Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با اشاره به اینکه افرادی که با کرایه اتومبیل‌های مدل بالا از ۴ موسسه کرایه خودرو کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.

سرهنگ  جهانگیر تقی پور در گفت و گو با خبرنگار  گروه جامعه خبرگزاری میزان ، بیان داشت: پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری به شیوه کرایه اتومبیل و فروش آن با اسناد جعلی به ارزش ۲ میلیارد تومان به دادخواهی ۴ نفر از شهروندان از مرجع قضائی به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مال باختگان این پرونده مدیران موسسه کرایه اتومبیل هستند افزود: آن‌ها اظهار داشتند که خودرو‌های موسسه شان را برای مدت مشخصی به عنوان اجاره به ۳ زن و یک مرد که ساکن در منازل گرانقیمت شمال تهران بودند، تحویل داده و مقرر بود که خودرو‌ها را پس از اتمام مدت اجاره به موسسه تحویل دهند، ولی متاسفانه پس از اتمام مدت اجاره، خودرو‌ها به موسسه تحویل داده نشده و با مراجعه به محل سکونت آنها، متوجه شده ایم که منازل مسکونی شان اجاره‌ای بوده و آن‌ها نقل مکان کرده اند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان، خودرو‌ها را با سند‌های جعلی فروخته و به نام سایر اشخاص منتقل کرده بودند، گفت: در تحقیقات پلیسی، مخفیگاه ۲ تن از متهمان در مهرشهر کرج شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی، هر ۲ متهم در عملیات‌های همزمان و هماهنگ دستگیر و به پلیس آگاهی تهران منتقل شدند.

وی اظهار داشت: متهمان در همان بازجویی‌های اولیه به جرم خود اعتراف و اظهار داشتند به صورت اتفاقی با شخصی به نام " الف. " آشنا شده ایم و با دادن وعده و و عید و کرایه کردن منازل گرانقیمت در شمال تهران، ما را به موسسه‌های اجاره خودرو، معرفی کرده و سپس کلیه مدارک را به وی تحویل داده ایم و پس از جعل مدارک خودروها، آن‌ها را با آگهی در سایت دیوار فروخته ایم.

این مقام انتظامی با اشاره به شناسایی مخفیگاه " الف. " در مهرشهر کرج و دستگیری متهم سوم پرونده، بیان داشت: با شناسایی و دستگیری متهم سوم، مخفیگاه متهم اصلی پرونده باند جعل و کلاهبرداری خودرو‌های کرایه‌ای در اسلام آباد غرب شناسایی شد.

وی عنوان کرد: با هماهنگی مقام قضائی و پلیس آگاهی اسلام آباد، متهم اصلی پرونده در یک عملیات ضربتی دستگیر و به پلیس آگاهی تهران منتقل شد.

سرهنگ تقی پور افزود: با دستگیری متهم اصلی، یکی دیگر از متهمان این باند که اسناد را جعل و در اختیار افراد اجیر شده قرار می‌داد شناسایی و ماموران اداره چهاردهم پلیس آگاهی موفق شدند متهم پنجم پرونده این باند ۷ نفره کلاهبرداری خودرو‌های کرایه‌ای را دستگیر کنند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت افزود: تا کنون ۵ تن از اعضای این باند شناسایی و دستگیر شده اند و دستگیری اعضاء دیگر ادامه دارد.

 انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری اداره آگاهی دستگیری متهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۶۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات دستگیری متهم پرونده زهره فکور I این مرد در دادگاه به حبس و شلاق محکوم شده بود

به گزارش همشهری آنلاین، دهم اسفند سال 1400 به دنبال پیدا شدن جسد بی‌جان زهره فکور صبور، بازیگر جوان سینما و تلویزیون در خانه‌اش تحقیقات گسترده‌ای درباره این حادثه آغاز شد. بررسی‌های پزشکی قانونی، بررسی صحنه حادثه و تحقیقات تخصصی نشان می‌داد که بازیگر جوان دست به خودکشی زده است اما با این حال حضور یک مرد در زندگی این بازیگر باعث شد که فرضیه اینکه وی در مرگ او نقش داشته است،‌ مطرح شود. در ادامه و با به دست آمدن شواهدی که نشان می‌داد این مرد مرموز پیش از مرگ بازیگر جوان دست به تهدید، اخاذی و کلاهبرداری از او زده بود، خانواده زهره فکور از وی شکایت کردند. شکایت آنها دو بخش داشت. بخش نخست اتهام درباره اتهام قتل و نقش متهم در مرگ بازیگر جوان بود و بخش دوم به ماجرای تهدید، اخاذی و کلاهبرداری این مرد از زهره فکور اختصاص داشت. در این شرایط بخش اول پرونده به دادسرای جنایی تهران فرستاده شد و بخش دوم نیز در دادسرای عمومی رسیدگی شد.

با بررسی‌های انجام شده در دادسرای جنایی تهران و اداره آگاهی، معلوم شد که متهم پرونده در مرگ بازیگر جوان نقشی نداشته و این بازیگر بر اثر مرگ خودخواسته جان باخته است. به همین دلیل اوایل اردیبهشت ماه، وی از اتهام قتل تبرئه شد اما هنوز بخش دوم پرونده او به اتهام تهدید،‌ اخاذی و کلاهبرداری در حال رسیدگی بود.

در نهایت و پس از بررسی‌های انجام شد، برای دادسرا محرز شد که متهم اقدام به تهدید، اخاذی و کلاهبرداری از زهره فکور کرده بود و در این شرایط پرونده وی به دادگاه قدوسی فرستاده شد و وی بر اساس اتهامات مطرح شده گناهکار شناخته شده و به تحمل 4 سال و یک روز حبس و همچنین شلاق محکوم شد.

با این حال هیچ نشانی از محل زندگی متهم در دست نبود تا اینکه وکیل زهره فکور امروز، چهارشنبه 19 اردیبهشت‌ماه از دستگیری این فرد از سوی ماموران کلانتری انقلاب در حوالی میدان انقلاب خبر داد.

حسین شاهرخی به همشهری گفت: بعضی جزییات پرونده اخلاقی و محرمانه است و این فرد متهم به تهدید، اخاذی و کلاهبرداری 2کیلو طلا از خانم فکور بود که امروز در محلی که در آن مخفی شده بود طی یک عملیات فریب دستگیر شد.

کد خبر 850539 برچسب‌ها خبر مهم فراجا دستگیری

دیگر خبرها

  • جزئیات دستگیری متهم پرونده زهره فکور I این مرد در دادگاه به حبس و شلاق محکوم شده بود
  • کلاهبرداری میلیاردی با شگرد نفوذ در سفارتخانه‌ ها و اخذ ویزای کشورهای اروپایی
  • جزییات دستگیری متهم به قتل زهره فکور صبور
  • وکیل زهره فکور صبور: متهم به قتل دستگیر شد/ پرونده جزییات محرمانه و اخلاقی دارد
  • کلاهبرداری با شگرد خرید حواله خودرو در کرج
  • کلاهبرداری با اخذ ویزا
  • دستگیری فرد مدعی نفوذ در سفارتخانه‌ها برای اخذ ویزا
  • دستگیری متهم کلاهبرداری ۶ میلیارد ریالی رسید جعلی خرید در قم
  • کلاهبرداری با رسید جعلی
  • ۷ میلیارد کلاهبرداری تحت عنوان غصب عناوین انتظامی و قضایی