Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهشی دانشگاه سمنان از اختصاص ردیف اعتباری برای حمایت از پایان‌نامه‌های کاربردی به منظور تجاری سازی این طرح‌ها خبر داد.

دکتر سیف الله سعدالدین در گفت‌وگو با ایسنا، به مهمترین برنامه‌های دانشگاه سمنان در عرصه پژوهشی اشاره کرد و گفت: در عرصه‌های پژوهشی توسعه فرهنگ کارآفرینی در راستای تحقق اهداف دانشگاه کارآفرین یکی از مهمترین برنامه‌های ما در دانشگاه سمنان است و در این راستا مصوبه‌ای از هئیت امنا دریافت کرده‌ایم که براساس آن درصدی از درآمد اختصاصی دانشگاه مستقیما در راستای توسعه فرهنگ کارآفرینی صرف شود و در همین راستا از شرکت‌های دانش بنیانی که توسط اعضای هئیت علمی و افرادی که از دانشگاه سمنان فارغ التحصیل شدند و پژوهش‌های کاربردی انجام می‌دهند، حمایت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: از آن جای که پژوهشگران ما علاقمند به تجاری‌سازی نتایج یافته‌های پژوهشی خود هستند، تلاش ما این است که حمایت های لازم از این افراد در دانشگاه سمنان صورت بگیرد و ما همچنین زیرساخت‌های لازم را برای راه اندازی شرکت‌های مختلف به ویژه دانش بنیان در دانشگاه فراهم کرده‌ایم.

این عضو هیات علمی دانشگاه سمنان خاطر نشان کرد: ما در دانشگاه سمنان از انجام پروژه‌های کاربردی و مزیت محور که مورد نیاز استان باشد به صورت مضاعف در مجموعه معاونت پژوهشی وپارک علم و فناوری دانشگاه حمایت می‌کنیم.

به گفته وی، تاکنون مجوز برای  ۲۸ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه سمنان که طرح‌های پژوهشی آنها قابلیت تجاری سازی داشتند دریافت شده تا بر این اساس بتوانند شرکت‌های دانش بینان راه‌اندازی کنند.  در واقع این فعالیت در راستای حمایت از طرح‌های کاربردی دانشگاه که قابلیت کاربردی شدن از طریق پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری دارند صورت می‌گیرد.

سعدالدین با تاکید بر این که رساله‌های دوره دکتری فناوری محور در دانشگاه سمنان مورد حمایت قرار می‌گیرد، گفت: براساس تعاملی که بین معاونت پژوهشی و پارک علم وفناوری دانشگاه وجود دارد این رساله‌ها مورد حمایت قرار می‌گیرد، به‌گونه‌ای که در حال حاضر تعدادی شرکت‌های دانش بنیان از سوی دانشجویان دکتری  دانشگاه ایجاد شده و محصولات آنها رتبه بندی لازم را از معاونت علمی  و فناروی ریاست جمهوری دریافت کرده و در حال حاضر توانستند در بازار نفوذ کنند.

به گفته وی، به طور کلی اولویت دانشگاه سمنان حمایت وتوسعه پژوهش‌های کاربردی، رساله‌ها وپایانامه‌های دکتری و کارشناسی ارشد کاربردی است که بتوانند یافته‌های علمی خود را از بستر دانشگاه در مسیر زیرساختی پارک علم فناوری به مرحله تجاری سازی و محصول برساند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پایان نامه های کاربردی دانشگاه سمنان رساله های دکتری شرکت های دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۸۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، یعقوب نوروزی، مسئول برگزاری این کنفرانس روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: ما در راستای تحقق شعار سال به دنبال افزایش استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی اساتید و دانشجویان هستیم و اعتقاد داریم که برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های تخصصی در رشته‌های مختلف علمی، به طور حتم عامل مهمی برای رسیدن به این هدف است.

وی افزود: کنفرانس فیزیک بنیادی ایران نیز با همین هدف در دانشگاه قم برگزار می‌شود و ما این روند را به صورت مستمر در سال جاری ادامه خواهیم داد،‌ به نحوی که تا پایان سال حداقل در هر ماه شاهد برگزاری یک همایش ملی مهم در رشته‌های مختلف علمی در دانشگاه قم خواهیم بود.

مسئول کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ادامه داد: دانشگاه قم بر اساس رسالت علمی و پژوهشی خود با سایر دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور و بسیاری از دانشگاه‌های معتبر خارجی همکاری دارد و ما تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت‌های علمی این دانشگاه در همه حوزه‌های مورد نیاز کشور، یافته‌های پژوهشی کاربردی را ارائه دهیم.

همچنین در این نشست،‌ دبیر اجرایی کنفرانس فیزیک بنیادی ایران، گفت: برای برگزاری این کنفرانس از مدت‌ها قبل، طرح نوشته و اعضای کمیته‌های علمی و اجرایی مشخص شدند،‌ همزمان با نهادهای تخصصی این موضوع همچون انجمن فیزیک ایران نیز مکاتبات و هماهنگی‌های لازم صورت پذیرفت.

سید وحید موسوی افزود: در ادامه اقدام‌های لازم برای کسب اعتبار علمی مورد نظر کنفرانس انجام و سایت و پوستر آن طراحی شد، در ادامه کار ثبت نام از متقاضیان صورت پذیرفت و ما در روز همایش میزبان ۱۶۰ شرکت کننده به صورت حضوری و مجازی خواهیم بود.

وی ادامه داد: ۲۰ مقاله تخصصی به این کنفرانس رسیده‌است که پس از انجام ارزیابی‌های لازم، ۲ مقاله از سوی نویسندگان آن به صورت سخنرانی و چهار مقاله نیز به صورت پوستر ارائه می‌شود. همچنین در این کنفرانس که با حضور استاد مهدی گلشنی(فیزیک‌دان و نظریه‌پرداز برجسته ترتیب می‌یابد) علاوه بر ارائه مقالات شاهد ۱۰ سخنرانی از سوی اساتید برجسته فیزیک خواهیم داشت.

دیگر خبرها

  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر