Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیارنگ علایی حاصل پروژه بلندمدت عکاسی خود با عنوان «وضعیت چهارم» را در گالری پروژه‌های آران به نمایش می‌گذارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «وضعیت چهارم» دربرگیرنده ۲۴ عکس با رویکرد مستندگرایانه و فاین آرت در نگاه به اقلیم گیلان است که کیارنگ علایی سال‌ها با تمرکز بر لایه‌های فرهنگی این منطقه، مشغول بازنمایی آن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آثار این نمایشگاه در ابعاد مختلف از پنجاه سانتی‌متر تا دو متر چاپ شده روی کاغذ فاین آرت و لوت ارایه شده‌اند و کتاب این مجموعه نیز توسط نشر حرفه هنرمند، به چاپ رسیده است که در افتتاحیه نمایشگاه رونمایی خواهد شد.

همچنین «پروتفولیو»ی هنرمند نیز در این نمایشگاه ارایه می‌شود که شامل عکس‌های دیگری از این پروژه طولانی است.

در استیتمنت نمایشگاه «وضعیت چهارم» آمده است: برای من گیلان یک غافلگیری بزرگ نیست، صبری بزرگ است. صبری برای به بار نشستن. صبری به اندازه توم بیجار گرفتن، صبری برای تیمارداری توم‌ها، صبری به اندازه نشستن روناس و نمک به جان ماهی سفید و شور کردن آن. صبری به ظرافت تخم‌های ابریشمی که زنان گیلانی، آن‌ها را در کاغذی می‌ریزند و زیر لباس خود در مجاورت پوست بدن شان می‌گذارند تا به گرمای پوست، کم کم شکفته شود و کرم ابریشم متولد شود. صبری بدون حرف برای مردهایی که از رودخانه ای بی ماهی، انتظار ماهی گرفتن دارند و کماکان با قلابی در آب، همان جا ایستاده‌اند.»

کیارنگ علایی در دو سال گذشته بخش های کوچکی از این مجموعه را در کشورهای فرانسه، آلمان و فنلاند به نمایش گذاشته و عکاس معاصر صاحب سبکی چون مایکل کنا نیز درباره این پروژه قلم فرسایی کرده است.

افتتاح نمایشگاه «وضعیت چهارم» عصر روز جمعه ۲۸ دی ۱۳۹۷، از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری پروژه‌های آران واقع در خیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک پنج است و نمایشگاه تا ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ همه روزه به جز شنبه‌ها پذیرای علاقه مندان است.

 

منبع:مهر

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۹۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه بزرگ قرآنی کابل و حمایت از غزه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از کابل، در این نمایشگاه که بزرگترین نمایشگاه قرآنی در سال‌های اخیر در افغانستان است آثار و تولیدات قرآنی در قصر «دارالامان» کابل به نمایش گذاشته شد.

عبداللطیف نظری معاون وزارت اقتصاد افغانستان در مراسم آغاز به کار این نمایشگاه گفت: افغانستان برای اینکه قرآنی بماند، بهای سنگینی داده است. تعدادی از قاریان و هنرمندان قرآنی و گروه تواشیح «سبطین» از کشورمان میهمانان ویژه نمایشگاه قرآنی کابل هستند.
فلسطین یکی از بخش‌های مهم نمایشگاه قرآنی کابل است، در بخشی از این نمایشگاه که نماد قدس در آن ساخته شده است، مردم را با درد و رنج غزه بیشتر آشنا می‌کند.
«جامعه افغانی، تربیت قرآنی» عنوانی است که برای این نمایشگاه انتخاب شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:

عبدالطیف نظری - معاون وزارت اقتصاد افغانستان 

دیگر خبرها

  • بهره گیری از همه ظرفیت‌ها برای جبران خسارت منطقه امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • رونمایی از ماکت عمارت تاریخی پست گیلان در شهرداری رشت
  • تسهیلات لازم برای جبران خسارت مردم امامزاده ابراهیم(ع) شفت تامین می‌شود
  • خانه های امامزاده ابراهیم شفت ایمن سازی می شود
  • نمایشگاه بزرگ قرآنی کابل و حمایت از غزه
  • وضعیت فرزندآوری در کشور/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پل سفیدرود
  • نمایش موقعیت های سرمایه گذاری گیلان در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • نارضایتی وزیر ارشاد از وضعیت روزنامه‌نگاران حوزه طنز
  • چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود