Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-28@14:12:15 GMT

اراده‌ای از جنس آسمان و قلبی راضی به رضای الهی

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۷۶۷۵۲

اراده‌ای از جنس آسمان و قلبی راضی به رضای الهی

به گزارش ایکنا از کردستان، شاید برای خیلی از ما پیش آمده باشد که دیگران به ما گفته باشند دنیا را باید جور دیگر دید و ما با خود فکر کرده باشیم که مگر می شود دنیا را جور دیگر دید، آری می شود دیدن دنیا با چشم نگین بسیار زیباتر از دیدن چشم‌هایی است که باوجود دیدن آن همه عظمت اما به حقیقت وجود خالق آن پی نبرده و چشم خود را بر روی آن همه واقعیت بسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وقتی دنیا را فقط در اشعه‌های کم رنگ نور ببینی، وقتی دنیا را فقط در خلاء ببینی، وقتی دنیا را به جای دیدن لمس کنی، به جای دیدن بشنوی، به جای دیدن حس کنی می‌توانی به درک جدیدی از زندگی برسی و زندگی را نه آن طور که هست بلکه آن طور که باید باشد، می فهمی.
نگین رستمی حافظ کل قرآن کریم، یکی از این افراد است که با وجود آنکه از یکی از حس‌های بزرگ یعنی حس بینایی محروم شده، اما موفقیت را با دیگر حواسش در آغوش گرفته است. این حافظ روشندل نشان داده هر چند دیدگانش برای دیدن دنیا حرفی برای گفتن ندارد، اما عزمش چنان جدی است که می‌خواهد با طی پله‌های ترقی و پیشرفت یکی پس از دیگری دیدگان دنیا را به وجود خود روشن کند.
خودتان را بطور کامل معرفی کنید؟
«يَاأَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَلْتَنْظُرْ نَفْسٌ مَا قَدَّمَتْ لِغَدٍ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ(18)وَلَا تَكُونُوا كَالَّذِينَ نَسُوا اللَّهَ فَأَنْسَاهُمْ أَنْفُسَهُمْ أُوْلَئِكَ هُمْ الْفَاسِقُونَ(19)؛ اى كسانى كه ايمان آورده‏‌ايد از خدا پروا داريد و هر كسى بايد بنگرد كه براى فردا[ى خود] از پيش چه فرستاده است و [باز] از خدا بترسيد در حقيقت ‏خدا به آنچه مى ‏كنيد آگاه است (۱۸) و چون كسانى مباشيد كه خدا را فراموش كردند و او [نيز] آنان را دچار خودفراموشى كرد آنان همان نافرمانانند» (۱۹)
من نگین رستمی فرزند محمود متولد 26مهر سال 1365 اهل روستای ناو(اورامان تخت) از توابع شهرستان سروآباد هستم .از زمان به دنیا آمدن مادرزادی از ناحیه دو چشم نابینا بودم.

چون در روستا زندگی می کردم مثل سایر هم سن و سال‌هایم امکان درس خواندن برایم وجود نداشت و از این بابت خیلی غضه می‌خوردم اما تصمیم گرفتم که دنیای تاریک چشمانم را با نور قرآن روشن کنم.
وی اعلام کرد: پدرم برای جبران مدرسه نرفتنم، تصمیم گرفت قرآن را به من بیاموزد اما به دلیل مشغله زیاد پدرم و اینکه حتی یک ضبط صوت نداشتم که به قرآن گوش دهم چند سال فرصت را از دست دادم اما بصورت جدی از سال 78 زمانی که 12 سال سن داشتم شروع به حفظ قرآن کردم و در کمتر از دو سال و نیم آن هم فقط و فقط با کمک پدرمتوانستم کل قرآن را حفظ کنم.
این حافظ روشندل کردستانی با اشاره به اینکه در سن 21 سالگی شروع به درس خواندن کردم، افزود: به برکت قرآن خانواده من با یک معلم ویژه نابینایان آشنا شدند و همین معلم تصمیم گرفت خط بریل را به من و خواهرم آموزش دهد و با کمک خود و خانواده‌اش ما را به مریوان برد و طی دو هفته خواندن و نوشتن خط بریل را یاد گرفتیم.
وی عنوان کرد: وقتی با خواهرم به روستا برگشتیم شروع به درس خواندن کردیم، بصورت جهشی کل پنج سال ابتدایی را در همان سال خواندیم و دوران راهنمایی را نیز یکسال تمام کردم یعنی در عرض دو سال راهنمایی وابتدایی را تمام کردم، سال اول دبیرستان را نیز در طرح راه دور شرکت کردم که واقعا برایم سخت بود.
رستمی اعلام کرد: در سال دوم دبیرستان با مؤسسه دارالاحسان آشنا شدم و به کمک کسانی که در این مؤسسه بودن دوران دبیرستان و پیش دانشگاهی را به اتمام رساندم، درست است که دوران سختی بود اما چون از روز اول آرزوی درس خواندن داشتم و لطف خداوند هم همیشه شامل حالم بوده این سختی‌ها برایم شیرین بود.

