Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-26@15:54:00 GMT

نوری مالکی با ظریف دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۷۸۳۶۲

نوری مالکی با ظریف دیدار کرد

خرداد: 'نوری مالکی' نخست وزیر اسبق عراق با 'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.


به گزارش ایرنا، مالکی دبیرکل حزب الدعوه و رهبر ائتلاف دولت قانون، دوشنبه شب با حضور در سفارت ایران در بغداد، با رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد. دو طرف در این دیدار در خصوص آخرین تحولات روابط دو کشور و نیز مسائل منطقه رایزنی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیدار در ادامه ملاقات های وزیر امور خارجه کشورمان و رهبران و شخصیت های مختلف عراق در طول حضور ظریف در بغداد صورت می گیرد. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر یکشنبه در راس یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی وارد بغداد شد و طی دو روز حضور در پایتخت عراق با 'عادل عبدالمهدی' نخست وزیر، 'برهم صالح' رئیس جمهوری، 'محمد الحلبوسی' رئیس پارلمان، رئیس و اعضای دو فراکسیون بزرگ پارلمان به رهبری 'سید عمار حکیم' و 'هادی عامری'، جمعی از شخصیت های سیاسی، دبیرکل جنبش اسلامی نجباء و نمایندگان اقوام و ادیان مختلف این کشور دیدار و گفتگو کرد.عصر روز دوشنبه همچنین 'ایاد علاوی' نخست وزیر اسبق عراق و رهبر ائتلاف الوطنیه و 'سلیم الجبوری' رئیس پارلمان سابق و از دیگر رهبران این ائتلاف با حضور در سفارت ایران با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کردند. ظریف روز سه شنبه عازم اربیل و سلیمانیه می شود تا با مقامات اقلیم کردستان عراق دیدار و گفتگو و همچنین در همایش اقتصادی مشترک دو کشور در سلیمانیه شرکت کند. سفر به کربلا و نجف و شرکت در یک همایش تجاری مشترک دیگر در شهر کربلا از دیگر برنامه های سفر چهار روزه وزیر امور خارجه به عراق است.  برچسب ها: نوری مالکی ، عراق ، محمدجواد ظریف

منبع: خرداد

کلیدواژه: نوری مالکی عراق محمدجواد ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۸۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین

معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با میخائیل باگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه به گفتگو پرداخت.

به گزارش فارس، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشور‌های عضو بریکس به مسکو سفر کرد، با میخائیل باگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کرد.

در این دیدار طرفین ضمن تأکید بر ظرفیت‌های بریکس بعنوان یک پیمان چندجانبه و مهم، روابط و موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • معاون وزیر امور خارجه: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است
  • تاکید اعضای بریکس بر توقف نسل‌کشی در غزه
  • افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران
  • اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد