Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف در مراسم ناحیه نوآوری شریف که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، اظهار کرد: شریف باید یک دانشگاه در پژوهش و فناوری و اثر بخشی اجتماعی باشد و باید استقلال مالی داسته باشد. در حوزه علمی دانشگاه شریف سعی می‌کند بهترین ها را جذب کند و ابن یک پتانسیل خوبی در اهداف راهبرد دانشگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: در زمینه انرژی و مدیریت انرژی و علوم اعصاب به عنوان میان رشته‌ای راه اندازی می‌شود، دانشگاه شریف با ۵۵ هزار فارع ارتحصیل در همه حوزه‌ها اثر گذار است.

فتوحی افزود: در معاونت پژوهش ۲ مدیریت داسته و کار روی علوم بنیادی تاکید شده است و کیفیت محوری جز اولویت اصلی دانشگاه شریف است.

وی بیان کرد: دانشگاه از نظر کیفیت رشد خوبی داشته است و بیشترین پژوهش‌های دکتری بوسیله دانشگاه شریف جذب شده‌اند.

فتوحی بیان کرد: صنایع کشور بیشتر تحت تاثیر واردات تکنولوژی بوده است، دانشگاه شریف سعی کرده ارتباط با صنعت و رشد در این حوزه را ارتقا دهد و خوشبختانه ۴۰ درصد از اعضای هیئت علمی درگیر با این مسئله هستند.

وی تاکید کرد: نیمی از دانشجویان دانشگاه در تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند و پایان نامه‌ها باید مشکلی از صنعت را حل کند.

وی افزود: دانشگاه و صنعت هر ۲ به یکدیگر نیازمند هستند و ما به دنبال سرمایه گذاری در حوزه‌های جدید و تجاری سازی را انجام دهیم و سیاست دانشگاه این است با صنایع بزرگ ارتباط خوبی داشته باشیم.

فتوحی بیان کرد: در زمینه کار آفرینی دانشگاه شریف تلاش کرده است این روند را از سال ۷۹ آغاز کند و مراکز رشد و شتاب دهنده زیر نظر پارک علم و فناوری فعالیت می‌کنند و این حوزه ارتباط بین استاد و دانشجو را افزایش می‌دهد، در این بین توسعه مدرسه و اشتغال و مهارت اموزی و ایجاد انگیزه در بین دانشحویان یکی از کار‌های مهم در دانشگاه شریف محسوب می‌شود.

وی افزود: حوزه پارک و علم و فناوری در سال ۹۵ شکل گرفته زنجیره دانش را ایجاد کرده و ناحیه دانش ۴۵۰ شرکت دانش بنیان را در خود جای داده است.

فتوحی ادامه داد: ما توسعه نهادی را در دستور کار قرار داده است و اگر دانشگاه موفق بوده به دلیل اینکه در اموزش و پژوهش موفق بوده است و به منابع دولتی تکیه نداشته است.

وی گفت: استقلال نسبی مالی با تعریف مدل برد برد با شرکت‌ها یک تنوع بخشی را در دانشگاه ایجاد می‌کند.

راه اندازی ۵ مرکز نواوری در شریف

در ادامه مراسم دهبیدی پور رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شریف گفت: ناحیه نواوری شریف دو دهه فعالیت می‌کند و ۴۵۰ شرکت در اطراف دانشگاه مستقر هستند و هدف ما افزایش مشارکت بخش خصوصی در این زمینه است.

وی افزود: پارک فناوری پردیس شرکت‌ها و شتاب دهنده‌ها فعالیت می‌کنند، برج امیرکبیر و پارک دانشگاه تهران در ابن خصوص اقدامات خوبی انجام داده است.

دهبیدی پور بیان کرد: ناحیه نوآوری شریف کانون امید و ارزش افرینی شهر محسوب می‌شود و ناحیه نواوری از نظر خطوط ارتباطی از زیر ساخت‌های لازم برخوردار است.

