Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-08@17:50:22 GMT

 استراتژی تجارت و عملکرد بهینه‌سازی وب سایت

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۸۱۴۰۶

 استراتژی تجارت و عملکرد بهینه‌سازی وب سایت

زمانی که یک وب‌سایت فروشگاهی برای افزایش رنک الکسا بهینه سازی می‌شود شخص صاحب سایت دوست دارد که محصول را به فروش برساند اما کارشناس سئو به این موردها توجه نمی‌کند و برنامه‌ریزی‌های فعالیت را براساس خواسته‌ها و نیازهای وب‌سایت الویت‌بندی می‌کند.

استرانژی تجارت چگونه بر عملکرد سئو موثر است؟ در این مقاله به بررسی چالش‌های گوناگونی پرداخته می‌شود که در رابطه بین سئو و تدبیرهای تجارت موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که یک وب‌سایت فروشگاهی برای افزایش رنک الکسا بهینه سازی می‌شود شخص صاحب سایت دوست دارد که محصول را به فروش برساند اما کارشناس سئو به این موردها توجه نمی‌کند و برنامه ریزی‌های فعالیت را براساس خواسته‌ها و نیازهای وب‌سایت الویت‌بندی می‌کند.

شناخت محصول و جایگاه آن در بازار فروش یعنی اینکه محصول جز دسته‌های لوکس و گران قیمت است، محصول در حراج قرار گرفته است و یا ... بسیار مهم است چون باید وضعیت تبدیل‌ها مشخص شود. گاهی اوقات سئوکاران به طور مستقیم با مدیران مارکتینگ ارتباط برقرار می‌کنند و به همین دلیل گفتگوها و صحبت‌های کمی درباره استراتژی‌های تجارت و چگونگی تاثیر آن بر سئو انجام می‌شود. در ادامه به آنالیز 2 سناریویی پرداخته می‌شود که جزئیاتی درباره اهمیت این ارتباط را مشخص می‌کند.

چالش نخست : فهرست مشکلات و بازبینی های منفی

فهرست‌های موجود برای انجام فعالیت‌های سئو چیست؟ همه آگاهی دارند که فهرست‌های زیادی وجود دارد. به نظر می‌آید که برندهای گوناگونی از یک سیستم فهرست بر خط استفاده می‌کنند یعنی اینکه وضعیت‌های بازار سهام در زمان واقعی به روزرسانی می‌شود اما بسیاری از برندها و شرکت‌ها هنوز از این فناوری و تکنولوژی استفاده نمی‌کنند. به همین دلیل اجرای این فعالیت چالش بزرگی است.

یکی از نتایج داشتن سیستم فهرست ضعیف تجارت فروش بیش از حد تولید است. با اینکه این یک مشکل بزرگ است اما به نظر می‌آید که بر سئو موثر نباشد. عدم اجرای دستورها در زمان مورد نظر هم یکی از مشکلات است. اگر در زمان مورد نظر محصول به دست خریدار نرسد او با قوانین خرید می‌تواند خرید خود را کنسل و یا به کلی ارتباط خود را با سایت و برند قطع کند.

چالش 2 : محصولات تمام شده و مارک آپ‌های Schema

ممکن است برند مارک آپ «Stock» را در حالت فعال قرار دهد تا در صفحه نتایج جستجو مشخص شود که آیا محصول موجود است و یا تمام شده است. با این حرکت به نظر کوچک، کاربر در کوتاه‌ترین زمان به جواب سوال خود می‌رسد و تصمیم می‌گیرد که آیا وارد سایت شود یا خیر؟ وقتی کاربر در این فاصله کوتاه پاسخ خود را دریافت کند این حس در او ایجاد می‌شود که به وب‌سایت اطمینان کند وارد آن شده و به بررسی وضعیت محصول بپردازد و حتی درخواست موجود کردن کالا را به آن وب‌سایت ارائه دهد.

با برگشت به بحث موضوعات مدیریت فهرست این موضع مهم است که محصول تمام شده به روزرسانی نشده در صفحه نتایج جستجو موجود اعلام می‌شود و یا برعکس آن محصول موجود به روز رسانی نمی‌شود و پیام out of stock در صفحه نتایج جستجو به کاربر نمایش داده می‌شود.

موردهای حادتر در سیستم CMS و یا همان مدیریت محتوا رخ می‌دهد که با یک اشتباه در انتخاب، تمامی محصولات ناموجود اعلام می‌شود. هم میزان فروش برند کم می‌شود و هم ترافیک سایت آسیب می‌بیند.

