Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@23:35:38 GMT

نخستین شناسنامه لرستان را دیده اید؟

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۷۹۶۱۵

نخستین شناسنامه لرستان را دیده اید؟

مدیرکل ثبت احوال لرستان می‌گوید: تا پیش از انقلاب فقط سه اداره ثبت احوال در استان وجود داشته است.

مصطفی امانی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، خاطرنشان کرد: نخستین شناسنامه در کشورمان سال 1297 به نام فاطمه ایرانی صادر شد و هشت سال بعد اولین اداره ثبت احوال در لرستان راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: آن سال دو اداره ثبت احوال در شهرستان‌های خرم‌آباد و بروجرد راه‌اندازی و سال 1308 الیگودرز نیز صاحب اداره شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امانی‌پور یادآور شد: دوم بهمن 1305 نخستین شناسنامه‌ در لرستان به نام فضل‌الله جهانشاه در ثبت احوال خرم‌آباد صادر شد. تاریخ تولد وی 1275 و شماره شناسنامه‌اش "یک" است.

مدیرکل ثبت احوال لرستان خاطرنشان کرد: تا پیش از انقلاب فقط همین سه اداره ثبت احوال در استان وجود داشت و از سال 62 به بعد بقیه ادارات راه‌اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: سال 96 اداره ثبت احوال بخش کاکاوند و همچنین دو نمایندگی در زز و ماهرو و کوهنانی افتتاح شد.

امانی‌پور اضافه کرد: دهه فجر امسال نیز بخش بشارت صاحب ثبت احوال می‌شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شناسنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۹۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه کتاب تجلی همگرایی سلایق مختلف است

رئیس سی‌وپنحمین نمایشگاه کتاب تهران گفت: نمایشگاه کتاب تهران نمونه‌ای از تجلی همگرایی و حضور همه سلایق زیر سقف نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، یاسر احمدوند بعد از ظهر امروز _چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در مراسم افتتاحیه سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب ضمن تشکر از حضار اظهار کرد: سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تلاش کرده در بخش‌های مختلف پیشرفت داشته باشد و درایش راستا نمونه‌ای از تجلی همگرایی و حضور همه سلایق زیر سقف نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: استقبال خوب مردم نشان‌دهنده اشتیاق آن‌ها برای مشاهده این نمایشگاه است و در این راستا حدود ۲۷۰۰ ناشر در بخش مجازی و حضوری دارند و ۱۰۰ ناشر خارجی ۵۰ هزار عنوان را ارائه کرده‌اند.

رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خاطرنشان کرد: برنامه‌های مختلف فرهنگی از جمله در تکریم اهل قلم تدارک دیده شده تا خانواده‌ها از این فضای مساعد بهره‌مند شوند.

احمدوند بیان کرد: وسعت این دوره از نمایشگاه حدود ۱۵۰ هزار متر مربع است که این امر نیز رکوردی کم‌نظیر در سطح دنیا است.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه کتاب تهران تجلی عمل صالح مبتنی بر سرمایه ایمانی مردم است و بر این اساس شعار نمایشگاه بخوانیم و بسازیم‌انتخاب شده که دو رویکرد مهم در عمل ما است، این شعار مسیر ساخت کشور را خواندن بیان می‌کند.

این خبر در حال تکمیل است…

کد خبر 751813

دیگر خبرها

  • حواصیل هندی برای نخستین بار در قم رصد شد
  • نمایشگاه کتاب تجلی همگرایی سلایق مختلف است
  • ۱۱۰هزار مدرسۀ آسیب‌دیده در کشور سال ۱۴۰۳ نوسازی می‌شود
  • فیلم | قصه ایرانی‌های تبعیدی؛ مشکل ما شناسنامه است
  • رشد ۶.۶ درصدی معاینات سرپایی در پزشکی قانونی لرستان
  • برگزاری جشنواره «دستپخت دخترانه» در لرستان
  • باشگاه های ورزشی زنجان زیر ذره بین نظارت
  • شناسایی ۱۶ هزار میلیارد تومان ملک برای مولد سازی در هرمزگان
  • روند تعویض شناسنامه در استان بوشهر تسریع می‌شود
  • اتمام مرحله اجرای نقشه مسیر فیبرنوری در شهرکرد