Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@22:39:08 GMT

ساخت نمونه ماهواره پیام در 6 ماه

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۸۰۵۴۰

ساخت نمونه ماهواره پیام در 6 ماه

مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران در خصوص پرتاپ ماهواره پیام در صفحه اینستاگرام خود نوشت: امروز با قاطعیت می‌توان ادعا کرد که با تکیه بر توان و تخصص جوانان ایرانی، در طراحی و ساخت ماهواره توانمند شده‌ایم و اگر نگاهی به چند سال گذشته بیندازیم، متوجه پیشرفت روزافزون کشور در توسعه فناوری فضایی خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ماهواره «پیام» نسبت به آخرین ماهواره ایران که در مدار قرار گرفت، وزنی ۲ برابر، ارتفاع مداری ۲ برابر و قدرت تفکیک ۱۰ برابر بهتر دارد و طول عمر مداری آن ۱۶ برابر افزایش داشته و از رده ماهواره‌های تحقیقاتی به ماهواره‌های عملیاتی و کاربردی ارتقا پیدا کرده است. به زبانی ساده حوزه فناوری فضایی رشدی ۴۰ برابری را تجربه کرده است.
رئیس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه هم‌اکنون به توانی در طراحی و ساخت ماهواره دست پیدا کرده‌ایم که می‌توانیم نمونه ماهواره پیام را ظرف مدت ۶ ماه بسازیم، افزود: این پیشرفت را مدیون نیروی متخصص باانگیزه و خلاقی هستیم که هیچ محدودیتی مانع تلاش آنها برای پیشرفت کشور نیست و به این سرمایه ارزشمند می‌بالیم.
وی با اشاره به اینکه این روزها با مطالعه نظرات مردم مشخص است که جامعه هنوز به شناخت کافی نسبت به ظرفیت و قابلیت‌های فضایی نرسیده است، ادامه داد: فناوری فضایی نقشی استراتژیک در توسعه حال و آینده کشور دارد و بی‌توجهی به این بخش آسیب جدی به آینده کسب وکارها و اشتغال در کشور خواهد زد.
معاون وزیر ارتباطات مطالبه گری و احساس نیاز در جامعه را لازمه توسعه صنعت فضایی در کشور دانست و گفت: در این مسیر به کمک و همدلی تمام علاقه‌مندان و فعالان این حوزه نیاز داریم؛ باید در معرفی کاربردهای فناوری فضایی در افزایش رفاه و توسعه کشور بیشتر تلاش کنیم و سهم فناوری فضایی را در زندگی مردم نهادینه کنیم تا بستر ورود شرکت‌های خصوصی و کسب وکارهای جدید مهیا شود.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۰۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) کشف اتفاقی شهاب‌سنگ در استان لرستان

 مسعود کیانی، پژوهشگر و محقق زمین شناسی و مدیر موسسه گوهرشناسی و شهاب سنگ شناسی واحد فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه خوارزمی، درباره نتیجه یک آزمایش بر روی نمونه شهاب سنگی گفت: شهاب سنگ قطعاتی از اجسام فضایی مانند سیارات، سیارک‌ها و ستاره‌های دنباله دار هستند که در فضا سرگردان بوده و روی یک سیاره یا سیارک فرود می‌آیند. این سنگ‌ها دارای انواع مختلفی بوده که در چهار نیم میلیارد سال قبل شکل گرفته است و بدون هیچ تغییر شیمیایی قابل توجه‌ای در فضا در حال حرکت هستند که به آنها شهاب واره می‌گویند. هنگامی که این سنگ‌ها بر روی زمین سقوط می‌کنند به آنها شهاب سنگ گفته می‌شود.

وی در ادامه به کشف جدید پژوهشگران اشاره کرد و گفت: اخیرا فردی از یکی روستا‌های استان لرستان قطعه‌ای از یک نمونه سنگ فلزی که دارای چگالی بالا و جذب آهن ربای قوی بوده را به موسسه گوهرشناسی کیپا (کیانپارس) ارسال کرد. با توجه به مشکوک بودن این سنگ از نمونه ارسالی با استفاده از مقاطع میکروسکوپی و نمونه‌های شیمیایی آنالیز شده توسط میکروسکوپ الکترونی دانشگاه خوارزمی تهران این سنگ مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

این محقق تصریح کرد: در این آزمایشات تخصصی و دقیق مشخص شد این نمونه با توجه به وجود بافت ویدمن اشتاتن (بافت مخصوص شهاب سنگ‌های آهنی) و درصد آهن و نیکل بالا یک قطعه شهاب سنگ آهنی است. در نمونه آزمایشی میزان خلوص آهن بالای نود درصد و مقدار نیکل حدود ۸ درصد است.

وی بیان کرد: طی مطالعات تکمیلی مشخص شد این شهاب سنگ مربوط به هسته یک سیاره یا سیارک بوده که طی برخورد‌های فضایی بین اجرام فضایی متلاشی شده و قطعاتی از آن در فضا فاصله زیادی را طی کرده و سپس در سرزمین ایران فرود آمده است.

منبع: ایسنا

سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • پیشرفت گام به گام هند در صنعت فضایی
  • بوشهر همه ظرفیت‌های آمایشی توسعه و پیشرفت دانش نوپایه را دارد
  • افزایش تولید نیمه هادی‌ها با استفاده از دوقلو‌های دیجیتال
  • حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضای منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • (عکس) کشف اتفاقی شهاب‌سنگ در استان لرستان
  • شناسایی یک شهاب سنگ از هسته سیارک توسط محققان کشور
  • توسعه 6G در ژاپن با سرعتی ۵۰۰ برابر نسل پنجم!