وی تاکید کرد: یک ایستگاه نواوری احداث شده و تا پنج سال آینده محل استقرار شرکت‌ها می‌شود و در حال حاضر هزار نیروی دانشی مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: براساس طرحی ۲۱ ناحیه نواوری دنیا مطالعه و ویژگی ان‌ها بررسی شده است و ۴۱ نوع نهاد در این مراکز فعالیت دارند.

وی ادامه داد: زندکی و کار و تفریح برای مردم به همراه رهبران نواوری و مشتق‌های خاص دولتی از جمله عوامل موفقیت ناحیه‌های نواوری محسوب می‌شود.

وی گفت: چهار میلیون ۶۰۰ هزار نفر در ناحیه نواوری mit مشعول به فعالیت هستند.

دهبیدی پور افزود: ما یک اطلس سرمایه گذاری ناحیه نواوری شریف را طراحی و در اردیبهشت ماه ۹۸ رونمایی می‌شود؛ و ما المان هدی شهری را برای نصب در پیاده رو و اتوبان‌ها نصب شوند.. وی ادامه داد: برج فناوری طرشت دارای ۱۲۰ شرکت و واحد مجزا بوده و ۱۵۰۰ نفر در ان اشتعال پیدا می‌کنند و در تابستان ۱۳۹۹ افتتاح می‌شود.

دهبیدی پور افزود: یک سری خدمات خاص به مردم ساکن در اطراف ناحیه نواوری داده می‌شود.

ما از سهام دار شدن پرهیز می‌کنیم و ۳۰ بسته سرمایه گذاری در آینده طراحی می‌کنیم و ما پنج مرکز نواوری جدید به جز ۷ مرکز قبلی راه اندازی می‌شود و تعداد شرکت‌های مستقر در ناحیه نواوری از مرز ۵۰۰ شرکت می‌گذرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۹۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۲ هزار و ۱۵۰ دانش‌آموز برای تکنولوژی‌های آینده

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رقابت علمی کیدکد شریف با حضور 2 هزار و 150 دانش‌آموز، در محل دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

در ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، دانش آموزان از سن ۷ تا ۱۷ سال از سراسر ایران با حضور در سومین دوره مسابقات کیدکد شریف، به رقابت برای تکنولوژی‌های آینده پرداختند.

این دوره از مسابقات با حضور 2 هزار و 150 دانش‌آموز در لیگ‌های مختلف از جمله اسکرچ، اپلیکیشن سازی با موبایل، طراحی سایت، پایتون، لیگ جهانی ACM و همچنین لیگ برنامه نویسی بر روی سخت افزار (IOT)، لیگ‌های خلاقیت، ربات‌های رالی، جنگجو، مسیریاب، نوریاب، فوتبالیست و لیگ جهانی WRO برگزار شد که رقابت‌های جذابی را به نمایش گذاشتند، این رویداد یک پلتفرم برای کشف استعداد‌های جوانان در عرصه برنامه‌نویسی نرم افزار و سخت افزار است.

این رویداد در محل دانشگاه صنعتی شریف، و با هدف ایجاد فرهنگ عمومی برنامه‌نویسی و کشف و پرورش استعداد‌های دانش آموزان در زمینه فناوری‌های هایتک برگزار شد. دانش آموزان برتر سهمیه حضور در مسابقات جهانی و بورسیه مرکز نوآوری دانش آموزی لنسر شریف را دریافت خواهند کرد.

نتایج نهایی این دوره از مسابقات در ۲۸ اردیبهشت طی مراسم اختتامیه با حضور مدیران و مسئولان دانش‌آموزی برگزار و به برندگان جوایزی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • اعظمی: ریل‌گذاری مجلس شرکت‌های دانش‌بنیان را در بخش کشاورزی فعال کرده است
  • فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای تحقق شعار سال
  • رویداد صدرا به دنبال همکاری با شرکت‌ها و صنایع بزرگ همدان
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • رقابت ۲ هزار و ۱۵۰ دانش‌آموز برای تکنولوژی‌های آینده
  • حضور دانش‌بنیان‌ها در حوزه حمل‌ونقل شهرها پررنگ شده است
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان