Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه یومیوری، پرتیراژترین روزنامه چاپ ژاپن در گزارشی مفصل تأثیر تحریم‌های غیرانسانی آمریکا بر بازار دارو در ایران را بررسی کرده است.

به‌نوشته این روزنامه ژاپنی، پس از آغاز تحریم‌های آمریکا علیه ایران، در تهران زندگی عادی مردم جریان دارد اما واردات دارو و مواد اولیه برای ساخت دارو و همچنین تجهیزات پزشکی کم شده و مردم نگرانند که ممکن است آنها از مشکلات مربوط به دارو و درمان متأثر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت بهداشت اخیراً اعلام کرده که در یک‌ماه اخیر هیچ شرکت ایرانی در حوزه دارو نتوانسته با شرکت‌های خارجی تراکنش مالی انجام دهد. این شرایط موجب شده تا بیماران و به‌ویژه افرادی که با بیماری‌های خاص درگیر هستند، با مشکلاتی مواجه شوند.

به‌نوشته این روزنامه، محمد سعدی که دارای بیماری ‌ای‌ال‌دی (از بیماری‌های مرتبط با دی‌ان‌ای) است می‌گوید سازمان دولتی مسئول تهیه داروها، به او گفته به‌سبب مشکلات ناشی از تحریم‌ها، قادر به تهیه دارو برای او نیستند.

سعدی نگرانی بزرگ‌تری هم دارد که مربوط به خواهرزاده‌اش یونس است که با همین بیماری دست‌وپنجه نرم می‌کند، چون شرکت پست بین‌المللی دی‌اچ‌ال اعلام کرده به‌خاطر تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند نمونه آزمایش خون یونس را برای آزمایشگاهی در آلمان بفرستد. در این میان تهیه دارو برای بیماران هموفیلی نیز با مشکل مواجه شده است.

احمد قویدل، مدیر کانون هموفیلی ایران نیز در این رابطه می‌گوید: در دوران قبلی تحریم‌ها پسر نوجوانی به‌خاطر کمبود داروی هموفیلی جان خود را از دست داد.

او تأکید می‌کند: هرگز مایل به تکرار چنین شرایطی نیست، اما ظاهراً گریزی از آن نیست. آمریکا می‌گوید که واردات دارو و غذا به ایران مستثنی از تحریم‌هاست، اما در عمل مشخص نمی‌کند دقیقاً چه کالاهایی امکان صدور به ایران را دارند.

یکی از فعالان بانکی می‌گوید: شرکت‌های خارجی نمی‌دانند صادرات چه کالاهایی به ایران مجاز است و چه کالاهایی مجاز نیست، به همین جهت این شرکت‌ها اصولاً مایل به انجام معامله با طرف‌های ایرانی نیستند. ایران قصد دارد برای مقابله با این تحریم‌ها با اروپا همکاری کند و سازوکار ویژه‌ای برای مبادلات مالی با یکدیگر (spv) ایجاد کنند، اما هنوز این روند به نتیجه‌ای منجر نشده و ظاهراً کار به‌خوبی پیش نمی‌رود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ژاپن دارو ایران واردات تجهیزات پزشکی مشکلات درمان آلمان آلمان ایران دارو ژاپن تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۹۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

رئیس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

به گزارش ایسنا؛ سیدابراهیم رئیسی شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با بیان این‌که «این نمایشگاه فضای رقابتی و یک کنش جمعی ایجاد می‌کند تا برای رفاه اجتماعی از مسیر توسعه تجارت، صادرات و گسترش تعاملات اقتصادی عمل شود»، اظهار کرد: این نمایشگاه موجب ارتقای اقتصادی در کشور، منطقه و برای همه جهان است. این نمایشگاه نشان‌دهنده آن است که جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

وی تاکید کرد: این نمایشگاه نشان‌دهنده این است طرح‌های شیطانی منزوی کردن ایران تاکنون به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نمی‌رسد.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴) در روزهای ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

این نمایشگاه به‌طور ویژه بر ۶ حوزه شامل «صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات»، «صنعت»، «فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری»، «دارو و تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی»، «صنعت ساختمان و خدمات فنی - مهندسی» و «گروه پتروشیمی» متمرکز است.

ادامه دارد ...

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • نقدینگی بزرگ‌ترین چالش صنعت دارو/ بانک‌ها وام نمی‌دهند
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است
  • رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
  • مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری