Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@23:27:17 GMT

تولید شیر روزانه در ابرکوه به 65 تن افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۷۷۰۱۶

تولید شیر روزانه در ابرکوه به 65 تن افزایش یافت

یزد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه گفت: با پرداخت وام اشتغال پایدار روستایی، عشایری و حمایت‌های دولت از دامداران ، تولید شیر روزانه با 15 تن افزایش نسبت به سال گذشته در سال 1397 به 65 تن رسید.

مهدی غیب الهی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به ظرفیت‌هایی که برای افزایش تولید شیر فراهم است، با پرداخت وام خوداشتغالی روستایی و عشایری میزان تولید تا پایان سال افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: این شهرستان باوجود کم‌آبی و تبعات ناشی از تداوم 2 دهه پدیده خشکسالی در حوزه دامداری و کشاورزی ظرفیت‌های بالایی برای ایجاد اشتغال و تولید فراورده های دامی دارد.
غیب الهی ادامه داد: هم‌اکنون 600 واحد دامداری صنعتی و نیمه‌صنعتی فعال است که نه‌تنها بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری، بلکه برای ایجاد اشتغال افراد جویای کار و تولید محصول دامی فراهم است.
وی اضافه کرد: با مصوبه شورای کارگروه اشتغال ، 100 میلیارد ریال وام اشتغال پایدار روستایی و عشایری در سال 1397 به روستاییان با همکاری بانک‌های عامل پرداخت‌شده است.
غیب الهی ادامه داد: این مبلغ در اجرای 35 طرح پرورش دام سبک و سنگین ، ایجاد مشاغل خانگی ، پرورش زنبورعسل ، تولیدات گیاهی و صنایع تبدیلی و تکمیلی هزینه خواهد شد.
وی بیان کرد: ابرکوه ، رتبه دوم تولید محصول دامی استان یزد را در اختیار دارد و سالانه 110 هزار تن فراورده دامی تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.
این مسئول اضافه کرد: این میزان تولید حاصل پرورش سه میلیون و 300 هزار قطعه جوجه یک‌روزه در 75 واحد مرغداری ، 150 هزار رأس گوسفند و بز، هشت هزار و 500 رأس گاو شیری ، چهار هزار و 200 کلنی زنبورعسل و 500 نفر شتر است.
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه یادآور شد: اصلاح نژاد دام سبک و سنگین ، آموزش بهره‌برداران، تجهیز و نوسازی واحدهای تولید مرغ گوشتی و تخم‌گذار، تولید مرغ در سایز مناسب ، پرورش مرغ بومی و اصلاح ساختار دامداری‌های صنعتی و سنتی بخشی از این برنامه‌هاست.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي شهرستان ابركوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۷۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،مدیر کل آموزش و پرورش استان ، حرفه آموزی را مهم‌ترین گام در راستای ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: مدارس شبانه روزی بهترین ظرفیت برای رسیدن به این هدف است.
موسوی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان هم خود اتکایی و ایجاد کار و اشتغال را از اهداف برپایی این نمایشگاه عنوان کرد.
این نمایشگاه در قالب ۹۱ غرفه بر پا شده است.
حدود ۵ هزار نفر از دانش آموزان دوره دوم متوسطه استان در مدارس شبانه روزی مشغول تحصیل هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • صحرایی: روزانه ۸ مدرسه در کشور ساخته می‌شود
  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور
  • وزیر آموزش و پرورش : ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ امسال ۷۲ هزار معلم جذب می شوند
  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ استخدام ۱۹ هزار مربی ورزشی و مشاور پس از ۱۵ سال
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • ۱۸ میلیون راس دام سبک آماده کشتار است
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی