یک هفته تحت کنترل داشتند. همچنین میزان بتا آمیلوئید و تائو را در مغز و مایع مغزی-نخاعی اندازه گیری کردند.

محققان دریافتند کاهش طول مدت خواب با موج کوتاه مصادف با میزان بالاتر پروتئین تائو در مغز و نسبت بالاتر تائو به آمیلوئید در مایع مغزی-نخاعی است.

«برندان لوسی»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: تعیین میزان کیفیت خواب افراد می‌تواند شیوه‌ای غیرتهاجمی برای غربالگری بیماری آلزایمر در مورد افراد در معرض خطر ابتلا به این بیماری باشد. منبع: مهر برچسب ها: خواب ، سالمندان ، خواب

منبع: ناطقان

کلیدواژه: خواب سالمندان خواب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۵۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ششمین اهدای عضو در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: این اقدام خداپسندانه با ایثار و فداکاری خانواده مصطفی سلطانی ۶۳ ساله، که به علت خونریزی مغزی، دچار مرگ مغزی شده بود در بیمارستان شهید دکتر رهنمون یزد به وقوع پیوست.

وی افزود: کبد این ایثارگر حیات در بیمارستان ابوعلی سینای شیراز نجات بخش جان یک بیمار نیازمند شد.

دیگر خبرها

  • تأثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • تاثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • اهدای ویلچر به خانه سالمندان توسط دانش‌آموزان مدرسه سمای سبز لاهیجان 
  • حمایت از طراحی و ساخت ابزار‌های شناختی توسط ستاد علوم شناختی
  • ثبت ششمین اهدای عضو در استان یزد
  • باور دانشمندان درباره میزان هوش «تی‌رکس‌ها» دگرگون شد
  • کاری که ورزش کردن با سرطان می‌کند
  • تاثیر ورزش شدید بر سرطان
  • چه کنیم آلزایمر نگیریم؟
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان