Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@01:18:36 GMT

يمن؛ سرقت کمک‌هاي غذايي ازسوي مزدوران

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۷۸۵۴۱

يمن؛ سرقت کمک‌هاي غذايي ازسوي مزدوران

خبرگزاري آريا - پارس‌تودي- گزارش‌ها از سرقت کمک‌هاي بشردوستانه ارسالي به يمن از سوي مزدوران وابسته به ائتلاف سعودي - اماراتي حکايت دارد.
به گزارش پايگاه خبري الوقت؛ در حاليکه ميليون‌ها يمني در يک قدمي گرسنگي قرار دارند، افراد مزدور و وابسته به نيروهاي سعودي و اماراتي کمک‌هاي غذايي ارسالي به يمن را سرقت مي‌کنند و در بازارهاي سياه به فروش مي‌رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گزارش‌هاي ارسالي به «نبيل الحکيمي» مسوول کمک‌هاي بشردوستانه در استان تعز، از بزرگترين شهرهاي يمني، حکايت از آن دارد که کمک هاي ارسالي به تعز مورد سرقت قرار مي گيرد.
بنا بر گزارش‌هاي ارسالي طي فصل بهار و تابستان گذشته، 5 هزار کيسه برنج و 705 سبد غذايي از انبارهاي سازمان رفاه اجتماعي ربوده شده و 110 کيسه حبوبات و غلات از کاميونها در مسيرهاي صعب العبور اطراف تعز غارت شده است.
الحکيمي تاکيد کرد، مزدوران دشمنان اين کمک هاي بشردوستانه را در بازارهاي سياه به فروش مي رسانند و سود کلاني از آن به جيب مي زنند.
طبق اسناد محرمانه اي که خبرگزاري آسوشيتدپرس به آن دست يافته و اطلاعاتي که الحکيمي و مسوولان ذيربط در امور امداد و کمک به اين خبرگزاري ارائه کرده اند، به سبب توقيف کمک هاي بشردوستانه از سوي يگان هاي مسلح تحت امر ائتلاف سعودي - آمريکايي، هزاران خانواده نتوانسته اند اين کمک ها را دريافت کنند.
در تحقيقات صورت گرفته آمده است: حجم زيادي از کمک هاي غذايي به يمن ارسال مي شود، اما در اختيار افراد نيازمند قرار نمي گيرد.
ناظران سياسي محاصره بنادر يمن از سوي نيروهاي ائتلاف سعودي را عامل وخامت اوضاع انساني در يمن و احتمال شيوع گرسنگي در اين کشور مي دانند.
برنامه جهاني غذا وابسته به سازمان ملل متحد 5000 جايگاه توزيع کمک هاي غذايي به حدود 10 ميليون نفر در نقاط مختلف يمن ايجاد کرده است، اما اين نهاد اعلام کرده است که تنها بر 20 درصد عمليات توزيع مواد غذايي به افراد نيازمند در يمن نظارت دارد.
سازمان ملل در سال 2018 بيش از چهار ميليارد دلار کمک غذايي، دارويي و بشردوستانه به يمن ارائه کرده است و پيش‌بيني مي‌شود اين کمک‌ها در سال 2019 افزايش يابد.
گزارش‌ها اما حکايت از آن دارد که بيشتر مردم يمن از دريافت اين کمک ها محروم هستند.
مترجم: محبوبه جعفري
116/120
کليدواژه تجاوز نظامي عربستان به يمن

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۸۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، علیرضا نوروزی گفت: ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال استان در سال‌جاری با حضور نویسندگان و مولفان بومی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شرایط جشنواره، ادامه داد: آثار ارسالی باید برای اولین بار در محدوده زمانی ۰۱/‏۰۱/‏۱۴۰۱ تا ۲۹/‏۱۲/‏۱۴۰۲ منتشر شده باشند و ملاک انتشار تاریخ درج شده در شناسنامه کتاب است.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌ غربی تصریح کرد: آثار ارسالی باید دارای برگه اعلام وصول باشد و کتاب‌هایی که توسط ناشران استان به چاپ رسیده‌اند و کتاب‌های که توسط نویسندگان و مولفین بومی و غیربومی در استان آذربایجان‌ غربی تالیف و توسط ناشران کشور منتشر شده است، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

نوروزی گفت: از هر عنوان کتاب باید ۲ نسخه به دبیرخانه جشنواره کتاب سال استان ارسال شود و کتاب‌های ارسالی باید در یکی از گروه‌های تالیف، ترجمه و تصحیح قرار گیرند.

وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی در زبان کتاب برای ارزیابی قرار نخواهد گرفت، اظهار کرد: کتاب‌های کمک درسی و نسخه عکسبرداری شده مورد ارزیابی قرار نخواهد گرفت.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان ‌غربی گفت: علاقه‌مندان تا ۳۱ ام مردادماه سال‌جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی ارومیه، خیابان ارشاد، روبه‌روی بیمارستان امام خمینی (ره)، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود
  • راه‌اندازی پایگاه داده ملی مالکیت دوچرخه در بلژیک
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • ۶ مرزبان ایرانی بازداشتی ازسوی طالبان آزاد شدند
  • کشف ۲۴ فقره سرقت از باغ ویلا‌های جاده مشهد-کلات
  • شرط اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • نشست اضطراری در تل‌آویو درباره احتمال صدورحکم بازداشت ازسوی لاهه!
  • نشست اضطراری در تل‌آویو دربار احتمال صدور حکم بازداشت ازسوی لاهه!