Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، هاشم امینی اظهار کرد: ظرفیت تولید آب در تصفیه خانه آب باباشخعلی 11.7 مترمکعب در ثانیه است در حالیکه میزان تقاضا جمعیت بالغ بر 4 میلیون نفری تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ 14.5 مترمکعب در ثانیه بوده که این امر بیانگر کمبود حدود 3 مترمکعب در ثانیه است. وی با بیان اینکه در حال حاضر بزرگترین چالش پیش رو شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان عدم تعادل میان عرضه و تقاضای آب است، اظهار کرد: عدم تعادل میان عرضه و تقاضای آب در پیک مصرف یکی از چالش‌های اساسی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان است که در این زمینه توسعه شبکه هوشمند توزیع آب در 10 شهر بزرگ استان، توسعه 472 سامانه پایش فشارشبکه درسطح استان، تکمیل سامانه تله متری خطوط انتقال آب، توسعه سیستم تله متری شبکه توزیع آب در شهرهای بزرگ استان، تهیه نرم افزار مدیریت هوشمند شبکه و ایجاد زیر ساخت های مخابراتی برای استقرار و توسعه شبکه هوشمند در سطح استان از جمله راهکارها برای غلبه بر چالش کم آبی در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کنترل و مانیتورینگ تاسیسات آبرسانی اصفهان بزرگ، افزود: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان هم اکنون تأمین آب شرب 93 شهر و 300 روستا را به عهده دارد در حالیکه در سال های اخیر محدودیت منابع آبی مسئولان امر را در تأمین آب شرب مشترکان در اقصی نقاط استان را با چالش‌هایی مواجه کرده است، به این ترتیب ارتقا 68 ایستگاه سیستم تله متری تاسیسات آبرسانی به منظور توزیع عادلانه آب درشهرهای تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ عملیاتی شد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان افزود: 126 باب شیرخانه بر روی خطوط انتقال آب و نیز 60 ایستگاه دارای قابلیت مانیتورینگ و صدور فرمان مرکزی همچنین کنترل و مانیتورینگ تاسیسات آبرسانی اصفهان بزرگ در واحد 122 استان از جمله مواردی هست که پیرامون تأمین آب شرب پایدار مشترکان در سطح استان مد نظر قرار گرفته است. وی از احداث 200 حوضچه کنترل فشار شبکه توزیع آب شهر اصفهان خبر داد و اظهار کرد: در راستای برخورداری مشترکان از فشار یکسان آب در شهر اصفهان 200 حوضچه کنترل فشار بر روی شبکه توزیع احداث شد، همچنین در این زمینه 22 زون در طرح زون بندی شبکه آب شهر اصفهان تهیه و اجرا شد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه علاوه بر کنترل کمی شبکه توزیع آب شرب از طریق هوشمند سازی شبکه، چگونگی کیفیت آب شرب هم با حساسیت ویژه ایی دنبال می‌شود، گفت: علاوه براینکه دستگاه‌های نظارتی مانند شبکه بهداشت کیفیت آب شرب اصفهان را بررسی می‌کنند بلکه همه روزه کیفیت آب شرب با استقرار ایستگاه‌های کنترل کیفی در نقاط مختلف استان چهار پارامتر اساسی آب از جمله کدورت، کلر باقیمانده، هدایت الکتریکی و PH مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان اصفهان پوشش شرکت آب و فاضلاب مد نرم افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۱۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به بزرگ ترین کشورهای تولید کننده طلا در سال ۲۰۲۳ (+ اینفوگرافی)

در سال ۲۰۲۳ بیش از ۳,۰۰۰ تن طلا در جهان تولید شد. در اینفوگرافی زیر، کشورهای پیشروی جهان از نظر تولید طلا، به تصویر کشیده شده اند. این ارقام برگرفته از آخرین گزارش سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده آمریکا (USGS) در مورد آمار طلا، منتشر شده در ژانویه ۲۰۲۴ است.

چین، استرالیا و روسیه بیشترین طلا را در سال ۲۰۲۳ تولید کردند

به گزارش روزیاتو، چین بزرگترین تولید کننده طلا در سال ۲۰۲۳ بود که بیش از ۱۲ درصد کل تولید جهانی طلا را به خود اختصاص داد و پس از آن استرالیا و روسیه قرار داشتند.

معادن طلای چین عمدتاً در استان های شرقی مانند شاندونگ، هنان، فوجیان و لیائونینگ متمرکز هستند. تا ژانویه ۲۰۲۴، ذخایر معدن طلای چین حدود ۳,۰۰۰ تن تخمین زده می شود که حدود ۵ درصد از کل ۵۹,۰۰۰ تن ذخیره جهانی طلا را تشکیل می دهد.

چین علاوه بر اینکه بزرگترین تولید کننده بود، به عنوان بزرگترین خریدار فلز زرد در سال ظاهر شد. در واقع، بر اساس گزارش شورای جهانی طلا، بانک مرکزی این کشور به تنهایی در سال ۲۰۲۳، ۲۲۵ تن طلا خریداری کرده است.

تخمین مصرف جهانی طلا

بیشتر طلای تولید شده در سال ۲۰۲۳ در تولید جواهرات مورد استفاده قرار گرفت، در حالی که بخش قابل توجهی از آن به عنوان ذخیره ارزی مانند شمش طلا یا سکه فروخته شد.

جواهرات: ۴۶%
بانک ها و مؤسسات مرکزی: ۲۳ درصد
شمش: ۱۶٪
سکه های رسمی و مدال ها: ۹%
برق و الکترونیک: ۵%
سایر: ۱%

با توجه به قیمت های بالا، سرمایه گذاری و تولید، انتظار می رود از ۲۰۲۳ تا ۲۰۳۲، تولید جهانی طلا، ۱۵ درصد رشد کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نگاهی به بزرگ ترین کشورهای تولید کننده طلا در سال ۲۰۲۳ (+ اینفوگرافی)
  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • ۱۴ سال از بلاتکلیفی بزرگترین پروژه شهرداری می‌گذرد؛ برج‌های دو قلو چالش مدیران شهرکرد
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • چالش سخت کارلو آنچلوتی؛ انتخاب بهترین هافبک ها از میان شاگردانش / زیرنویس فارسی
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • فیزیک ثابت کرد که «دشمنِ دشمنِ شما واقعاً دوست شماست»
  • دشمن دشمن شما، واقعا دوست شما است؟
  • پاسخگویی به ۳۵۷ هزار تماس مشترکین آب و فاضلاب قم
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود