Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان - ایرنا - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : امسال بر اثر خشکسالی و سرمازدگی 20 هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی کشور خسارت وارد شده است .

احمد انارکی محمدی شامگاه دوشنبه در نشست شورای اداری رفسنجان با موضوع پدافند غیرعامل در بحث کشاورزی افزود : یکهزار میلیارد تومان از این میزان مربوط به محصولات کشاورزی استان کرمان است که کشاورزان این استان 750 میلیارد تومان از این مبلغ را از بانک کشاورزی و 300 میلیارد تومان هم از سایر بانکها وام و تسهیلات گرفته بودند و باید پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ناتوانی 24 هزار کشاورزاین شهرستانها در بازپرداخت اقساط وام های خود از دولت خواست تا به امهال وامهای کشاورزان سرعت ببخشد .
انارکی محمدی افزود: امسال اگر به باغات پسته و تعمیرات آنها رسیدگی نشود به محصول سال آینده هم خسارت وارد می شود.
وی ادامه داد: 150 سم فروشی غیر مجاز با این حجم گسترده در استان کرمان تعطیل شدند لذا باید به بحث سموم نگاه ویژه شود تا کشاورزان خسارت نبینند و محصولات غذایی با کیفیت به مردم عرضه شود.
انارکی محمدی تصریح کرد: طی سالهای اخیر سموم چینی و هندی وارد کشور شد که سنجاقک و مگس هایی که در باغات پارازیت خوب بودند و خوردن آفت ها را برعهده داشتند نیز از بین رفتند.
وی در بحث بیمه پایه کشاورزان هم گفت : باید با نظر مرکز تحقیقات پسته، سازمان هواشناسی و جهاد کشاورزی شاخص وارد شدن خسارت 70 درصدی به کشاورزی پسته مورد قبول واقع شود تا بیمه پایه فعال گردد.
این نماینده مجلس همچنین به اجرای طرح انتقال آب خلیج فارس به گل گهرسیرجان ، مس سرچشمه رفسنجان و چادرملوی یزد اشاره کرد و افزود: آب این طرح تا تیرماه سال آینده به سیرجان می رسد آب شیرین کن های طرح یاد شده 60 درصد کارشان انجام شده و در فاصله ابتدای بندرعباس به سمت بندرگچین محل استقرار لوله کشی هاست.
وی افزود: با اجرای این طرح ضمن کمک به کشت های جایگزین در کشاورزی مشکل آب صنعت هم حل خواهد شد.
رفسنجان در 110کیلومتری شمال غرب کرمان قرار گرفته است .
7433/ 5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد خشكسالي خسارت كشاورزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۷۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش سنگ در محور سرچشمه/ رانندگان احتیاط کنند

طالقانی گفت: در کیلومتر ۲۳ محور رفسنجان_ سرچشمه حوالی امام زاده عبدالله (ع) گزارش ریزش سنگ داشته ایم و عوامل راهداری در حال پاکسازی محور هستند.

به گفته وی رانندگان برای تردد از این جاده باید با احتیاط کامل عبور کنند.

سرپرست اداره راهداری رفسنجان تاکید کرد: بارندگی، موجب سست شدن کوه ها و ترانشه ها شده و همچنان امکان ریزش وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • وعده صادق قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت
  • جان دوباره تالاب جازموریان بعد ۲ سال خشکسالی
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد
  • جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم
  • ریزش سنگ در محور سرچشمه/ رانندگان احتیاط کنند
  • دادستان انتظامی قضات کشور وارد کرمان شد
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان