Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا ، تفاهم نامه اجرای پروژه تشخیص زودهنگام و هشدار حوادث طبیعی در پارک ملی گلستان برای نیل به اهداف زیست محیطی و توسعه پایدار در سند چشم انداز بیست ساله در پایش محیط زیست و حفاظت از جنگل ها، مراتع و تنوع زیستی، به امضا رسید.

عیسی کلانتری رییس سازمان محیط زیست در مراسم انعقاد تفاهم نامه سه جانبه پروژه تشخیص زودهنگام هشدار حوادث با بیان این که محیط زیست کشور بیش از ۱۲۰ شهید و ۷۰۰ زخمی داشته است، اظهار کرد: پارک های ملی ۱۲ درصد از سطح کشور را به خود اختصاص داده اند و در آینده به ۱۵ درصد می‌رسد که باید حفظ شود تا نسل های آینده ما از این منابع طبیعی بهره مند شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: اجرای پروژه پایلوت تشخیص زودهنگام و هشدار حوادث طبیعی از قبیل آتش سوزی و سیلاب با استفاده از فناوریهای نوین و اینترنت اشیا به زودی با امضای تفاهم نامه میان سازمان محیط زیست و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شروع و بهره برداری خواهد شد.

وی بیان کرد:  آقای جهرمی جوانی است که به ما انرژی می دهد و در این کار خودش پیش قدم شد.

کلانتری با اشاره به وجود ۲۵ پارک ملی در سطح کشور، افزود: دست آوردهای نوین به کمک حفاظت از محیط زیست می آید و اجرای پایلوت تشخیص زودهنگام و هشدار طبیعی از قبیل آتش سوزی و سیلاب با استفاده از فناوری های نوین و اینترنت اشیا در پهنه پارک ملی گلستان اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان محیط زیست تصریح کرد: از سال آینده ردیف بودجه مستقلی برای پارک ملی گلستان در لایحه بودجه در نظر گرفته شده است.

 محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در مراسم انعقاد تفاهم نامه سه جانبه پروژه تشخیص زودهنگام هشدار حوادث گفت: این پروژه هم یکی از طرح های آزمایشی ما برای اجرای پایلوت در پارک ملی گلستان است تا در صورت موفقیت در تمام کشور اجرایی شود.این پروژه طی ۹ ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی تاکید کرد: برای اجرای این پروژه از بخش خصوصی و استارت آپ ها کمک خواهیم گرفت.

بازدید رییس سازمان حفاظت محیط زیست از پارک ملی گلستان

عیسی کلانتری معاون ریاست جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، به همراه معاون محیط زیست طبیعی این سازمان،امیر عبدوس مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستان و همراهان از زیستگاه های غنی پارک ملی از جمله میرزابایلو و آلمه دیدن کرده و از نزدیک در جریان روند حفاظت نوین در پارک ملی قرار گرفت.

کلانتری در بازدید از پارک ملی گلستان گفت: بررسی پروژه های لازم الاجرا در پارک ملی گلستان برای حفاظت بهتر از این سرمایه ملی باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: از جمله این اقدامات حفاظت بیشتر از دشت میرزابایلو با استفاده از فنس کشی، تجهیز کردن محیط بانی ها به امکانات پیشرفته حفاطتی از جمله پهپاد و موتورهای تندرو و استفاده از دوربین های مادون قرمز و دید در شب برای شناسایی و برخورد با متخلفان احتمالی است.

وی تصریح کرد: امروز فناوری می تواند به ما کمک کند تا با سرعت بیشتری از وقوع آتش سوزی در پارک ملی گلستان باخبر شویم و در کوتاه ترین زمان اطلاع رسانی و اطفای حریق انجام شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان گلستان سازمان حفاظت محیط زیست سالن اجتماعات موزه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۰۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم عوامل موثر در آلودگی هوا و محیط‌زیست این استان را تشریح گرد. - اخبار استانها -

محمدحسین بازگیر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم،در رابطه با عوامل مؤثر در آلودگی زمین، هوا و محیط‌زیست در استان، اظهار داشت: قم، یکی از کلان شهرهاست و در کلان شهرها علاوه بر بحث مدیریت شهری و اجتماعی، فعالیت‌های شهری که خود منشأ تولید برخی آلودگی هاست، قرار دارد و این استان به لحاظ طبیعی با بحث ریزگردها و گرد و غبار ناشی از کانون‌های فرسایش یافته اطراف شهر و آلودگی‌های ناشی از سوخت‌های فسیلی، خودروها، کارخانه‌ها، فاضلاب و نابسامانی در حوزه مدیریت پسماند مواجه است.

وی افزود: با توجه به موقعیت اقلیمی و اکولوژی قم، که منطقه ای خشک و بیابانی است میانگین بارش سالانه در استان بسیار کم بوده و جزو استان‌های کم برخوردار در این زمینه است و با توجه به موقعیت مکانی و عبور و مرور انواع خودروها و صنایع هیتوکربنی که آلودگی‌های خاصی دارد و همچنین تولید فولاد و سرب و روی و غیره زمینه ساز و مستعد آلودگی‌های زیست‌محیطی و هوا است که به شکل‌های مختلف در تابستان و زمستان شاهد آن هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در استان، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی همچون؛ منطقه حفاظت شده پلنگ درّه که بیش از 30 هزار هکتار است، با پوشش جانوری و گیاهی مناسب و حدود 5 تالاب که در فهرست تالاب‌های ملی کشور است، داریم.

بازگیر عنوان‌ کرد: بخشی از منطقه حفاظت شده کویری، با بیش از 80 هزار هکتار دارای پتانسیل‌های خوب در این استان است؛ پتانسیل‌هایی چون، گنبد نمکی که می‌تواند به یکی از میراث‌های طبیعی_تاریخی استان تبدیل شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به‌کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • حفاظت از محیط‌ زیست مردمی شود/ لزوم برخورد با بهره‌برداران خاطی
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • چرا بانک مسکن قرارداد با صندوق توسعه ملی را امضا نکرد؟