به عنوان یک تمرین در زمان‌های منظم به بررسی و چک کردن وضعیت مارک آپ‌های Schema بپردازید و مطمئن شوید که به درستی انجام می‌شوند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بهینه سازی وب سایت سئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۱۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کارگروه تأمین مالی برای استفاده بهینه از بازار سرمایه

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران، گفت: باید کارگروه‌های تأمین مالی به همت اتاق‌های استانی تشکیل شود تا زمینه استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه برای تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی فراهم آید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق بازرگانی ایران، محمد خاکی، عضو هیات نمایندگان اتاق ایران، با اشاره به وضعیت نامناسب منابع مالی بانک‌ها و تلاش آنها روی اعطای تسهیلات تکلیفی، پیشنهاد ایجاد کارگروه‌های تأمین مالی استانی به همت اتاق‌های سراسر کشور را مطرح کرد. این کارگروه‌ها توان هدایت بنگاه‌ها به سمت استفاده بهینه از منابع بازار سرمایه را دارند.

رئیس اتاق خرم‌آباد  ضمن تأکید بر اهمیت نقش بازار سرمایه در تأمین منابع مالی موردنیاز بنگاه‌های اقتصادی تصریح کرد: در گذشته واحدهای اقتصادی وابستگی خاصی به منابع بانکی داشتند؛ اما امروز ظرفیت‌های بازار سرمایه به حدی است که می‌توان از میزان اینم وابستگی بکاهیم و سراغ روش‌های جدید تأمین مالی برویم.

به اعتقاد او باید از روش‌های سنتی عبور کرد و به کمک شیوه‌های جدیدی که در سطح دنیا رایج است، منابع موردنیاز بنگاه‌های اقتصادی را تأمین کنیم.

این فعال اقتصادی ادامه داد: چند سالی است که به دلیل شرایط اقتصادی حاکم، سیاست‌های بانک مرکزی به سمت سیاست‌های انقباضی پیش رفته و همین عامل موجب شده تا بانک‌های عمل نتوانند پاسخ‌گوی نیاز بنگاه‌های اقتصادی و حتی پروژه‌های شهرداری باشند. در واقع بانک‌ها تنها تا 80 درصد منابع خود را می‌توانند در قالب تسهیلات بپردازند و از آنجا که سیاست‌های انقباضی مطرح است، مانند گذشته نمی‌توانند در تأمین منابع بنگاه‌ها نقش بازی کنند.

رئیس اتاق خرم‌آباد، متناسب با کم‌رنگ شدن نقش بانک‌ها در پروسه تأمین مالی و از طرفی نیاز مبرم واحدهای اقتصادی به نقدینگی جدید، پیشنهاد داد: کارگروه‌های تأمین مالی استانی به همت اتاق‌های سراسر کشور و با حضور نماینده یک شرکت کارگزاری، مدیران سازمان‌های دولتی مربوطه، نماینده شهرداری و نمایندگان اتاق شکل بگیرند و در راستای هدایت صاحبان پروژه‌های تجاری و اقتصادی به استفاده از بازار سرمایه، حرکت کنند.

خاکی تصریح کرد: ظرفیت این کارگروه در این است که متقاضیان منابع مالی را در استفاده از بازار سرمایه راهنمایی کنند تا آنها بتوانند از بهترین و مناسب‌ترین روش تأمین مالی بهره ببرند. از طرفی این کارگروه‌ها باید به صورت استانی فعالیت کنند چراکه صنایع و ظرفیت‌های هر استان با استان دیگر متفاوت است.

رئیس اتاق خرم‌آباد تأکید کرد: دبیرخانه این کارگروه می‌تواند در اتاق و ذیل دبیرخانه شورای گفت‌وگوی استانی، شکل بگیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محسن رضایی زیر ذره‌بین؛ از دوستی قدیمی با قالیباف تا تغییر استراتژی!
  • شبکه‌های برق ۵۳۸ روستای خراسان جنوبی بهینه‌سازی شد
  • تشکیل کارگروه تأمین مالی برای استفاده بهینه از بازار سرمایه
  • استراتژی جدید برادر محسن؟ / رای اصولگرایی به رضایی برای زدن قالیباف
  • به رییس سازمان خصوصی‌سازی گفتم جزء فرهیخته‌ترین‌ها هستی بین افرادی که از کشتارگاه، بهشت‌زهرا و... آمده‌اند
  • اعلام برنامه‌های شرکت ملی گاز ایران در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت
  • عملکرد مطلوب صنعت گاز در عملیات برگشت‌پذیری زیرساخت و مدیریت بحران رسانه در حمله تروریستی
  • سازمان توسعه تجارت سیاستگذار صنعت نمایشگاهی یا حامی یک سایت نمایشگاهی
  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف
  • استان اردبیل در تنش آبی قرار دارد