وی افزود: قرآن یک مکتب همگانی و سرنوشت‌ساز نه تنها برای مسلمانان بلکه برای هرکسی که می تواند با آن مسیر زندگی خود را تغییر دهد، مؤثر و آرامش بخش است.
این حافظ روشندل ادامه داد: همیشه برای آرامش دادن به خود و دوری از فکرهای ناراحت کننده سه آیه آخر سوره مبارکه بقره (لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ وَإِنْ تُبْدُوا مَا فِي أَنْفُسِكُمْ أَو تُخْفُوهُ يُحَاسِبْكُمْ بِهِ .. را تلاوت می کنم که براستی روح و روان من را بسوی آرامش سوق داده است.
بهترین خاطره و شادترین لحظه دوران حفظ تان چی بود؟
همه لحظات حفظ قرآن شیرینند اما زمانی که می‌دانستم سوره‌ای حفظ کرده و تسلط عجیبی برای تلاوت آن به حفظ داشتم واقعا می‌توان آن را بهترین لحظه یاد کنم.
پیامتان به سایر جوانان و نوجوانان چیست؟
بهترین هدیه‌ای که خداوند منان به انسان داده قرآن کریم است که با اندک توانایی هرکسی می‌توان بیشترین و بهترین سود را از آن به یدک بکشند و هرکس می‌تواند ازآن به اندازه (لایکلف الله نفسا الا وسعها ) سود جوید و از آنها می‌خواهم بیایند به طرف قرآن و حفظ کنند قرآن را و به عنوان راهنما و مرشدی آن را در زندگی خود بکار بگیرند و حتی اگر توانایی حفظ آن را هم ندارند هر روز می‌توانند با آن باشند و انس بگیرند.

وی با تشکر از پدر و مادر خود به عنوان عاملی اصلی موفقیت‌هایش گفت: از وجود مشکلات زیاد که به دلیل بی توجهی و بی مهری مسئولان به نابینان برای من و امثال من پیش آمده گلایه دارم و امیدواریم مسئولان به نابینایان توجه بیشتری داشته باشند.
پایان بخش سخنان نگین قرآنی این بود که من به دیدن دنیا از دریچه قلبم عادت کرده‌ام و نبود بینایی نتوانسته مانعی در پیشرفت زندگی من شود بلکه نور قرآن، نور قلب من و راه درست را برای من روشن کرد.
گزارش: ملیحه سیفی

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان فعالیت های قرآنی حافظ روشندل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۶۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا

یک استارتاپ بریتانیایی اعلام کرده «دستگاهی ساخته که با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند نارسایی قلبی را در پای افراد تشخیص دهد» مشاهده تورم در پا برای بیماران قلبی که از بیمارستان مرخص شده‌اند، هشدار برای خطر حمله قلبی و نارسایی قلبی محسوب می‌شود.

دریافت 20 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: یزدان قربانی

دیگر خبرها

  • ادین ترزیچ: نه تنها نتیجه، بلکه باید از سبک بازی‌مان نیز ناراضی باشیم
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • فیلم| وقتی خاخام‌های اسرائیلی از دیدن بقایای موشک ایران شگفت‌زده شدند
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند
  • رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی: فقط ۱۰ درصد پزشکان از شغل خود راضی هستند
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • افشا شد: قول‌های بارسا به ژاوی چه بود!‏
  • آسیب دیدن سعید آقاخانی در سریال «نون خ»
  • ویدیو/ تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا