Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌مراجع تقلید و آیات عظام در دیدار استاندار قم، بر ارتقاء وضعیت فرهنگی اقتصادی و عمرانی استان قم تاکید کردند.

‌به گزارش ایسنا‌، به نقل از روابط عمومی استانداری قم بهرام سرمست با مراجع و آیات عظام صافی گلپایگانی، نوری همدانی، علوی گرگانی، سبحانی، جوادی آملی، مکارم شیرازی، شبیری زنجانی و حجت الاسلام شهرستانی نماینده تام الاختیار آیت الله العظمی سیستانی در ایران دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در این دیدار با اشاره به جایگاه شهر مقدس قم به عنوان ام القرای جهان تشیع، گفت: مسئولان استان قم باید در شأن این شهر وظایف خود را انجام دهند.

ایشان خدمت در قم را توفیق الهی عنوان و خاطرنشان کرد: مدیران استان قم باید در جهت خواست خداوند متعال و رضایت مردم قدم بردارند.

آیت الله نوری همدانی نیز در دیدار استاندار قم، با بیان اینکه قم حرم اهل بیت علیهم السلام است اظهار کرد: طبق روایات، مردم قم حضرت ولی عصر (عج) را در رسالت این امام معصوم کمک می کنند.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی نیز که در کل جهان تحول ایجاد کرد، از شهر قم شروع شد و باید شاکر باشید که به عنوان خدمتگزار نظام، در قم مشغول فعالیت هستید.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اولویت های حوزه عمرانی قم اظهار کرد: احیای بافت فرسوده خصوصا در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) از اولویت بالایی برخوردار است.

این مرجع تقلید مسئله فرودگاه قم و مونوریل را نیز مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه در رابطه با این دو طرح مردم به ما مراجعه و سوال می کنند، افزود: حل این دو مشکل نیازمند مشارکت و عزم جدی است.

وی همچنین با بیان اینکه در بحث فرهنگی نیز دشمنان در تلاش برای تغییر هویت دینی و فرهنگی شهر قم هستند، گفت: ارتقاء جایگاه فرهنگی قم نیز باید مورد توجه جدی مسئولان باشد.

همچنین آیت الله علوی گرگانی در دیدار استاندار قم، منصب استانداری قم را دارای جایگاه ویژه دانست و با بیان اینکه مقام معظم رهبری عنایت ویژه به شهر مقدس قم دارند، اظهار کرد: مسئولان ملی باید برای توسعه و عمران این شهر توجه خاصی به تخصیص اعتبارات ملی داشته باشند.

وی با اشاره به مسئله گرد و غبار در استان قم بر حل آن تاکید کرد و افزود: معضل ریزگردها باید مورد پیگیری جدی مسئولان قرار گیرد.

آیت الله علوی گرگانی شهر قم را متمایز از شهرهای دیگر دانست و خاطرنشان کرد: بحث توسعه فضای سبز استان قم از دیگر مسائلی است که باید با جدیت پیگیری شود.

آیت الله سبحانی نیز در دیدار استاندار قم وضعیت بیکاری و حجاب و عفاف را دو مساله ی اولویت دار در استان قم مطرح و اظهار کرد: ساماندهی این دو موضوع باید در دستور کارمسئولان استان قم باشد.

وی اعتیاد و ناامنی را از پیامدهای اصلی بیکاری دانست و تصریح کرد: با حل مشکل اشتغال جوانان، بسیاری از آسیب های اجتماعی مرتفع خواهند شد.

آیت الله جوادی آملی نیز در دیدار استاندار قم، با اشاره به پروژه های بر زمین مانده در شهر قم اظهار کرد: دستگاه‌های دولتی باید به اندازه اعتبارات و توان خود طرح عمرانی تعریف کنند تا با حجمی از پروژه های نیمه کاره روبرو نباشیم.

وی فسادستیزی را از اولویت های مدیریت در کشور برشمرد و افزود: کوچک کردن دولت و سپردن مسئولیت ها به مردم بایستی مورد توجه دولتمردان باشد.

این مرجع تقلید همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در کشور طی دهه های اخیر خاطرنشان کرد: کارهای خوب زیادی صورت گرفته است؛ ولی مدیران نباید به این حجم از اقدامات بسنده کنند.

آیت الله مکارم شیرازی نیز در دیدار استاندار، قم را آبروی نظام دانست و گفت: خدمت در این شهر توفیق الهی است و مسئولان باید از این فرصت برای اعتلای جایگاه این شهر استفاده کنند.

وی با بیان اینکه خدمات قم و حوزه های علمیه ملی و در بعضی جهات فراملی هستند، افزود: بایستی مسئولان دولتی در تخصیص اعتبارات، ویژگی های منحصر به فرد این شهر را در نظر بگیرند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: مسائل اجتماعی و فرهنگی شهر قم بایستی بهبود و شرایط عفاف و حجاب در این شهر ساماندهی شود.

آیت الله شبیری زنجانی نیز در دیدار استاندار قم با بیان اینکه خدمت در قم با سایر استان‌های کشور متفاوت است، اظهار کرد: خدمت به مردم و زائرین شهر مقدس قم عنایت خاص حضرت معصومه (س) را به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی نیز در دیدار با سرمست، اهمیت و جایگاه ویژه شهر قم را مورد توجه قرار داد و گفت: توسعه استان بایستی توام با آینده نگری باشد.

وی پرورش نیروهای جوان برای ساخت آینده ی کشور را ضروری دانست و افزود: از ظرفیت های نخبگان باید در بهبود وضعیت استان در بخش های مختلف استفاده شود.

بهرام سرمست استاندار قم نیز در این دیدارها خدمت در قم را توفیق الهی دانست و گفت: معتقدیم باید تلاش مدیران در راستای تبدیل کردن قم به جایگاه واقعی و شایسته آن باشد.

وی علما و مراجع عظام را پشتوانه ی نظام وخدمتگزاران کشور دانست و افزود: فرمایشات این بزرگواران باید در توسعه کشور و استان مدنظر مسئولان باشد.

استاندار قم همچنین توصیه های مراجع در بحث های توسعه ای خصوصا کاهش آسییب های اجتماعی را مورد توجه قرار داد و گفت: امیدواریم بتوانیم به این خواسته ها تا حد امکان جامه عمل بپوشیم.

 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مراجع تقليد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۶۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت با دستو‌ر دادستانی

دادستان جیرفت از توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت خبر داد و گفت: آثار تاریخی خط قرمز و میراث فرهنگی ماست و باید در جهت حفظ و نگهداری از آن دقت شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، افشین صالحی‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان در حاشیه شهر قدیم و تاریخی جیرفت اقدام‌ به تسطیح اراضی برای ایجاد شهرک جدید کرده که با شکایت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری مواجه شده است.

وی افزود: در پی شکایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، دادستانی ضمن بازدید میدانی از محل پروژه شهر جدید، دستور توقف موقت کار را صادر کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت تاکید کرد: دستگاه قضایی با قاطعیت از اجرای طرح نهضت ملی مسکن حمایت می‌کند اما مسئولان راه و شهرسازی بایستی در مناسب‌ترین مکان و پس از انجام اقدامات کارشناسی این طرح را عملیاتی و اجرا کنند.

وی با بیان اینکه بایستی کار در محدوده اراضی شهرک جدید تا بررسی کارشناسی مجدد متوقف شود، افزود: آثار تاریخی خط قرمز و میراث فرهنگی ماست و باید در جهت حفظ و نگهداری از آن دقت شود.

صالحی‌نژاد بیان کرد: شهر قدیم جیرفت یکی از دو محوطه تاریخی مهم جیرفت است که شرایط ثبت جهانی را دارد و نباید اجازه داد سهم این اثار تاریخی ارزشمند در ثبت جهانی از دست برود.

در استان کرمان از ابتدای طرح نور یک پرونده هم تشکیل نشده است

مهدی بخشی دادستان عمومی و انقلاب کرمان نیز با بیان اینکه وضعیت عمومی حجاب در شهر کرمان نسبتاً مطلوب است، اظهار داشت: دستگاه قضائی از آمران به معروف و نیروهای فراجا در راستای اجرای طرح عفاف و حجاب حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: 99 درصد افراد به توصیه‌های آمران به معروف و نیروهای فراجا تمکین می‌کنند و از زمان اجرای طرح نور در استان کرمان یک پرونده هم تشکیل نشده است.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان افزود: سیستم قضائی استان کرمان شناسایی صفحات اینستاگرامی هنجارشکن را در دستور کار خود قرار داده است و همچنین دادستانی با افرادی که به در قبال دریافت پول اقدام به تبلیغ بی‌حجابی و هنجارشکنی می‌کنند، برخورد قانونی قاطع خواهد کرد.

وی بیان کرد: لازم است آموزش و پرورش و دیگر نهادهای متولی در جهت فرهنگسازی حجاب همت کنند و برنامه‌های فرهنگی و آموزشی بیشتری را برای رفع این معظل درنظر بگیرند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد
  • مهم‌ترین دلایل خودکشی در استان وضعیت فرهنگی، اقتصادی و افسردگی می‌باشد
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت با دستو‌ر دادستانی
  • ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت
  • وضعیت اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای لرستان هر چه سریع‌تر مشخص شود
  • پاسخ آیت الله نوری همدانی به سوالی درباره طرح عفاف و حجاب پلیس (طرح نور)
  • حمایت کامل یک مرجع تقلید از «طرح نور»: امری مبارک است | درباره حجاب به شدت حساسیم
  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس